Peiling: Kerncentrales openhouden?
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
Slimme gasten die Hollanders: zij hebben door dat ze niet in het dogmatisme van de groene partijen mogen trappen en dat ze een mix van energiebronnen - met ook plaats voor kernenergie - nodig hebben (met uitzondering van fossiele brandstoffen).
Nederland bouwt komende tien jaar twee nieuwe kerncentrales in provincie Zeeland
De Nederlandse regering wil dat er twee nieuwe kerncentrales in Borssele komen. Dat melden Nederlandse media dinsdag. Tegen 2035 moeten ze elektriciteit gaan leveren.
Borssele ligt in de provincie Zeeland, niet zo ver van ons land. De keuze voor Borssele was min of meer verwacht. De enige werkende kerncentrale die Nederland heeft, ligt er ook.
De nieuwe centrales moeten vanaf uiterlijk 2035 draaien. De Nederlandse overheid zal ook bijdragen aan de kosten van de bouw.
De bouw van de nieuwe centrales werd al aangekondigd in het regeerakkoord. Voor de eerste stappen is 5 miljard euro vrijgemaakt.
De regering wil kiezen voor twee zogenoemde ‘generatie III+ reactoren’. Daarmee moet kernenergie vanaf 2035 goed zijn voor 11 tot 15 procent van het totale aanbod aan elektriciteit bij onze noorderburen.
Nederland bouwt komende tien jaar twee nieuwe kerncentrales in provincie Zeeland
De Nederlandse regering wil dat er twee nieuwe kerncentrales in Borssele komen. Dat melden Nederlandse media dinsdag. Tegen 2035 moeten ze elektriciteit gaan leveren.
Borssele ligt in de provincie Zeeland, niet zo ver van ons land. De keuze voor Borssele was min of meer verwacht. De enige werkende kerncentrale die Nederland heeft, ligt er ook.
De nieuwe centrales moeten vanaf uiterlijk 2035 draaien. De Nederlandse overheid zal ook bijdragen aan de kosten van de bouw.
De bouw van de nieuwe centrales werd al aangekondigd in het regeerakkoord. Voor de eerste stappen is 5 miljard euro vrijgemaakt.
De regering wil kiezen voor twee zogenoemde ‘generatie III+ reactoren’. Daarmee moet kernenergie vanaf 2035 goed zijn voor 11 tot 15 procent van het totale aanbod aan elektriciteit bij onze noorderburen.
Ze doen maar, gratis kernfusie is blijkbaar niet goed genoeg. Zal mij alleen maar aanmoedigen om nog meer zonnepanelen en grotere batterij te plaatsen. Ook nog een helixke of twee?!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Juist, jij gaat het energieprobleem oplossen: met zonnepanelen en windmolens; en natuurlijk huisbatterijen. Hoeveel naïviteit schuilt hierachter? Eens zien hoeveel energie je opwekt deze winter. Mijn voorspelling: Véél te weinig om jouw huishouden te kunnen bevoorraden. Nerd.
Als men zoveel middelen niet zouden verspillen met groene speeltjes dan was kernfussie mss idd al een optie who knows...Sammy2 schreef: ↑30 november 2022, 00:00Juist, jij gaat het energieprobleem oplossen: met zonnepanelen en windmolens; en natuurlijk huisbatterijen. Hoeveel naïviteit schuilt hierachter? Eens zien hoeveel energie je opwekt deze winter. Mijn voorspelling: Véél te weinig om jouw huishouden te kunnen bevoorraden. Nerd.
Geen zon of wind geen probleem dan word den ezel er bij gehaalt he die is gratis? yes finally we cracked it free energy....Nu nog gaia overtuigen
De Nederlanders gaan vooruit de Belgen achteruit....Tevens niet enkel op dit vlakNederland bouwt komende tien jaar twee nieuwe kerncentrales in provincie Zeeland
Laatst gewijzigd door Pol33 op 30 november 2022, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog beter: een hamster in een loopwiel...
Ik ga niets oplossen, dat heb ik ook nergens geschreven?! Maar, jij kent ons energieverbruik hier blijkbaar wel? Glazen bol misschien? We gaan dit jaar afsluiten op 3000 kWh voor ons totaal energieverbruik, alles elektrisch hier geen enkele andere energiebron. Eind volgend jaar plannen we circa 2000 kWh te produceren en het jaar nadien minstens 4000kWh. Ons totaal energieverbruik zal dit jaar minstens 3 keer minder zijn dan vorig jaar (nieuwe energiezuinige woning). Verwarming staat hier de ganse dag op 22 graden...Sammy2 schreef: ↑30 november 2022, 00:00 Juist, jij gaat het energieprobleem oplossen: met zonnepanelen en windmolens; en natuurlijk huisbatterijen. Hoeveel naïviteit schuilt hierachter? Eens zien hoeveel energie je opwekt deze winter. Mijn voorspelling: Véél te weinig om jouw huishouden te kunnen bevoorraden. Nerd.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
22 graden lijkt me niet zo aangenaam.
Mijn god 3000kwh geen wonder dat je panikeerd met zo een factuur krijg ik een hart aanval...verwarm je op Electriciteit ofzo of laat je 24 op 24 de diepvries/frigo open?Spaarplan schreef: ↑30 november 2022, 00:58Ik ga niets oplossen, dat heb ik ook nergens geschreven?! Maar, jij kent ons energieverbruik hier blijkbaar wel? Glazen bol misschien? We gaan dit jaar afsluiten op 3000 kWh voor ons totaal energieverbruik, alles elektrisch hier geen enkele andere energiebron. Eind volgend jaar plannen we circa 2000 kWh te produceren en het jaar nadien minstens 4000kWh. Ons totaal energieverbruik zal dit jaar minstens 3 keer minder zijn dan vorig jaar (nieuwe energiezuinige woning). Verwarming staat hier de ganse dag op 22 graden...Sammy2 schreef: ↑30 november 2022, 00:00 Juist, jij gaat het energieprobleem oplossen: met zonnepanelen en windmolens; en natuurlijk huisbatterijen. Hoeveel naïviteit schuilt hierachter? Eens zien hoeveel energie je opwekt deze winter. Mijn voorspelling: Véél te weinig om jouw huishouden te kunnen bevoorraden. Nerd.
In de winter maanden ga ik naar centraal zuid amerika,altijd 23 graden + vliegtuigtickets gesponserd door de stookolie factuur dat ik niet heb...Dat is nu nog eens milieu vriendelijk niet(vliegtuig ging toch vliegen een Belgske meer of minder )En je ziet nog een wat ja ja....en tergelijkertijd steek je de midden vinger omhoog naar de fiscus bye 21% btw op de stookoliefactuur....what is there not to love
Het ging over elektriciteitsproductie en -voorziening, dacht ikSpaarplan schreef: ↑29 november 2022, 23:49 Ze doen maar, gratis kernfusie is blijkbaar niet goed genoeg. Zal mij alleen maar aanmoedigen om nog meer zonnepanelen en grotere batterij te plaatsen. Ook nog een helixke of twee?!
https://lectrr.be/files/attachments/.21 ... k_doel.jpg
Als je het inhoudelijk niet kan halen, dan schakel je over naar paniek en hysterie ivm veiligheid
Maar goed, ik vrees dat je de werking van een thuisbatterij niet goed kent.
Een thuisbatterij overbrugt de nacht tot de volgende dag, niet meer. Je kan er niet langdurig de geproduceerde elektriciteit mee opslaan. En “overdimensioneren” van je batterij is slecht. Voor een goede werking moet ze leeg zijn als ze opnieuw begint op te laden.
Je moet mij niet geloven maar dit komt van een verdeler van thuisbatterijen:
Een thuisbatterij moet voldoende capaciteit hebben, afhankelijk van jouw verbruik en de grootte van jouw PV-installatie. Het is belangrijk te weten dat een thuisbatterij bedoeld is om de kloof tussen avond en nacht te overbruggen. Daarom mag het niet te lang zonder zonlicht blijven. In het ideale geval wordt jouw thuisbatterij overdag volledig opgeladen en 's nachts ontladen. Als er 's morgens nog energie in jouw thuisbatterij zit, slaat hij minder zonne-energie op en lever je terug energie af aan het net. Het is daarom onverstandig een te grote thuisbatterij te installeren, omdat je deze dan nooit voldoende kunt opladen of ontladen. Een te grote batterij werkt niet optimaal en biedt geen optimaal rendement.
's morgens hier 19 graden, best wel koud. Moet het niet wagen om de verwarming terug af te zetten, kan ik zien aan de mooie ogen van mijn vrouw...
Een pilleke voor de stroom:
AngsthaasSpaarplan schreef: ↑30 november 2022, 12:28
Een pilleke voor de stroom:
https://www.vizualism.nl/wp-content/upl ... en_hdr.jpg
Jodiumpillen, “gevaarlijke” rook uit koeltorens (van waterdamp ) … allemaal excuses om naast de kwestie te praten.
Trouwens, als we dan toch binnen de perimeter van Borssele vallen, dan kunnen we net zo goed onze eigen kerncentrales hebben …
Is een verbruik van 3.000 kWh zo groot?Pol33 schreef: ↑30 november 2022, 04:12
Mijn god 3000kwh geen wonder dat je panikeerd met zo een factuur krijg ik een hart aanval...verwarm je op Electriciteit ofzo of laat je 24 op 24 de diepvries/frigo open?
In de winter maanden ga ik naar centraal zuid amerika,altijd 23 graden + vliegtuigtickets gesponserd door de stookolie factuur dat ik niet heb...Dat is nu nog eens milieu vriendelijk niet(vliegtuig ging toch vliegen een Belgske meer of minder )En je ziet nog een wat ja ja....en tergelijkertijd steek je de midden vinger omhoog naar de fiscus bye 21% btw op de stookoliefactuur....what is there not to love
Wij hebben dat ook en verwarmen met gas..