depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Hoe zien jullie de valutadatum van jullie storting,
Ik kreeg vandaag om 2:15 mail dat ze mijn betaling van 1 euro ontvangen hebben. Het bewaargevingsbewijs spreekt ook van 30/11.
Van mijn groter bedrag dat ik zondagavond heb overgeschreven heb ik nog niets ontvangen. Zal wss ook deze nacht zijn.
Dan loop ik wss de intrest van de maand december mis?
Ik kreeg vandaag om 2:15 mail dat ze mijn betaling van 1 euro ontvangen hebben. Het bewaargevingsbewijs spreekt ook van 30/11.
Van mijn groter bedrag dat ik zondagavond heb overgeschreven heb ik nog niets ontvangen. Zal wss ook deze nacht zijn.
Dan loop ik wss de intrest van de maand december mis?
Ik kijk daarvoor ook naar het bewaargevingsbewijs onder mijn documenten. Volgens mij is het die datum dat zal tellen.
2 stortingen gedaan van ING naar e-depo, geld was steeds de volgende morgend al ontvangen.
2 stortingen gedaan van ING naar e-depo, geld was steeds de volgende morgend al ontvangen.
Net als bij Shuttle ontving ik mijn bevestiging om 2/3 uur 's nachts met die datum op mijn bewaargevingsbewijs. Heb dus deze nacht mijn bevestiging gekregen van mijn overschrijving op maandag, dus nog net op tijd voor december maar als het echt die datum is die gaat tellen dan gaan er toch verschillende de intresten van december mislopen vrees ik terwijl het geld toch al in bezit was van de depositokas in november ... heb in een vroeger leven nog voor het ministerie van Financiën gewerkt en bij ontvangen betalingen werd toen rekening gehouden met de datum van het postcheckuittreksel maar toen ging alles nog via de poost ....
het gras is altijd groener aan de overkant
Ligt gewoon aan de bank vanwaar je de overschrijving doet, bv BNP is 2 a 3 werkdagen later, via ING staat het er de volgende dag op. Wellicht gaat het via ING instant maar verwerkt DCK pas 's nachts de overschrijvingen waardoor de valuta datum toch +1 dag is.
Bij mij is het via BNP gegaan en vermoed ik deze nacht een melding te krijgen, bij mijn vriendin is het een dag later via Argenta gegaan en is deze nacht de bevestiging verzonden.
- de zwerte maan
- Newbie
- Contacteer:
welke adders zitten er onder het gras ? bij de staat weet je nooit !!!
Maandagavond geopend en gestort.
Deze nacht bevestiging van ontvangst van betaling ontvangen.
Deze nacht bevestiging van ontvangst van betaling ontvangen.
dat is net het issue, volgende nacht zitten we in december en als datum ontvangstmelding dezelfde is als de valutadatum kun je pas op dat bedrag rente krijgen vanaf januari .... al twijfel ik eraan of dat dus de valutadatum zal zijn.
Mijn bevestiging is ondertussen binnen, voor mij dus alvast geen probleem maar zou ook graag uitsluitsel hebben welke de echte valutadatum is van de deposito .....
het gras is altijd groener aan de overkant
Vandaar ook mijn 'ongerustheid', voel de bui al hangen...kweeni schreef: ↑30 november 2022, 16:58dat is net het issue, volgende nacht zitten we in december en als datum ontvangstmelding dezelfde is als de valutadatum kun je pas op dat bedrag rente krijgen vanaf januari .... al twijfel ik eraan of dat dus de valutadatum zal zijn.
Mijn bevestiging is ondertussen binnen, voor mij dus alvast geen probleem maar zou ook graag uitsluitsel hebben welke de echte valutadatum is van de deposito .....
Deze nacht melding gehad dat mijn bedrag ontvangen is.... ontvangstdatum 1 december
Ik heb ook op 30.11.2022 gestort en in de nacht van 01.12.2022 een ontvangstmelding gekregen zonder valutadatum. Ik heb schriftelijk de vraag gesteld aan de FOD Financiën. Ik hou jullie op de hoogte.
Als je nu je geld 18 maanden kunt missen. Kun je dan de eerste keer de intrest opvragen na 12 maanden? En de rest na 6 maanden? Of gaat de teller terug naar 0 als je na 12 maanden de intrest opvraag (waardoor je weer 12 maanden moet wachten).
Ik ook deze nacht maar een bevestiging gekregen van mijn KBC-overschrijving met verrichtings- en valutadatum 29 november. Hopelijk een positief antwoord van de FOD