Wat is uw YTD?
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Wat is uw YTD?
Allez, 't zijn hier weer allemaal toppers. Hier -17% YTD.
-15.65%kierkegaard schreef: ↑1 december 2022, 19:37 Allez, 't zijn hier weer allemaal toppers. Hier -17% YTD.
Maar ik zit met een portfolio vol ondergewaardeerde aandelen dus dit komt goed .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoezo ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ha kijk ... veel hangt af van je asset allocatie idd.BRT schreef: ↑1 december 2022, 19:48-15.65%kierkegaard schreef: ↑1 december 2022, 19:37 Allez, 't zijn hier weer allemaal toppers. Hier -17% YTD.
Maar ik zit met een portfolio vol ondergewaardeerde aandelen dus dit komt goed .
Als dat overwegend aandelen zijn, dan zak je misschien lager dan anderen, maar wanneer die aandelen terug stijgen, dan stijg je ook hoger dan die anderen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb je een vermoeden dat resultaten realistischer worden voorgesteld? Heb zelf niet de indruk, zou het ook niet logisch vinden in feite.kierkegaard schreef: ↑1 december 2022, 19:37 Allez, 't zijn hier weer allemaal toppers. Hier -17% YTD.
Nee maar logischerwijs zit er een bias op, namelijk dat je eerder reactie krijgt van mensen met een bevredigend resultaat.contextbinder schreef: ↑1 december 2022, 19:59Heb je een vermoeden dat resultaten realistischer worden voorgesteld? Heb zelf niet de indruk, zou het ook niet logisch vinden in feite.kierkegaard schreef: ↑1 december 2022, 19:37 Allez, 't zijn hier weer allemaal toppers. Hier -17% YTD.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
mijn top 10 staat + 35 % YTD
Algemeen gemiddelde + 12 %
Is dus bijna een top jaar
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vind je dat goed/slecht/gemiddeld ? Waarom ? Heb je daar een verklaring voor ?
Dat maakt het pas interessant.
Je kan zelf ook vragen stellen aan de (in jouw ogen) "toppers" ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou bv. ook dit kunnen posten:
-19,33% (100% aandelen)
-19,33% (100% aandelen)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou bv. ook dit kunnen posten:
+4,23% (100% aandelen)
+4,23% (100% aandelen)
Verklaring? Voor een YTD?EarthNvstr1 schreef: ↑1 december 2022, 20:24Vind je dat goed/slecht/gemiddeld ? Waarom ? Heb je daar een verklaring voor ?
Dat maakt het pas interessant.
Je kan zelf ook vragen stellen aan de (in jouw ogen) "toppers" ...
Ik heb een aantal bedrijven die recordomzet en winst zullen boeken dit jaar. De zaken gaan gewoon prima. Wat kan ik er aan doen dat de markt ze niet naar waarde schat momenteel.
Ik begrijp het “koersje staar” van indexbeleggers, maar als je in bedrijven investeert, zie je het anders.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik bedoel dat de meeste geposte resultaten de indexen veruit overtreffen, terwijl de meeste individuele beleggers het (statistisch gezien) slechter doen. Maar zoals verderop aangegeven zijn het ongetwijfeld vooral degenen met een goed resultaat die dit hier komen melden.
Dit is voor mij de eerste keer in +10 jaar dat ik het slechter doe dan mijn (vooral Europese) benchmark indexen. Mijn portefeuille is nochtans vrij defensief samengesteld, maar 2022 was echt een 'perfecte storm'. Hopen op beter!