Holdings
TIP
Re: Holdings
Over die liquiditeit zou ik me weinig zorgen maken. Als er geen meer is zullen market makers ze wel snel maken om hun graantje mee te pikken (flow traders bvb). De corona-crash is zeer ordentelijk verlopen. Er is geen enkel liquiditeitsprobleem geweest bij mijn weten. De markt kan natuurlijk in haar geheel opdrogen, zoals begin 2009, maar dan heb je bij alle aandelen dit probleem.
Waar is de tijd. Een artikel uit de oude doos (2016).
“D’Ieteren verraste gisteren iedereen met de aankondiging dat het een belang van 41% neemt in Moleskine, producent van de bekende notitieboekjes met de elastiek. Daarmee start de groep met de bouw van de derde poot waar het sinds de verkoop van Avis Europe naar op zoek was én houdt het nog wat poeder droog om in de toekomst verder te kunnen blijven jagen”
D’ieteren stond toen op 44 euro en kreeg na dit nieuws een klap tot een goeie 40 euro.
Vandaag tikte D’ieteren bijna een verse all time high aan en wisselen ze van hand voor 177 euro.
“D’Ieteren verraste gisteren iedereen met de aankondiging dat het een belang van 41% neemt in Moleskine, producent van de bekende notitieboekjes met de elastiek. Daarmee start de groep met de bouw van de derde poot waar het sinds de verkoop van Avis Europe naar op zoek was én houdt het nog wat poeder droog om in de toekomst verder te kunnen blijven jagen”
D’ieteren stond toen op 44 euro en kreeg na dit nieuws een klap tot een goeie 40 euro.
Vandaag tikte D’ieteren bijna een verse all time high aan en wisselen ze van hand voor 177 euro.
en toen heb ik gekocht : aan 38,40euro
wat een topaandeel!
maakt veel goed
om bij te houden 'forever'
wat een topaandeel!
maakt veel goed
om bij te houden 'forever'
Doet mij denken aan Sofina eind 2021. Ga beginnen ietb af te bouwen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom staan ze nu zo hoog? Is de waarde van hun assets onlangs gestegen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als een holding gehyped wordt en er enkel goed over gezegd wordt ben ik achterdochtig, observatie uit het verleden.
Uiteindelijk is een holding niet meer waard dan de som der delen.
Uiteindelijk is een holding niet meer waard dan de som der delen.
D'Ieteren is een dollarverdiener (Belron) die aan de huidige koers nog steeds een kleine korting op de NAV heeft. Sofina daarentegen noteerde een jaar geleden nog tegen een premie van ~30%. Toch een wezenlijk verschil.
Dollarverdiener is een geldig argument, had ik over het oog gezien.
Heb je een referentie naar de NAV om te zeggen dat er een kleine korting is?
Heb je een referentie naar de NAV om te zeggen dat er een kleine korting is?
D'Ieteren is vooral ook ge-evolueerd naar een echte holding, en veel gediversifieerder dan zijn oorspronkelijke rol als VW importeur. In ieder geval kun je de portefeuille van D'Ieteren totaal niet vergelijken met Sofina. Volstrekt tegenovergestelde koersevoluties zijn dan ook normaal. Elke holding is uniek, ik zorg ervoor dat geen enkele holding een te groot deel van mijn portefeuille wordt zodat excessen (positief en negatief) geen te grote impact hebben op de totaliteit. De enige uitzondering daarop ik Berkshire waar ik even veel in durf te pompen als een ETF.
ex-GBL’ers hebben nu zelf een holding. Ben benieuwd wat dat zal geven. Degroof heeft een openbaar rapport soort van commissioned research heeft gepubliceerd op het bedrijf
Doe je eigen DD ofc you know the song eh
Doe je eigen DD ofc you know the song eh
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is er aan de hand met Gimv? Blijft maar dalen...
Vandaag om 17u35 nog een groot verkooporder...
Het zal afwachten zijn wat er aan de hand is bij gimv
Het zal afwachten zijn wat er aan de hand is bij gimv
Niemand die verklaring kan vinden voor GIMV daling?
Ik zou geneigd zijn bij te kopen nu.
Ik zou geneigd zijn bij te kopen nu.