Besparen op verwarming, poll
Re: Besparen op verwarming, poll
Creatief rekenen is hier ten lande al tientallen jaren immens populair. Dat een Spaargidser er openlijk voor uit komt is nieuw. Is natuurlijk het gevaar van veel posten en goochelen met getallen ... De val door de mand is dan een kwestie van tijd.
Onze politici maken er zelfs een sport van en elk tikkeltje schroom ontbreekt het hun. De overtreffende trap dus.
Onze politici maken er zelfs een sport van en elk tikkeltje schroom ontbreekt het hun. De overtreffende trap dus.
Prachtig Vortex.vortex schreef: ↑30 november 2022, 17:40Creatief rekenen is precies erg populair de laatste tijd
- Hobby gerelateerd energie verbruik telt niet mee (odbc)
- Aandelen die YTD negatief staan tellen niet mee want dat is toch maar tijdelijk (lop)
- BTW verlaging op energie telt niet mee want dat wordt ooit nog eens gecompenseerd door hogere taksen (De Croo)
- De kerncentrales kunnen dicht want als de zon schijnt, het hard genoeg waait, we stroom uit Denemarken importeren door een niet bestaande kabel, de extra gascentrales er zijn, ventilus er komt, de Noordzee vol windmolens staat, we allemaal een warmtepomp, thuisbatterij en zonnepanelen hebben, dan hebben we de meeste dagen van het jaar genoeg stroom. (Tinne VDS en spaarplan)
Mooie samenvatting, hier wordt nogal eens een eindje afgeluld.
Wat ik me dan eigenlijk afvraag is of die hun eigen zever geloven.
Het is bij momenten hilarisch.
Het is bij momenten hilarisch.
LOL Elektriciteitsverbruik voor hobby’s telt niet mee LOL
Ik hoop alleen maar dat Engie, Luminus en co er ook zo over denken als ze jouw factuur opmaken
Mijn verbruik is dan 0 want koken, internetten en tv-kijken zijn mijn hobbies. En wat de verwarming betreft: mijn woonkamer is mijn hobbyruimte, zodus …
Mijn hobby is motorrijden. Ik heb een motortje van tegenaan de 25.000 euro. Dat ding verbruikt benzine, ik moet verzekering en taksen betalen. Uiteraard tel ik die kosten niet mee want het is een hobby
Mijn vriendin haar hobby's zijn koken, wassen, strijken, ..
Nu kan ik haar zeggen dat het zoveel mag doen als ze wilt gezien het niet meetelt in ons jaarlijks verbruik.
Wat een opluchting.
Nu kan ik haar zeggen dat het zoveel mag doen als ze wilt gezien het niet meetelt in ons jaarlijks verbruik.
Wat een opluchting.
Amai leuke vriendin, heeft ze toevallig een zus ofzo met dezelfde hobbys?
Onze jakuzzi en IR cabine is in verbruik pak goedkoper dan vroeger 2x wekelijks buitenhuis dit te beleven, geen autobrandstof, geen dure consumpties en tijdverlies.
Nu gaan wij praktisch elke dag erin.
Vorig jaar op aparte verbruiks meter 1800 kwh.
Moet ik mijn motorbrandstof ook rekenen bij huishoudelijke energieverbruik.
Rij er jaarlijks 9000 km mee in combinatie van elke maand 2x op weekend.
Huishoudelijk verbruik is bij mij verwarmen en verbruik van huishoudelijke toestellen. Nutsvoorziening al de rest is verbruiken aan beleving. Het één moet en het ander kan je zelf laten.
En al iemand zijn vrouw strijken een hobby vind is daar een deftige hoek af.
Huishoudelijk verbruik is bij mij verwarmen en verbruik van huishoudelijke toestellen. Nutsvoorziening al de rest is verbruiken aan beleving. Het één moet en het ander kan je zelf laten.
,odbc schreef: ↑1 december 2022, 20:34 Onze jakuzzi en IR cabine is in verbruik pak goedkoper dan vroeger 2x wekelijks buitenhuis dit te beleven, geen autobrandstof, geen dure consumpties en tijdverlies.
Wat jij vertelt is toch klinkklare onzin. Jacuzzi verwarmen, IR cabine verlichten... Douche jij nooit thuis? Gebruik jij nooit warm water? Doe jij je afwas koud? Douche jij niet elke dag, Viespeuk! Was jij niet minstens 1x per week? Gebruik jij nooit een droogkast? In welke luxe woning "resideer" je? Leg eens jou woonomstandigheden uit, aub. Of "huis" jij in "den brouse"?
Creatief citeren, ik zou het eerder creatief uit de duim zuigen moeten noemen, is blijkbaar ook populair geworden de laatste tijd.vortex schreef: ↑30 november 2022, 17:40
Creatief rekenen is precies erg populair de laatste tijd
....
- De kerncentrales kunnen dicht want als de zon schijnt, het hard genoeg waait, we stroom uit Denemarken importeren door een niet bestaande kabel, de extra gascentrales er zijn, ventilus er komt, de Noordzee vol windmolens staat, we allemaal een warmtepomp, thuisbatterij en zonnepanelen hebben, dan hebben we de meeste dagen van het jaar genoeg stroom. (Tinne VDS en spaarplan)
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Och ja, nu je het over duimzuigen hebt, was deze nog vergeten: wanneer iedereen in een zelf gebouwde BEN woning van minder dan €100.000 woontSpaarplan schreef: ↑2 december 2022, 01:07Creatief citeren, ik zou het eerder creatief uit de duim zuigen moeten noemen, is blijkbaar ook populair geworden de laatste tijd.vortex schreef: ↑30 november 2022, 17:40
Creatief rekenen is precies erg populair de laatste tijd
....
Huishoudelijk verbruik, wat wil dat voor u zeggen?Sammy2 schreef: ↑1 december 2022, 21:43 Wat jij vertelt is toch klinkklare onzin. Jacuzzi verwarmen, IR cabine verlichten... Douche jij nooit thuis? Gebruik jij nooit warm water? Doe jij je afwas koud? Douche jij niet elke dag, Viespeuk! Was jij niet minstens 1x per week? Gebruik jij nooit een droogkast? In welke luxe woning "resideer" je? Leg eens jou woonomstandigheden uit, aub. Of "huis" jij in "den brouse"?
Denk dat het voor meeste mensen al het verbruik in woning is van alle nutsvoorziening die daar beschikbaar zijn.
Enkel ik reken verbruik van jakuzzi en IR cabine daar voor mij niet bij. Mag toch hé.
Huishoudelijk verbruik is elk verbruik in een woning waar je gedomicillieerd bent en verblijft.
Verschil met profesioneel verbruik...
Onder welke noemer of splitsing jij elk toestel gaat plaatsen moet je uiteraard zelf weten.
Maar dat kort niets aan je energie rekening.
Op het einde van de rit zal er betaald moeten worden voor al je verbruik..
Verschil met profesioneel verbruik...
Onder welke noemer of splitsing jij elk toestel gaat plaatsen moet je uiteraard zelf weten.
Maar dat kort niets aan je energie rekening.
Op het einde van de rit zal er betaald moeten worden voor al je verbruik..
Tuurlijk mag dat.odbc schreef: ↑2 december 2022, 08:49Huishoudelijk verbruik, wat wil dat voor u zeggen?Sammy2 schreef: ↑1 december 2022, 21:43 Wat jij vertelt is toch klinkklare onzin. Jacuzzi verwarmen, IR cabine verlichten... Douche jij nooit thuis? Gebruik jij nooit warm water? Doe jij je afwas koud? Douche jij niet elke dag, Viespeuk! Was jij niet minstens 1x per week? Gebruik jij nooit een droogkast? In welke luxe woning "resideer" je? Leg eens jou woonomstandigheden uit, aub. Of "huis" jij in "den brouse"?
Denk dat het voor meeste mensen al het verbruik in woning is van alle nutsvoorziening die daar beschikbaar zijn.
Enkel ik reken verbruik van jakuzzi en IR cabine daar voor mij niet bij. Mag toch hé.
Vloeken in de kerk mag tegenwoordig ook ( er zit toch niemand meer dat het hoort).
Ook leuk hoe je uw 'broebelbadje' spelt ...
Natuurlijk is dat zo, maar het stuk "genieten" in dat factuur tel ik niet als huishoudelijke kosten.
Zo zijn er mensen die voor hun zelf uitmaken dat ze dergelijke zware verbruikers tijdelijk uitzetten, omdat die niet noodzakelijk zijn onder de noemer huishoudelijke verbruikers.
Het verbruik van jacuzzi en IR cabine komt uit ons jaar budget voor vrijetijds besteding.
Is maar hoe je het bekijkt. :-)