Besparen op verwarming, poll
Re: Besparen op verwarming, poll
--odbc schreef: ↑2 december 2022, 13:19Natuurlijk is dat zo, maar het stuk "genieten" in dat factuur tel ik niet als huishoudelijke kosten.
Zo zijn er mensen die voor hun zelf uitmaken dat ze dergelijke zware verbruikers tijdelijk uitzetten, omdat die niet noodzakelijk zijn onder de noemer huishoudelijke verbruikers.
Het verbruik van jacuzzi en IR cabine komt uit ons jaar budget voor vrijetijds besteding.
Is maar hoe je het bekijkt. :-)
Zoals ik al zei, ieder plaatst zijn verbruik van zijn toestellen onder een noemer of geeft het een naam die hijzelf wil, maar daar hebben wij in dit forum niet echt meerwaarde aan, omdat dit voor ieder verschillend kan zijn..
Luminus geeft een korting aan bestaande klanten die minder energie verbruikt hebben dan vorig jaar.
https://www.luminus.be/nl/prive/bespaarbonus/
https://www.luminus.be/nl/prive/bespaarbonus/
Vraag is nu of Luminus rekening houdt met het totale verbruik of enkel het huishoudelijke verbruik
Ben je daar zelf niet over begonnen?
Ik gaf enkel een verschil aan wat huishoudelijke energiekosten zijn en welke voor mij niet.
Maar u hebt het nog eens bevestigd, daarvoor dank.
Wie convectoren heeft kan die simpel upgraden.
Zoals tips op internet, plak je langs binnenkant dunne isolatie, maar zet één kant schuin naar boven zodat doorgang 50 % smaller is dan onderkant.
Thermische warme lucht stijgt naar boven maar door vernauwing zal luchtstijging in snelheid toenemen wat meer thermische afgifte van lamellen convector verbeterd.
Zoals tips op internet, plak je langs binnenkant dunne isolatie, maar zet één kant schuin naar boven zodat doorgang 50 % smaller is dan onderkant.
Thermische warme lucht stijgt naar boven maar door vernauwing zal luchtstijging in snelheid toenemen wat meer thermische afgifte van lamellen convector verbeterd.
U plaatst een post (niet ik) hoe jij je toestellen gebruikt en het verbruik ervan onder de noemer " genieten " zet . Hoe dat jij je verbruik toestellen noemt en onder welke noemer je die plaatst hebben we hier niet veel meerwaarde aan..
Thats the point.....
Dat is wel het punt van de meerwaarde topic onderwerp.
Of neem je het laden van uw EV ook mee in uw huishoudelijk verbruik? Nee toch.
Anders kom je niet tot het juiste huishoudelijk verbruik. Meten is weten.
Maar bon, daar is alles mee gezegd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is particulier verbruik.
Inderdaad.
Dus ook uw EV verbruik, ja dan moet iedereen ook zijn benzine- en diesel verbruik van auto ook meenemen in huishoudelijk verbruik.
Mss. Ook pintjes op Café enz..
Huishoudelijk energie berekening heeft bij sommigen toch een ander uitwerking.
Maar bon, ieder zijn kijk erop.
Terug naar topic onderwerp.
Voor de prijs van 1 week aardgasverbruik heb ik 1 maand verwarming uit 1 m3 hout.
Niet slecht.
Voor de prijs van 1 week aardgasverbruik heb ik 1 maand verwarming uit 1 m3 hout.
Niet slecht.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ben blij dat 2 vip menbers nog eens kunnen lachen na hun tegenvallende beleggingen
Daar krijg je ook warm van
Daar krijg je ook warm van
----------------------------
Hangt ervanaf waar je je wagen voor gebruikt???.
Als het voor ontspanning /boodschappen ritjes , enz enz. is of voor woon - werk verkeer.
In het laatste geval ontvang je daar van je werkgever een toelage voor , of het wordt verrekend in je belasting aangifte .............( forfaitaire en of bewijsbare onkosten ).;
Jij doet hetzelfde als onze regering, verschuiven onkosten van de ene post naar de andere, en het gevolg is dat de begroting niet klopt en er altijd een initieel tekort is..
Ze hebben dus meer geld uitgegeven en weten ni meer naar wat of waar .......goe bezig ... LOL
Laatst gewijzigd door ludo op 3 december 2022, 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.