Staatsbon 2022
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatsbon 2022
Consuminderen is nu eenmaal een hobby van mij.
-
- Verbannen Gebruiker
De vraag was eigenlijk te interpreteren als (dat zie je aan de commentaren van de anderen): hoeveel van je belegbaar vermogen zit in aandelen. Als je 10% aandelen hebt en 90% cash, dan zeg jij 100% in aandelen terwijl de anderen zeggen 10% in aandelen
En hoe ga je dan om met personen die een deel van hun vermogen in een opbrengsteneigendom hebben geinvesteerd? Dat hoort dan minstens ook te worden meegeteld, want dat is nog meer dan geld op een spaar- of zichtrekening een investering.
Bovendien is mijn hoeveelheid cash nog volatieler dan de beurs, wegens zeer onregelmatige inkomsten.
Bovendien is mijn hoeveelheid cash nog volatieler dan de beurs, wegens zeer onregelmatige inkomsten.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Natuurlijk moet investeringsvastgoed meegeteld worden.
Ivm met "cash-investeringen", elke storting of opneming is een aanpassing aan je beleggingsportefeuille.
Je rekent natuurlijk enkel je investerings(spaar)rekening mee. Niet je dagelijkse rekeningen en de meeste rekening ook hun noodfonds niet mee.
Het is ook belangrijke om de juiste formules gebruikt. Het is niet omdat je geld krijgt van je suikernonkel dat nu je portefeuille positief zal zijn.
Ivm met "cash-investeringen", elke storting of opneming is een aanpassing aan je beleggingsportefeuille.
Je rekent natuurlijk enkel je investerings(spaar)rekening mee. Niet je dagelijkse rekeningen en de meeste rekening ook hun noodfonds niet mee.
Het is ook belangrijke om de juiste formules gebruikt. Het is niet omdat je geld krijgt van je suikernonkel dat nu je portefeuille positief zal zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De spaarder vond opnieuw de weg naar de staatsbon. Met de recentste uitgiften haalde de Schatkist voor bijna 48,6 miljoen euro op. De bon op vijf jaar met een rente van 2% bruto was goed voor 36,2 miljoen euro, de bon op tien jaar met een rente van 2,40% voor 12,4 miljoen euro.
2% bruto voor 5 jaar staatobligatie
2,40% bruto voor 10 jaar staatsobligatie
Is dat niet absurd weinig rekeninghoudend met 30% roerende voorheffing en huidige inflatie?
2% bruto voor 5 jaar staatobligatie
2,40% bruto voor 10 jaar staatsobligatie
Is dat niet absurd weinig rekeninghoudend met 30% roerende voorheffing en huidige inflatie?
Staatsbons of zelfs maar een spaarrekening aan 0,11% hebben dit jaar meer opgebracht dan IWDA.
Als we de doemberichten over een recessie in 2023 en een zware correctie op de financiële markten mogen geloven, is de staatsbon zeker een goede keuze.
Zoals altijd: maak niet de rekening van een ander. Iedereen maakt verschillende keuzes voor het stabiele gedeelte van de portefeuille, de ene al wat risicovoller of rendabeler dan de andere.
Goed gezegd. De voornaamste reden dat je ergens in belegt moet niet de rendabiliteit zijn maar dat het je een goed gevoel geeft. Dat je voor jezelf weet dat je de juiste keuze gemaakt hebt. Dat geldt voor alle vormen van beleggingen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Over hoeveel jaar ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De voornaamste reden dat je ergens in belegt/investeert, moet iedereen maar voor zichzelf bepalen, zou ik denken.
Ik heb het over dit jaar