Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Is dat zo? Lijkt me straf. Volgens mij moet je altijd overschrijvingen kunnen doen tussen je spaarrekeningen, weliswaar na de derde keer met verlies van getrouwheidspremie.
Misschien niet altijd 'automatisch' bij alle banken. Ik heb dat nog niet overal kunnen uitproberen.
Maar in ieder geval wél bij MeDirect.
Persoonlijk vind ik dat een pluspunt, want je kunt niet per vergissing je reeds opgebouwde rentes kwijtspelen.
Heb net gebeld, en het gaat niet omdat de spaarrekening plus is gelijkgesteld aan de high fidelity. Dus pas na 12 maanden heb ik recht op de hogere getrouwheidspremie.
Als je de heden verworven laat vallen start je direct aan de hogere.
Werkwijze van oude spaar naar giro, van giro naar nieuwe spaar.
Of het sop de kool waard is weet het forum niet.
Gewoon nieuw spaargeld aan de nieuwe voorwaarden en gelden als getrouwheid verworven dan naar nieuwe voorwaarden het eenvoudigst.
Blijft nog alles op tijd op te volgen, ook niet zo eenvoudig dat kluwen.
Gelukkig is mijn Estate zo geen kluwen met hogere opbrengst als eind resultaat.
Estate Guru believer.
Dit is de melding die je krijgt als je bij Keytrade wil overschrijven tussen spaarrekeningen:
"Overschrijving niet toegestaan
Deze overschrijving kan niet rechtstreeks van deze spaarrekening worden gedaan. Maak eerst het bedrag over van deze spaarrekening naar de verbonden zichtrekening (hetzij de zichtrekening bij Keytrade Bank geopend op naam van dezelfde rekeninghouder(s) als de spaarrekening) , waarvan u het over kunt schrijven naar de rekening die u wenst (bij Keytrade Bank of een andere bank)."
"Overschrijving niet toegestaan
Deze overschrijving kan niet rechtstreeks van deze spaarrekening worden gedaan. Maak eerst het bedrag over van deze spaarrekening naar de verbonden zichtrekening (hetzij de zichtrekening bij Keytrade Bank geopend op naam van dezelfde rekeninghouder(s) als de spaarrekening) , waarvan u het over kunt schrijven naar de rekening die u wenst (bij Keytrade Bank of een andere bank)."
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maar je hebt niet gevraagd of je kan overschrijven naar Azur met behoud van getrouwheidsperiode en dan naar High Fidelity met behoud van getrouwheidsperiode ?
Neen, gaat ook niet. Van de spaarrekening plus, kan je enkel overschrijven naar je zichtrekening.
Niet normaal, maar niets aan te doen.
Niet normaal, maar niets aan te doen.
Is geen gewone rekening van Keytrade.
Komt van overname Moneyou. Deze heeft dezelfde rentevoorwaarden, maar is mogelijk 'in afbouw'.
Komt van overname Moneyou. Deze heeft dezelfde rentevoorwaarden, maar is mogelijk 'in afbouw'.
Ik heb zonet het geld van mijn oude Flex Moneyou overgeheveld naar mijn Keytrade High Fidelity en dat ging wel zonder via de zichtrekening te hoeven gaan. Voor de oude Moneyou Plus weet ik het nog niet omdat ik nog ga wachten tot 1 januari.
Ik heb ook nog een oude moneyyou rekening waar toen een Plus rekening van gemaakt is.
Valutadatum is 16 november. Ik neem aan dat ik best een nieuwe fidelity aanmaak?
Wat ik me wel afvraag: het behoud van getrouwheidspremie als je overschrijft tussen rekeningen op dezelfde bank. Ik wil eigenlijk een nieuwe startdatum (aan 1%); ben ik dan niet beter dat ik het geld eerst transfereer naar een andere bank, of eerst naar de zichtrekening?
Valutadatum is 16 november. Ik neem aan dat ik best een nieuwe fidelity aanmaak?
Wat ik me wel afvraag: het behoud van getrouwheidspremie als je overschrijft tussen rekeningen op dezelfde bank. Ik wil eigenlijk een nieuwe startdatum (aan 1%); ben ik dan niet beter dat ik het geld eerst transfereer naar een andere bank, of eerst naar de zichtrekening?
Is een nieuwe startdatum je meer waard dan het behoud van de getrouwheidspremie? Dan moet je inderdaad via de zichtrekening gaan. Anderzijds, sinds 16 november heb je nog niet veel getrouwheidspremie opgebouwd dus je verliest er weinig aan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gewoon via de zichtrekening is voldoende.shuttle schreef: ↑6 december 2022, 21:43 Ik heb ook nog een oude moneyyou rekening waar toen een Plus rekening van gemaakt is.
Bedankt voor jullie antwoord.
Ik denk dat de getrouwheidspremie van november ergens een 0,1 of 0,2% was, twee keer niets.
Aan dit mini-tarief zou ik dan een jaar vastzitten.
Dan kan ik beter drie weken 0,2% verliezen en dan vastklikken aan het nieuwe tarief lijkt mij.
Ik denk dat de getrouwheidspremie van november ergens een 0,1 of 0,2% was, twee keer niets.
Aan dit mini-tarief zou ik dan een jaar vastzitten.
Dan kan ik beter drie weken 0,2% verliezen en dan vastklikken aan het nieuwe tarief lijkt mij.
Volgens de medewerkster die ik heb gesproken, heeft overschrijven naar een andere spaarrekening geen enkele zin, volgens haar krijgt iedereen vanaf 1/12 de hogere getrouwheidspremie. Kan iemand dit bevestigen?
Klopt niet. De getrouwheidspremie op eenzelfde rekening blijft gedurende 12 maanden vast, zelfs als ze ondertussen voor nieuwe stortingen stijgt of daalt. Wijzigingen in de basisrente daarentegen zijn wel met onmiddellijke ingang voor iedereen.
Zelfs de mensen van de bank begrijpen de getrouwheidspremie niet.
Zelfs de mensen van de bank begrijpen de getrouwheidspremie niet.