Waarschuwing voor klanten van DeGiro
TIP
Re: Waarschuwing voor klanten van DeGiro
Waarom hebben ze dan maar op 28/6/2022 de 2M € AFM-boete van 23/12/2021 bekend gemaakt? Als het dan toch oude koeien waren. Maar dat is het niet deze boete ging over antiwitwasregels tussen 2019-2020. De boete van 26/10/2017 betrof de overtreding van de antiwitwasregels tussen 2015-2016. Dus geen oude koeien maar een doorlopend probleem.lop schreef: ↑6 december 2022, 20:33De problemen met het AFM dateert van het jaar 2017Tycoon schreef: ↑6 december 2022, 09:38 Ja, want die heeft al problemen met de AFM. Broker Degiro = broker FlatexDegiro.
https://www.degiro.nl/degiro-flatex#:~: ... e%20voeren.
We zijn bijna het jaar 2023![]()
Boete FlatexDeGiro voor te late en onjuiste meldingen van ongebruikelijke transacties
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 23 december 2021 een bestuurlijke boete van €2.000.000 opgelegd aan de Duitse onderneming flatexDEGIRO Bank AG (FlatexDeGiro). De boete is opgelegd omdat de online-broker DeGiro ongebruikelijke transacties te laat en onjuist heeft gemeld bij de Financial Intelligence Unit - Nederland (FIU). DeGiro deed dit in 27 gevallen te laat en in 10 gevallen was een onjuiste transactiedatum gemeld. Ongebruikelijke transacties kunnen wijzen op witwassen door beleggers.
Te late en onjuiste meldingen van ongebruikelijke transacties Beleggingsondernemingen, zoals DeGiro, zijn verplicht om ongebruikelijke transacties te melden bij de FIU. DeGiro heeft van medio 2019 tot medio 2020 in totaal 36 meldingen gedaan. Het grootste gedeelte van die meldingen kwam te laat binnen, soms enkele maanden na de wettelijke termijn. Ook klopte de transactiedatum bij bijna één op de drie niet. Daarmee overtrad DeGiro de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft). Omdat DeGiro door een juridische fusie in mei 2021 is opgegaan in FlatexDeGiro, wordt de boete aan die onderneming opgelegd.
Zie https://www.afm.nl/nl-nl/nieuws/2022/ju ... texDeGiro).
Zie https://www.afm.nl/nl-nl/sector/actueel ... ransacties
AFM beboet DeGiro B.V. voor niet tijdig melden transacties
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 26 oktober 2017 een bestuurlijke boete opgelegd van €240.000 aan DeGiro B.V. (DeGiro). De boete is opgelegd aan DeGiro, omdat zij transacties niet tijdig aan de AFM heeft gemeld.
Ik zit ook bij Degiro, maar ben aan het kijken om over te stappen, maar wat Belgisch. k koop een beperkt aantal ETF's, losse aandelen/holdings. Ik koop maandelijks voor een klein bedrag en regelmatig wat extra's als er wat spaargeld over is.
Is het een idee om bijvoorbeeld kernselecties aan te kopen bij Degiro en als ik aan bv 5000 euro zit. Deze over te zetten naar Bolero? Zit ik dan aan veel onnodige kosten, buiten de 7,5 aankoopkosten bij Bolero?
Is het een idee om bijvoorbeeld kernselecties aan te kopen bij Degiro en als ik aan bv 5000 euro zit. Deze over te zetten naar Bolero? Zit ik dan aan veel onnodige kosten, buiten de 7,5 aankoopkosten bij Bolero?
Hoe veilig is Lynx en Mexem vergeleken met een Bolero?
Het korte antwoord: even veilig. Mexem en Lynx steunen zoals gezegd volledig op Interactive Brokers, het is die laatste waarbij je je geld achterlaat en die wordt algemeen als zeer betrouwbaar beschouwd.
Kunnen jullie echt niet googelen?
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... ten-zetten
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... ten-zetten
Tarieven bij Bolero zijn toch enorm betreft aandelen, etf's.
Net mijn goudaandelen bij DeGiro verkocht. Transactiekost verkoop €3, voor de aankoop was dit ook €3.
Om deze bij Bolero aan te kopen betaal ik enkel al €30 makelaarsloon. Bij verkoop na 1 jaar €60 makelaarsloon.
Net mijn goudaandelen bij DeGiro verkocht. Transactiekost verkoop €3, voor de aankoop was dit ook €3.
Om deze bij Bolero aan te kopen betaal ik enkel al €30 makelaarsloon. Bij verkoop na 1 jaar €60 makelaarsloon.
Mexem, buitenlandse rekening? NL?
Houden ze alle taksen in? TOB en RV?
(Online lees ik van wel, maar kan iemand bevestigen?)
Houden ze alle taksen in? TOB en RV?
(Online lees ik van wel, maar kan iemand bevestigen?)
Minder handelen is de grootste besparing die je kan doen. Ja, dat vraagt een mentale aanpassing als je "zero fees" gewoon bent.
Rekening bij Interactive Brokers Ireland. TOB regelen ze normaal gezien voor je. Bij dividenden wordt bij IB enkel de bronheffing afgehouden. Voor niet-Belgische aandelen moet je verschuldigde roerende voorheffing (boven de vrijstelling) dus nog regelen via belastingsaangifte.
DeGiro : Het kost je €100 om elke positie over te zetten naar een andere broker.
Ik veronderstel dat Mexem in deze kosten niet tussenkomt ?
Ik veronderstel dat Mexem in deze kosten niet tussenkomt ?
Ik denk eerlijk gezegd dat niet-gratis brokers ook een zegen kunnen zijn. Goed moeten nadenken vooraleer je aankopen doet en hierbij ook geen onnodige, kleine posities innemen, komt de eenvoud en allicht resultaten van je portefeuille alleen maar te goed.
Waarom ook niet onmiddellijk klant worden bij Interactive Brokers? Lagere kosten, geen tussenpartij... Voor zij die het moeilijk vinden elke twee maanden een papiertje in te vullen, heeft een forumlid deze tool ontwikkeld: site-om-tob-automatisch-te-berekenen-vo ... 31357.html
(Ik meen mij ook te herinneren dat Lynx niet altijd de correcte TOB aanrekent - bijvoorbeeld 0,35% voor ETF's. Klopt dit?)
Waarom ook niet onmiddellijk klant worden bij Interactive Brokers? Lagere kosten, geen tussenpartij... Voor zij die het moeilijk vinden elke twee maanden een papiertje in te vullen, heeft een forumlid deze tool ontwikkeld: site-om-tob-automatisch-te-berekenen-vo ... 31357.html
(Ik meen mij ook te herinneren dat Lynx niet altijd de correcte TOB aanrekent - bijvoorbeeld 0,35% voor ETF's. Klopt dit?)
Vanuit het standpunt van iemand die weinig handelt vind ik zelf de TOB aangeven toch veruit de meest vervelende en tijdrovende verplichting, zelfs als je die tool kan gebruiken.
Verder ben ik het helemaal eens met wat je zegt over meer nadenken over betalende transacties. Ik heb een paar keer via BUX Zero een kleine positie genomen en dat waren niet bepaald mijn meest succesvolle aankopen.
edit: typo
Verder ben ik het helemaal eens met wat je zegt over meer nadenken over betalende transacties. Ik heb een paar keer via BUX Zero een kleine positie genomen en dat waren niet bepaald mijn meest succesvolle aankopen.
edit: typo
Laatst gewijzigd door Didymus op 7 december 2022, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijkbaar voor kleine aankopen is ING Self invest ook aantrekkelijk.
Via web en app (ING Self Invest) 0,35% Min. €1
Ook geen gezever met belastingsaangifte.
Handelt de belastingen voor je af?
Beurstaks (TOB): ja
Je betaalt een vaste 0,12%.
Dividendbelasting: ja
ING Self Invest handelt de dividendbelasting voor je af, zodat je je geen zorgen hoeft te maken.
Enig nadeel is het bewaarloon wanneer je vele lijnen zou hebben.
Bewaarlonen Aandelen, beursgenoteerde fondsen,trackers, warranten
0,0242% Min. € 0,3025
Via web en app (ING Self Invest) 0,35% Min. €1
Ook geen gezever met belastingsaangifte.
Handelt de belastingen voor je af?
Beurstaks (TOB): ja
Je betaalt een vaste 0,12%.
Dividendbelasting: ja
ING Self Invest handelt de dividendbelasting voor je af, zodat je je geen zorgen hoeft te maken.
Enig nadeel is het bewaarloon wanneer je vele lijnen zou hebben.
Bewaarlonen Aandelen, beursgenoteerde fondsen,trackers, warranten
0,0242% Min. € 0,3025
Klantendienst bij Mexem lijkt me wel Ok.
15 min geleden vraagt gesteld betreft overname van een portefeuille van een andere bank.
Reactie :Goed nieuws! Wij helpen u graag een handje. Vanaf heden tot en met 15 december 2022 betaalt MEXEM tot €300 aan gemaakte transferkosten in cash terug op uw rekening (*).
Hoe zien jullie Mexem vergeleken met ING self invest ?
15 min geleden vraagt gesteld betreft overname van een portefeuille van een andere bank.
Reactie :Goed nieuws! Wij helpen u graag een handje. Vanaf heden tot en met 15 december 2022 betaalt MEXEM tot €300 aan gemaakte transferkosten in cash terug op uw rekening (*).
Hoe zien jullie Mexem vergeleken met ING self invest ?
Ierse rekening.
Ze houden alle Belgische TOB en RV correct in. Ook die van GVV's is tegenwoordig correct. De RV van dividenden van buitenlandse aandelen moet je natuurlijk zelf nog aangeven.