Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Bij Keytrade heb ik niet eens met de KV van VGP meegedaan. Voor alles rekenen ze kosten. Zelfs 5 euro om de scrips uit te betalen .Bae1 schreef: ↑8 december 2022, 06:50Idem... als het goed is, mag het ook gezegd worden.EarthNvstr1 schreef: ↑7 december 2022, 22:53 Jammer voor jullie.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Keytrade.
Nog nooit langer dan 48u moeten wachten op antwoord, alles zeer correct afgehandeld, handige app. Kapitaalverhoging van VGP onlangs met 2 klikken op de knop afgehandeld, dat leek me bij de goedkopere brokers wel een zwaardere bevalling te zijn.
Mexem was wat verwarrend, maar nu ik weet hoe het moet, zal het volgende keer een eitje zijn .
De beleggingsdienst van Keytrade vind ik wel goed. Die zijn competent en daar krijg je goede antwoorden. Maar een bank kan niet kiezen welke vragen ze beantwoorden .
Dit is toch gewoon een schande?Yaris schreef: ↑6 december 2022, 22:07 Klopt niet. De getrouwheidspremie op eenzelfde rekening blijft gedurende 12 maanden vast, zelfs als ze ondertussen voor nieuwe stortingen stijgt of daalt. Wijzigingen in de basisrente daarentegen zijn wel met onmiddellijke ingang voor iedereen.
Zelfs de mensen van de bank begrijpen de getrouwheidspremie niet.
[*]
Nu is dat nog geen probleem, omdat ze toch nauwelijks interest gaven. Maar in de toekomst ...
Als het waar is dat dit ook niet gaat, zoals Torro zegt, dan weigeren die gewoon om proportionele overschrijvingen met behoud van getrouwheidsperiode toe te laten ? Dat kan toch niet ?!EarthNvstr1 schreef: ↑5 december 2022, 19:28Maar je hebt niet gevraagd of je kan overschrijven naar Azur met behoud van getrouwheidsperiode en dan naar High Fidelity met behoud van getrouwheidsperiode ?
Nu is dat nog geen probleem, omdat ze toch nauwelijks interest gaven. Maar in de toekomst ...
Laatst gewijzigd door mver op 8 december 2022, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Rustig, rustig ...mver schreef: ↑8 december 2022, 10:49Als het waar is dat dit ook niet gaat, dan weigeren die gewoon om proportionele overschrijvingen met behoud van getrouwheidsperiode te doen? Dat kan toch niet ?!EarthNvstr1 schreef: ↑5 december 2022, 19:28
Maar je hebt niet gevraagd of je kan overschrijven naar Azur met behoud van getrouwheidsperiode en dan naar High Fidelity met behoud van getrouwheidsperiode ?
Mogelijks vallen die spaarrekeningen van overnames onder een andere brand bv. Dan is dat normaal.
Eigenlijk is dit een kwestie van interpretatie. De nieuwe getrouwheidspremie is effectief van toepassing op bestaande rekeningen, alsook op bestaande stortingen na afloop van de huidige getrouwheidsperiode. Mogelijks dacht de medewerker dat je vraag was of de getrouwheidspremie enkel voor nieuwe rekeningen geldt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Rustig, rustig ...mver schreef: ↑8 december 2022, 10:46Dit is toch gewoon een schande?Yaris schreef: ↑6 december 2022, 22:07 Klopt niet. De getrouwheidspremie op eenzelfde rekening blijft gedurende 12 maanden vast, zelfs als ze ondertussen voor nieuwe stortingen stijgt of daalt. Wijzigingen in de basisrente daarentegen zijn wel met onmiddellijke ingang voor iedereen.
Zelfs de mensen van de bank begrijpen de getrouwheidspremie niet.
We weten niet exact welke communicatie er is gebeurd.
Is het probleem niet eerder dat je maar 1 High Fidelity-rekening kan open, en dat de oude "Plus"-rekening gelijkgesteld wordt aan een High Fidelity-rekening? Lijkt mij niets verkeerd mee.
@ Earth
Welke proportionele overschrijvingen met behoud van getrouwheidsperiode doen ze wel ? Je kan geen 2 dezelfde rekeningen openen. En laat de betutteling maar aan Keytrade zelf over .
Welke proportionele overschrijvingen met behoud van getrouwheidsperiode doen ze wel ? Je kan geen 2 dezelfde rekeningen openen. En laat de betutteling maar aan Keytrade zelf over .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Volgens Torro dus niet. Maar ja, jij geeft liever Keytrade het voordeel van de twijfel dan de forumleden hier. Ik niet meer.EarthNvstr1 schreef: ↑8 december 2022, 11:19Van Azur naar High Fidelity en omgekeerd wellicht.
Nog nooit gedaan echter, ik heb enkel een Azur.
Mogelijk dacht, ze moeten niet denken, maar correct antwoorden op vragen.
Estate Guru believer.
Daarvoor moeten die natuurlijk eerst duidelijk gesteld zijn. Daarnaast: eigenlijk is dit geen zo'n normale vraag.
Desondanks zou het me eigenlijk niet verbazen mocht men bij Keytrade een foutief antwoord geven, al heb ik er wel vertrouwen in dat het correct geïmplementeerd is.
Ik meestal ook. Maar op mails kunnen ze opvallend laat reageren. Recent nog de vraag gesteld of je meer dan 1 spaarrekening kunt hebben van dezelfde soort. Meer dan een week later kreeg ik pas een antwoord. (Antwoord is trouwens nee).
Je moet ook oppassen als je een bestaand aankooporder (met limiet) aanpast. Dat wordt dan automatisch naar een verkoop order omgezet, dus je moet het eerst handmatig terug op aankooporder plaatsen. De eerste keer had ik dit niet opgmerkt waardoor ik de helft van mijn bestaande aandelen kwijt was
Hoezo is dit geen normale vraag ? Het is de vraag naar de mogelijkheid van een proportionele overschrijving met behoud van de getrouwheidsperiode. Voor zover ik weet is het geen optie maar een verplichting dat banken dit toelaten. Een correcte implementatie veronderstelt dus ook die mogelijkheid. Het zal me benieuwen.pmu schreef: ↑8 december 2022, 12:01Daarvoor moeten die natuurlijk eerst duidelijk gesteld zijn. Daarnaast: eigenlijk is dit geen zo'n normale vraag.
Desondanks zou het me eigenlijk niet verbazen mocht men bij Keytrade een foutief antwoord geven, al heb ik er wel vertrouwen in dat het correct geïmplementeerd is.