Waarschuwing voor klanten van DeGiro
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Waarschuwing voor klanten van DeGiro
Ook TOB op verkoop bij Degiro en aankoop TK bij Bolero afhankelijk van bedrag en beurs 7,5->60 EUR.
Transferkosten kan je eventueel ook een stuk recupereren. Bv. https://www.bolero.be/nl/lp/transferkosten-terugbetaald
Edit: als je "tegelijk" verkoopt bij Degiro en aankoopt bij Bolero, kan je ook nog wat geluk of pech hebben
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 december 2022, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mij lijkt het dat de reacties hier wat overdreven zijn, het is natuurlijk geen goed nieuws maar zie ze nu ook niet omvallen.
De CEO koopt bij wat meestal toch een goed teken is voor de toekomst.
CEO Frank Niehage kocht afgelopen maandag 35.000 aandelen FlatexDegiro tegen een gemiddelde koers van €7,30. De omvang van deze transactie komt daarmee uit op €255.000.
De CEO koopt bij wat meestal toch een goed teken is voor de toekomst.
CEO Frank Niehage kocht afgelopen maandag 35.000 aandelen FlatexDegiro tegen een gemiddelde koers van €7,30. De omvang van deze transactie komt daarmee uit op €255.000.
Is 255k een significante investering voor die man? Betwijfel het eerlijk gezegd.
Beweren dat Degiro binnen afzienbare tijd gaat omvallen is inderdaad overdreven, maar (nogmaals) waarschuwen voor het verhoogd risico dat grote portefeuilles daar lopen in vergelijking met andere brokers, is wel gepast. Ik heb er zelf ook nog wel wat staan, maar ik koop niet meer bij en het is al lang niet meer mijn voornaamste broker.
Beweren dat Degiro binnen afzienbare tijd gaat omvallen is inderdaad overdreven, maar (nogmaals) waarschuwen voor het verhoogd risico dat grote portefeuilles daar lopen in vergelijking met andere brokers, is wel gepast. Ik heb er zelf ook nog wel wat staan, maar ik koop niet meer bij en het is al lang niet meer mijn voornaamste broker.
Ik lig er ook niet van wakker,heb nog order uitstaan....(20stuks IWDA)
Of je Degiro nu wel of niet vertrouwt is een subjectieve mening van ieder van ons, maar aub wat een onzin lees ik toch van sommigen die op basis hiervan hun beslissing maken.
Zeker dat een slechte filtrage op witwassen niet goed is en daar wordt ook in de bankensector fel naar gekeken, maar denkt u nu echt dat er bij andere europese banken geen crimineel geld staat. Dat heeft ook geen enkele impact op uw positie bij Degiro, buiten misschien dat ze op den duur ook u eens vragen stellen over uw positie als onderdeel van hun strengere controles.
De controle van Bafin gaat erover dat Degiro zich ziet als een niet-complexe onderneming, daar waar de Bafin zegt van jullie zijn wel complex (van 600K klanten naar 2.2 miljoen op 1 jaar tijd door de fusie). Ze moesten daarom een speciale risk officer aanstellen en de RvB vergroten, zaken die ze ondertussen ook al allemaal gedaan hebben.
Maar aub de bescherming van 90% en tot 20000€ op effecten is enkel in het kader van fraude. Waarbij uw broker u dus wel zegt dat ge stukken gekocht hebt, maar feitelijk dat niet gedaan heeft en uw geld is weggesluisd. Daar slaat die bescherming op. Degiro houdt net als alle andere brokers zijn effecten aan bij een custodian (Euroclear of Clearstream) en als ge niet weet wat dat is dan zou ik er eens wat info over opzoeken. EOC ligt trouwens aan de kleine ring van Brussel.
En bij het uitlenen van effecten moet de tegenpartij collateral storten die meestal 150% van het geleende bedrag bedraagt, dit om er zeker van te zijn dat als de lender de stukken niet teruggeeft men de collateral kan verkopen en men door volatiliteit nog zeker 100% over houdt.
Ik begrijp dat niet iedereen in de sector werkt en er misschien niet zoveel over kan weten, maar kraam toch aub geen onwaarheden uit over zaken die al 10 tallen jaren bestaan.
Zeker dat een slechte filtrage op witwassen niet goed is en daar wordt ook in de bankensector fel naar gekeken, maar denkt u nu echt dat er bij andere europese banken geen crimineel geld staat. Dat heeft ook geen enkele impact op uw positie bij Degiro, buiten misschien dat ze op den duur ook u eens vragen stellen over uw positie als onderdeel van hun strengere controles.
De controle van Bafin gaat erover dat Degiro zich ziet als een niet-complexe onderneming, daar waar de Bafin zegt van jullie zijn wel complex (van 600K klanten naar 2.2 miljoen op 1 jaar tijd door de fusie). Ze moesten daarom een speciale risk officer aanstellen en de RvB vergroten, zaken die ze ondertussen ook al allemaal gedaan hebben.
Maar aub de bescherming van 90% en tot 20000€ op effecten is enkel in het kader van fraude. Waarbij uw broker u dus wel zegt dat ge stukken gekocht hebt, maar feitelijk dat niet gedaan heeft en uw geld is weggesluisd. Daar slaat die bescherming op. Degiro houdt net als alle andere brokers zijn effecten aan bij een custodian (Euroclear of Clearstream) en als ge niet weet wat dat is dan zou ik er eens wat info over opzoeken. EOC ligt trouwens aan de kleine ring van Brussel.
En bij het uitlenen van effecten moet de tegenpartij collateral storten die meestal 150% van het geleende bedrag bedraagt, dit om er zeker van te zijn dat als de lender de stukken niet teruggeeft men de collateral kan verkopen en men door volatiliteit nog zeker 100% over houdt.
Ik begrijp dat niet iedereen in de sector werkt en er misschien niet zoveel over kan weten, maar kraam toch aub geen onwaarheden uit over zaken die al 10 tallen jaren bestaan.
Al sinds de oprichting van Degiro komen er al vreemde berichten in de financiële media. Dat zijn berichten die ik van andere brokers zelden of nooit lees. Dat zegt ook iets over de bedrijfscultuur en vooral, het management en dat is voor mij namelijk dat het niet te vertrouwen (of incompetent) is.Fruzzel schreef: ↑8 december 2022, 11:18 Of je Degiro nu wel of niet vertrouwt is een subjectieve mening van ieder van ons, maar aub wat een onzin lees ik toch van sommigen die op basis hiervan hun beslissing maken.
Mijn broer dacht ook goedkoop af te zijn bij Degiro. Kocht een Ishares tracker op de Italiaanse beurs. Komt Degiro doorleuk met de melding. De tracker op de Italiaanse beurs dat doen wij niet meer. We kunnen dit transferreren naar Nederlandse of Zwisterse beurs, aub 100 euro. Alternatief was dan op te verkopen en terug te kopen @ 2x TOB belasting he...
Nu lees ik ook weer een bericht op een Nederlands forum. Beste klant, binnen 14 dagen ondersteunen wij product X niet meer, gelieve dit te verkopen of te transferreren naar andere broker. Veel geluk om te transferreren naar andere broker op 14 dagen... Maar ja, de transactiekosten zal wel 5 euro minder zijn inderdaad, goedkoop is in dit geval zeker duurkoop.
Voor personen die willen besparen op transactiekosten. In plaats van inleggen per 1 maand, doe een inleg elke 3-4 of 6 maanden. Transactiekosten direct gehalveerd of minder.
Dat is zeer vervelend voor uw broer, maar welke boodschap kregen mensen bij Bolero, Mexem of Lynx? Vaak ligt het ook niet aan de broker, maar de aanbieder van de etf die van beursplaats wisselt.Galactic schreef: ↑8 december 2022, 11:32 Mijn broer dacht ook goedkoop af te zijn bij Degiro. Kocht een Ishares tracker op de Italiaanse beurs. Komt Degiro doorleuk met de melding. De tracker op de Italiaanse beurs dat doen wij niet meer. We kunnen dit transferreren naar Nederlandse of Zwisterse beurs, aub 100 euro. Alternatief was dan op te verkopen en terug te kopen @ 2x TOB belasting he...
Nu lees ik ook weer een bericht op een Nederlands forum. Beste klant, binnen 14 dagen ondersteunen wij product X niet meer, gelieve dit te verkopen of te transferreren naar andere broker. Veel geluk om te transferreren naar andere broker op 14 dagen... Maar ja, de transactiekosten zal wel 5 euro minder zijn inderdaad, goedkoop is in dit geval zeker duurkoop.
Voor personen die willen besparen op transactiekosten. In plaats van inleggen per 1 maand, doe een inleg elke 3-4 of 6 maanden. Transactiekosten direct gehalveerd of minder.
Producten gaan vaak in en uit het aanbod dat is nu eenmaal zo, het is economisch niet rendabel voor een broker om een positie van 100€ aan te houden in een of andere obscure etf gewoon omdat het kan. Want ondanks het feit dat er geen bewaarloon is moet een broker wel degelijk betalen voor die lijn bij de custodian, dus niet meer dan normale bedrijfsvoering dat je die eruit wil.
Voor zij die obligaties doen zullen wel target market kennen dat heeft onlangs ook voor een enorme verkleining van het aanbod naar particuliere klanten gezorgd, dus zo vreemd is dat allemaal niet, enkel zeer vervelend als het net over een positie gaat die jij aanhoudt.
Laat aub advies achterwege, iedereen heeft het over gespreid beleggen en dat is 1-2 of 4 keer per jaar kopen niet. Maar ja als je gemoedsrust wil bij een veel duurdere broker zal het wel moeten want anders zal uw resultaat serieus onder druk komen.
Bij veel van die 'app brokers' koop je eigenlijk geen aandelen maar derivaten ervan (er is een reden waarom ze goedkoop zijn)
Als het dan fout loopt met die broker ben je alles kwijt, want je bezit geen aandelen om te transferen naar een andere broker. Ik zeg nu niet dat Mexem dit doet. Ik steek mijn tijd in ieder geval niet in dit type brokers.
Ik zag je ergens verwijzen naar ING. Je gaat toch geen bewaarloon betalen zeker?
ING is ook 1 van de meest klantonvriendelijke banken .Mij krijg je daar niet meer terug.
Statistiek zegt dat. Natuurlijk als uw product niet beweegt dan maakt het niet uit, maar dan lijkt het ook niet zo’n winstgevende belegging. Maar ja jaarlijks kopen over 40 jaar horizon zal dan ook wel gespreid beleggen zijn zeker.
Met andere woorden: uw beleggingshorizon is gewoon te kort en je denkt dit te kunnen compenseren door maandelijks aan te kopen. Ok dan.
Dat zeg ik niet, maar koop jij IWDA maar jaarlijks en probeer dan maar beter te doen dan iemand die maandelijks koopt. Maar u bent duidelijk de expert, dus laat iedereen maar doen wat hij het beste vindt.
Bij Interactive Brokers (en dus ook bij Mexem of Lynx) zou dit geen probleem opleveren omdat je elk effect daar hoe dan ook op elke beurs kunt aankopen/verkopen. Effecten zijn ook niet gelinkt aan beurzen zoals bij Degiro. De ene keer koop je IWDA in Amsterdam, de andere keer in Frankfurt, ...
statistisch gezien is het beste als je alles in januari investeerd. Bijvoorbeeld voor pensioensparen.
Maar geld dat je nog moet sparen dat jaar, kun je moeilijk al investeren in januari in je ETF.
Dan is maandelijks investeren het beste. In USA doen sommige dit zelfs wekelijks maar daar werken de brokers anders.
Maar geld dat je nog moet sparen dat jaar, kun je moeilijk al investeren in januari in je ETF.
Dan is maandelijks investeren het beste. In USA doen sommige dit zelfs wekelijks maar daar werken de brokers anders.