facturen digitaal sedert corona
Re: facturen digitaal sedert corona
Ga eens mee met de tijd, uw naasten zullen u dankbaar zijn...
De brief kan verloren gaan.
Je bent verhuisd en hebt je nieuw adres niet doorgegeven.
Je kan in het ziekenhuis liggen.
Of misschien al een paar maanden dood en begraven zijn.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Drama queen!
Per brief loop je ook risico’s:
Je brievenbus kan stuk zijn of vol zitten
Je adres kan verkeerd genoteerd zijn of je kan verhuisd zijn
Je ligt in het ziekenhuis en kan dus je brievenbus niet ledigen
Of misschien al een paar maanden dood en begraven zijn (en dan kan je ook je brievenbus niet ledigen )
…
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Laatste keer dat ik in het ziekenhuis lag had ik mijn iPad meegenomen. Ik kon dus wel mails lezen maar geen post die me op papier werd opgestuurd.
Wanneer je dood en begraven bent zul je je geen zorgen meer maken over onbetaalde facturen.
Wanneer je dood en begraven bent zul je je geen zorgen meer maken over onbetaalde facturen.
Dat vind ik ook belachelijk. Alsof ze allemaal willen bewijzen dat ze de beste en meest omvattende e-box zijn. Al die verschillende e-boxen moeten door één universele e-box vervangen worden. Zo dus :Timoootjex schreef: ↑8 december 2022, 13:58 Ik vind het gewoon enorm vervelend dat als je een bericht krijgt je je direct 3 mails heb in je inbox.
Eentje van ebox
Eentje van doccle
Eentje van de vlaamse overheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is het, dank je
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zo is het bij mij ook gebeurd. Ik heb nu wel mijn emailadres doorgegeven. Hopelijk krijg ik nu wel altijd een email als er een nieuwe factuur is. Anders ga ik die Ebox deactiveren, dat is ook mogelijk zoals iemand hier doorgegeven heeft.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik weet niet goed hoe Doccle werkt, maar daar hou ik de boot nog voor af.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://doccle.be/nl/Charlesvdw schreef: ↑8 december 2022, 20:34 Ik weet niet goed hoe Doccle werkt, maar daar hou ik de boot nog voor af.
Aanmelden kan eenvoudig met Itsme.
Super handig om al je niet-overheid documenten te ontvangen (zoals bv. loonfiches, ziekenfonds, nutsbedrijven, enz) op 1 elektronische plaats.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja... dat vind ik iets onnozel.Timoootjex schreef: ↑8 december 2022, 13:58 Ik vind het gewoon enorm vervelend dat als je een bericht krijgt je je direct 3 mails heb in je inbox.
Eentje van ebox
Eentje van doccle
Eentje van de vlaamse overheid
Bedoel waarom moet dat weer zo op zijn Belgisch.
Er zullen wel redenen zijn waarom ze dat zo doen.
Je kan de link met de overheid stopzetten in Doccle trouwens, als je die documenten niet in Doccle wenst te krijgen.
Zelfs je ziekenfonds heeft een eigen mailboxje..
Ik krijg dan in mijn email een bericht dat ik mail heb.. Bij hen.
De vooruitgang en onze dierbaren die me er dankbaar zullen voor zijn ? Het zal wel !
Als ze nu gewoon in de eerste mail zetten wat ze me willen vertellen is het allemaal makkelijker.
Ik krijg dan in mijn email een bericht dat ik mail heb.. Bij hen.
De vooruitgang en onze dierbaren die me er dankbaar zullen voor zijn ? Het zal wel !
Als ze nu gewoon in de eerste mail zetten wat ze me willen vertellen is het allemaal makkelijker.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, daar zijn redenen voor.
Wat wordt er nu al jaren gezegd: niet op links in mails klikken, altijd zelf naar de website surfen.
Hetzelfde is evenzeer van toepassing voor info en/of documenten die je via mail krijgt.
Het zou ook gewoon via mail kunnen, maar dan secure mail, maar krijg aan Jan Modaal maar eens uitgelegd wat secure email is en hoe die dat moet configureren. Voorlopig is het dus eenvoudiger om Jan Modaal te laten aanmelden op een website.
Als hun klanten weigeren om iets als Doccle te gebruiken, dan kunnen ze ook niet veel anders dan hun eigen website en document center op te zetten. Erg zullen ze dat niet vinden, want via die website kunnen ze je nog wat spammen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 december 2022, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt nog bij dat je voor al die aparte mailboxen een gebruikersnaam en wachtwoord moet hebben.
Alles heeft een reden. Het moet alleen nog een goeie zijn ook.
Ik zie echt niet in waarom dat boxengedoe ook een GOEIE reden heeft.
Het is geen ramp om een herinnering te krijgen maar ik krijg dat liever niet.
Het is geen ramp voor de staat om duizenden herinneringen te sturen. Het zijn dan alleen duizenden rekeningen die nog niet betaald zijn en we weten allemaal dat ze de centen niet nodig hebben.
Een rekening ... of dat ze mij van het ziekenfonds mededelen dat ik iets heb terug gekregen van een doktersbezoek :
Mag voor mijn part perfect in een email staan die ze me sturen.
Dan moet ik op niets klikken, geen overbodige stappen, geen overbodige kosten die bedrijven of de staat moeten maken om een eigen systeem op poten te zetten waar het met email ook kan.
Als het vroeger kon met een brief zou het nu met email ok moeten zijn.
Ik kreeg vroeger ook geen brief in de bus om te zeggen dat ik een bericht liggen had op het gemeentehuis, bij het ziekenfonds, bij de bank (die hebben ook al hun eigen emailsysteem).
https://www.youtube.com/watch?v=5sF_ypUYhXQ
Ik zie echt niet in waarom dat boxengedoe ook een GOEIE reden heeft.
Het is geen ramp om een herinnering te krijgen maar ik krijg dat liever niet.
Het is geen ramp voor de staat om duizenden herinneringen te sturen. Het zijn dan alleen duizenden rekeningen die nog niet betaald zijn en we weten allemaal dat ze de centen niet nodig hebben.
Een rekening ... of dat ze mij van het ziekenfonds mededelen dat ik iets heb terug gekregen van een doktersbezoek :
Mag voor mijn part perfect in een email staan die ze me sturen.
Dan moet ik op niets klikken, geen overbodige stappen, geen overbodige kosten die bedrijven of de staat moeten maken om een eigen systeem op poten te zetten waar het met email ook kan.
Als het vroeger kon met een brief zou het nu met email ok moeten zijn.
Ik kreeg vroeger ook geen brief in de bus om te zeggen dat ik een bericht liggen had op het gemeentehuis, bij het ziekenfonds, bij de bank (die hebben ook al hun eigen emailsysteem).
https://www.youtube.com/watch?v=5sF_ypUYhXQ
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: