Peiling: Kerncentrales openhouden?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
Ik neem aan dat je het hier over hebt: kerncentrales-openhouden-t30632-795.html#p565548
Dat is geen "willekeurige" grafiek.
Dat is een grafiek van de Belgische schuldgraad uit dit geschrift: https://www.denktankminerva.be/analyse/ ... -malchance
Ik heb niets aan grafieken. Leg ze aub uit.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien heb je dan wel iets aan tekst ?
Zoals ik reeds schreef:
Ik ben niet iemand die alles aandraagt op een "gouden dienblaadje".EarthNvstr1 schreef: ↑8 december 2022, 00:26 (kost natuurlijk wel wat moeite om eens iets grondig te lezen, dat is jouw keuze om dat wel/niet te doen)
Kan het zijn dat je " "hebt gemist ?
Anyway ... ik ga slapen. Maar ik vond de "oppositie" deze avond niet oninteressant.
Nu de onderhandelingen met Engie over het verlengen van de kerncentrales op een sisser lijken uit te draaien, verandert de federale regering het geweer van schouder. De hoop wordt nu gesteld op batterijparken en/of gascentrales. Enfin, misschien want een beslissing moet je niet verwachten voor het einde van het jaar ... of hoe de processie van Echternach blijft duren.
Batterijparken stellen winter van 2024 veilig, regering puzzelt aan energiebuffer voor winters vanaf 2025
Netbeheerder Elia voorspelt dat ons elektriciteitsgebruik tegen 2030 nog met ruim een derde zal toenemen. Voor de winter van 2024 had Van der Straeten al een oplossing, de regering begint nu te puzzelen aan een buffer voor de winters vanaf 2025: welke kerncentrales verlengen en voor hoelang? Toch een combinatie met een nieuwe gascentrale? En wat met batterijen? “Verwacht nog geen beslissing voor het einde van het jaar.”
Batterijparken stellen winter van 2024 veilig, regering puzzelt aan energiebuffer voor winters vanaf 2025
Netbeheerder Elia voorspelt dat ons elektriciteitsgebruik tegen 2030 nog met ruim een derde zal toenemen. Voor de winter van 2024 had Van der Straeten al een oplossing, de regering begint nu te puzzelen aan een buffer voor de winters vanaf 2025: welke kerncentrales verlengen en voor hoelang? Toch een combinatie met een nieuwe gascentrale? En wat met batterijen? “Verwacht nog geen beslissing voor het einde van het jaar.”
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alé, voor wie niet kan volgen ...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Guy_Mathot
"Mathot deed de legendarische uitspraak dat de staatsschuld er vanzelf gekomen was en ook vanzelf zou verdwijnen."
Die grafiek is van de Belgische schuldgraad. "Hij" refereert naar Guy Mathot.EarthNvstr1 schreef: ↑7 december 2022, 23:53 Deed me aan iets denken ...
Uiteindelijk (jaren 200x) had hij toch gelijk hé.
Die scheurtjes zijn er vanzelf gekomen en die zullen dus ook vanzelf terug verdwijnen, als we die centrales maar lang genoeg laten draaien.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Guy_Mathot
"Mathot deed de legendarische uitspraak dat de staatsschuld er vanzelf gekomen was en ook vanzelf zou verdwijnen."
EarthNvstr1 schreef: ↑8 december 2022, 10:09
Sommige onderwerpen zijn voor sommigen blijkbaar zeer gevoelig.
Bwaa, het gaat niet zozeer om bepaalde onderwerpen maar eerder om bepaalde karaktertrekken van bepaalde personen.
En niet alleen ik denk daar zo over …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 8 december 2022, 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het spook van de scheurtjes ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik geloof dat deze dames geen idee hebben van wat "scheurtjes" zijn... 2 van de 3 toch niet.
Ontwikkelingsland Belgie in de kijker:
We mogen opnieuw trots zijn op onszelf
Met of zonder scheurtjes
We mogen opnieuw trots zijn op onszelf
Met of zonder scheurtjes
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En de wereldvreemde EU-satrapen doen er nog een schepje bovenop:
Onze vroede vaderen mogen zoveel CO₂-loze kerncentrales sluiten als ze willen, de burger kl*ten kunnen ze nog als de beste.
Onze vroede vaderen mogen zoveel CO₂-loze kerncentrales sluiten als ze willen, de burger kl*ten kunnen ze nog als de beste.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell