Belfius verhoogt spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Belfius verhoogt spaarrente
Weet ik wel, 1 april 2024.
Ik denk dat niemand al getrouwheidspremie verwacht na 3 maanden.
Ook goed nieuws voor de massa personen, die om diverse redenen, geen andere uitweg zien dan bij Belfius te blijven.
Recent in een ander topic nog ter sprake gekomen: bvb mensen die onder 'voorlopige bewindvoering' staan of die 'in budgetbeheer' zijn.
Er stond geen jaartal bij, vandaar dat ik reageerde.
Maar in dat geval maakt het in mijn ogen geen verschil uit, of de getrouwheidsrente wordt uitgekeerd in januari of in april: die is gewoon verworven na 1 jaar.
ondertussen blijven de rentes op termijnrekeningen belachelijk laag bij de grootbanken. De intresten op de staatsbons waren zelfs veel hoger.
Het zou mij niet verbazen dat je persoonlijk naar een kantoor moet komen voor het openen van deze rekening. Was is het verleden ook zo, dan kunnen ze nog een paar slachtoffers meer overhalen voor hun brolfondsen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En KBC geeft nu 0,90. Wie bied meer?
En dat is mijn fout?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Newbie
Enkele grootbanken bieden wel al intresten op termijnrekeningen aan in een range van 2% - 2,40% bruto. Zelf vorige maand een termijnrekening geopend bij Fintro (onderdeel van BNP Paribas) met een intrest van iets meer dan 2% voor een periode van 11 maand met een minimum van 25.000,00 euro. Ook ING stuurt ondertussen gelijkaardige tarieven door naar een bepaalde categorie klanten zonder vereist minimumbedrag. Ze komen er gewoon nog niet mee naar buiten naar het grote publiek. De intrestverhogingen op de spaarrekeningen bij Belfius en KBC zijn momenteel een lachertje wanneer je dit vergelijkt met een termijnrekening. Zeker als je weet dat de getrouwheidspremie ook pas verworven is na een periode van 1 jaar. Netto nu een opbrengst van 1,40% netto. Ik heb momenteel een hypothecaire lening lopen met ongeveer hetzelfde openstaande bedrag tegen een intrest van 1,40%. De overheid is mooi aan het meebetalen aan onze kapitaalaflossingen via de woonbonus
Je kan je nog de vraag stellen of die nieuwe spaarrekening van Belfius er een gaat zijn met beperkingen inzake het maximale te storten maandelijks bedrag.
500 per maand ?
Voorlopig ziet het er zo niet uit, maar het venijn zit in de staart.
Belfius heeft een tijdje geleden zijn spaar+ rekening omgevormd tot gewone spaarrekening zonder voorwaarden. Die vroegere formule bestaat dus niet meer.
Gaat er voor half januari nog veel veranderen aan de intrestvoet die Belfius vooropgesteld heeft ?
Bij KBC op hun hoogst rentende spaarrekening wel een limiet van 500 per maand.
Afwachten wat ING en BNP gaan doen en de andere niet-grootbanken.
500 per maand ?
Voorlopig ziet het er zo niet uit, maar het venijn zit in de staart.
Belfius heeft een tijdje geleden zijn spaar+ rekening omgevormd tot gewone spaarrekening zonder voorwaarden. Die vroegere formule bestaat dus niet meer.
Gaat er voor half januari nog veel veranderen aan de intrestvoet die Belfius vooropgesteld heeft ?
Bij KBC op hun hoogst rentende spaarrekening wel een limiet van 500 per maand.
Afwachten wat ING en BNP gaan doen en de andere niet-grootbanken.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Had ik gelezen.
Geen maximum spaarbedrag in totaal of per maand.
Wel de opmerking dat de huidige voorwaarden kunnen worden gewijzigd.
Tegen 2 januari kan er nog altijd een nieuwe versie van de voorwaarden komen.
Toen ze deze voorwaarden maakten, waren ze nog redelijk alleen met de stijging van intrest. Tegen 2 januari of daarna zijn ze vast minder uniek.
Geen maximum spaarbedrag in totaal of per maand.
Wel de opmerking dat de huidige voorwaarden kunnen worden gewijzigd.
Tegen 2 januari kan er nog altijd een nieuwe versie van de voorwaarden komen.
Toen ze deze voorwaarden maakten, waren ze nog redelijk alleen met de stijging van intrest. Tegen 2 januari of daarna zijn ze vast minder uniek.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zal allemaal weinig of niets verschil uitmaken met andere banken.De volgen vanzelf wel...
Wie heeft er 100.000 euro spaargeld, om 500 of 800 euro rente te krijgen.??.
Is de sop de kool niet waard om dan van bank te veranderen..
Wie heeft er 100.000 euro spaargeld, om 500 of 800 euro rente te krijgen.??.
Is de sop de kool niet waard om dan van bank te veranderen..
Klopt niet, dat is totaal geen issue maar verwaarloosbaar … peanutsEarthNvstr1 schreef: ↑19 december 2022, 19:20Dat maakt 3 maanden verschil, voor zowel basisrente als getrouwheidspremie !
Na 1 jaar is de getrouwheidspremie VERWORVEN maar wordt pas op 1/4 UITBETAALD . Je kan dus op 2/2/2023 een bedrag storten en op pakweg 4/2/2024 de hoofdsom overschrijven naar een ander spaarproduct of belegging zonder dat je de getrouwheidspremie verliest want die is al verworven. Maar je krijgt die premie pas op 1/4 op je rekening gestort.
In principe verlies je dan wel 3 maanden aan rente op de getrouwheidspremie.