facturen digitaal sedert corona
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: facturen digitaal sedert corona
Let wel op ...
https://help.doccle.be/hc/nl/articles/3 ... n-bedrijf-
Van zodra je zeker bent dat de verbinding kan verwijderd worden, raden we je aan om je belangrijkste documenten eerst te downloaden. Zodra een verbinding verwijderd is verlies je immers toegang tot de documenten die je tot dan hebt ontvangen in je Doccle-account.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ok, dus van die Doccle blijf ik af.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Over de overheids-ebox;
Dat is één enkel systeem om berichten van overheidsdiensten en aanverwante te ontvangen. Die komt niet vanzelf actief. Men moet die als burger uitdrukkelijk activeren.
Sommige mensen slagen er wel in om die te activeren zonder dat beseffen wat ze aan het doen zijn of wat de implicaties zijn. Of geven hun eID aan een derde die voor hen iets online doet en die gaat het dan al dan niet bewust activeren. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van de burger. Niet de schuld van de overheid.
Er zijn verschillende platformen om die ebox te beheren. Dat zijn verschillende websites maar het gaat over dezelfde ebox. Van zodra één platform actief voor de ebox staat de ebox aan. De ebox kan actief staan via meerdere platformen. Kan geen kwaad. Elke platform heeft een functie om een e-mail te krijgen als er een nieuw bericht in de ebox is.
Dat is optioneel. Als je die functie gaat activeren bij meerdere platformen krijg je ook meerdere e-mails bij elk nieuw ebox bericht. Daar heb je dan letterlijk zelf voor gekozen.
Mybox.be is het platform enkel en alleen voor de ebox. Alle anderen dienen eigenlijk voor iets anders primair maar hebben de ebox als extra optionele functie. Zoals het burgerprofiel, Doccle, KBC internetbankieren, ...
Voor instructies om de ebox te de-activeren, eventueel deels;
https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/m ... eactiveren
Dat is één enkel systeem om berichten van overheidsdiensten en aanverwante te ontvangen. Die komt niet vanzelf actief. Men moet die als burger uitdrukkelijk activeren.
Sommige mensen slagen er wel in om die te activeren zonder dat beseffen wat ze aan het doen zijn of wat de implicaties zijn. Of geven hun eID aan een derde die voor hen iets online doet en die gaat het dan al dan niet bewust activeren. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van de burger. Niet de schuld van de overheid.
Er zijn verschillende platformen om die ebox te beheren. Dat zijn verschillende websites maar het gaat over dezelfde ebox. Van zodra één platform actief voor de ebox staat de ebox aan. De ebox kan actief staan via meerdere platformen. Kan geen kwaad. Elke platform heeft een functie om een e-mail te krijgen als er een nieuw bericht in de ebox is.
Dat is optioneel. Als je die functie gaat activeren bij meerdere platformen krijg je ook meerdere e-mails bij elk nieuw ebox bericht. Daar heb je dan letterlijk zelf voor gekozen.
Mybox.be is het platform enkel en alleen voor de ebox. Alle anderen dienen eigenlijk voor iets anders primair maar hebben de ebox als extra optionele functie. Zoals het burgerprofiel, Doccle, KBC internetbankieren, ...
Voor instructies om de ebox te de-activeren, eventueel deels;
Ik dacht, ik leer iets bij...nieuw platform
"Deze site is niet bereikbaarCheck of mybox.be een typfout bevat.
Als de spelling klopt, voer je een Windows-netwerkcontrole uit.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN"
Volgens mij is het:
https://myebox.be/nl
Juist. Ik erger mij over die domeinnaam trouwens. Overheids websites zouden allemaal één bepaalde domeinnaam moeten gebruiken.
Vlaanderen gebruikt redelijk goed '*.vlaanderen.be al bestaat 'burgerprofiel.be ook. De Belgische overheid heeft fgov.be , belgium.be , misschien nog.
Ik heb eens een email gehad van een politieagent (een echte) en die zat op een .eu domein voor de werk email.
Alsof het al niet moeilijk genoeg is om echte te onderscheiden van valse.
Vlaanderen gebruikt redelijk goed '*.vlaanderen.be al bestaat 'burgerprofiel.be ook. De Belgische overheid heeft fgov.be , belgium.be , misschien nog.
Ik heb eens een email gehad van een politieagent (een echte) en die zat op een .eu domein voor de werk email.
Alsof het al niet moeilijk genoeg is om echte te onderscheiden van valse.
Tja, hopelijk gaat het dan niet verloren met bpost (of veel te laat). De facteur kan het ook eens in verkeerde bus stoppen, maar daar had wijsneus Ludo nog niet aan gedacht'. Soit, ik lig er niet wakker van. Heb het liever 3 keer in de mail, dan niet.ludo schreef: ↑9 december 2022, 00:44 Ik krijg dagelijks al genoeg mails en spam en ongevraagde reclame en prutsen in mijn computer..
Een digitale factuur is zonder dat je het beseft snel gewist tussen al die spam en fraudegevoelige fakturen..
Geef mij maar de ouderwetse klassieke post via mijn thuis adres..
Heb nogal een betrouwbare facteur, die zal ze dus niet in een andere bus deponeren..
https://doccle.be/nl/blog/haat-liefde-mail/
Met digitale facturen is het wel redelijk eenvoudig om berichtregels in te stellen. Die komen van vaste afzenders. Dat die nooit spam zijn. Bepaalde kleur geven, bepaalde map, etc.
In verband met phishing en ebox ben ik toch wel een fan Myebox.be Dat is een simpel loket voor één enkel ding.
En je kunt instellen dat de berichten om te zeggen dat er een nieuw ebox-bericht is een specifiek persoon gekozen icoontje bevatten in een gekozen kleur. Bijvoorbeeld een 'blauwe kerstboom'. Ook kun je een persoonlijke aanhef instellen.
Zo kun je uzelf e-mails laten versturen met 'Beste Lagedrukreiniger' (bijvoorbeeld). Goede anti-phishing oplossing.
In verband met phishing en ebox ben ik toch wel een fan Myebox.be Dat is een simpel loket voor één enkel ding.
En je kunt instellen dat de berichten om te zeggen dat er een nieuw ebox-bericht is een specifiek persoon gekozen icoontje bevatten in een gekozen kleur. Bijvoorbeeld een 'blauwe kerstboom'. Ook kun je een persoonlijke aanhef instellen.
Zo kun je uzelf e-mails laten versturen met 'Beste Lagedrukreiniger' (bijvoorbeeld). Goede anti-phishing oplossing.
De meeste betalingen gaan via dommiciliering.satsurfer schreef: ↑21 december 2022, 17:27Tja, hopelijk gaat het dan niet verloren met bpost (of veel te laat). De facteur kan het ook eens in verkeerde bus stoppen, maar daar had wijsneus Ludo nog niet aan gedacht'. Soit, ik lig er niet wakker van. Heb het liever 3 keer in de mail, dan niet.ludo schreef: ↑9 december 2022, 00:44 Ik krijg dagelijks al genoeg mails en spam en ongevraagde reclame en prutsen in mijn computer..
Een digitale factuur is zonder dat je het beseft snel gewist tussen al die spam en fraudegevoelige fakturen..
Geef mij maar de ouderwetse klassieke post via mijn thuis adres..
Heb nogal een betrouwbare facteur, die zal ze dus niet in een andere bus deponeren..
https://doccle.be/nl/blog/haat-liefde-mail/
Enkel kadastraal inkomen - autotaks en belastingen krijg ik per gewone post.
Als dat al zou verloren gaan ( of ik ontvang niets in de periode dat ik het normaal zou krijgen met de post )
kan ik nog altijd inloggen op " MY-FIN " of ze sturen wel een rapel per post... .. ..
SO ..no problems for me being a smart guy
domiciliëring
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... 6NbuNWZOPo
rappel
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... 6Nb4tWZOPo
niet alles komt op de MY-FIN terecht hé.
We gaan eens kijken als je 80 jaar bent. Mijn pa dacht dat hij zijn belastingsbrief ingediend had. Niet dus. Vergeten mijn moeder te laten tekenen. Soit, zonder boete opgelost.
Soit, hij had een ongeval 3 weken geleden en is overleden. Alles ingesteld op mijn ma. é-mail op haar naam (had mijn pa al gemaakt om itsme te kunnen gebruiken). Voor de rest kent mijn ma 0 van PC's. (84 jaar)
Doccle account van mijn vader laten overzetten op rijksregisternr. van mijn moeder. Alle platformen geactiveerd (ebox, mijn burgerprofiel, my healthviewer, helena, mutualiteit, minfin,...)
Email van mijn ma wordt geforwarded naar mij en mijn zus. Zodat we van ALLES op de hoogte zijn.
volmacht op haar bank.
EDpnet VOIP Telefoonnr. Als ze verhuist, gewoon fritzbox verhuizen (en zorgen dat er internet is). Geen PSTN. (proximus)
Veel zal er niet meer via post toekomen En kan alles beheren op afstand. En direct betalingen doen. Soit, met het L-U-D-O principe, zou ik elke dag haar brievenbus moeten gaan ledigen, om zeker te zijn dat er niets verloren gaat.
Ik heb een geval geweten van een 80 jarige dame die geen computer heeft en een belastingsbrief via ebox kreeg, verwijlintresten moest betalen. Omdat ze niets gekregen had via post.
Ik vermoed ooit door iemand de ebox geactiveerd, bij het oproepen van een CST?
Vriend van mij werd door bank een é-mailadres aangemaakt voor 86 jarige klant die geen internet en pc heeft.
Soit, blijf maar volharden in de boosheid. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan?
OPGELET voor hartaanval.
https://www.vlaanderen.be/vlaamse-belas ... ck-uw-ebox
https://overheid.vlaanderen.be/verkeers ... betaalcode
https://www.vlaanderen.be/uw-aanslagbil ... box-burger
OF voor Ludo
VLABEL, Vlaamse belastingdienst, is sinds kort ook de aanslagbiljetten verkeersbelasting en onroerende voorheffing naar de ebox aan het sturen indien actief. Die hebben uitzonderlijk naar die mensen die niet betaalde een herinnering per briefpost verzonden een paar maanden geleden. Weet niet of ze dat nu nog doen.
De Vlaamse Zorgkas heeft ook uitzonderlijk nog eens dit jaar 'de laatste kans'-brief van dit jaar (betaal nu of je krijgt een boete van 250 euro) ook extra per briefpost verzonden naar de mensen met actieve ebox , waar normaal de rekeningen naar toe gaan.
Maar eigenlijk is het simpel. Als de ebox actief staat moet je die opvolgen. Als je veel geluk hebt gaat de schuldeiser nog eens extra een herinnering per briefpost sturen. Dat is geen recht maar een gunst. Evengoed kan het zijn dat het eerste per briefpost dat je er van zal vernemen een brief van de deurwaarder zijn.
Kun je de ebox niet opvolgen dan moet je die uitzetten. En als je dat die niet kunt uitzetten moet je hulp zoeken om dat wel te kunnen. Komt anders heel veel problemen van.
De Vlaamse Zorgkas heeft ook uitzonderlijk nog eens dit jaar 'de laatste kans'-brief van dit jaar (betaal nu of je krijgt een boete van 250 euro) ook extra per briefpost verzonden naar de mensen met actieve ebox , waar normaal de rekeningen naar toe gaan.
Maar eigenlijk is het simpel. Als de ebox actief staat moet je die opvolgen. Als je veel geluk hebt gaat de schuldeiser nog eens extra een herinnering per briefpost sturen. Dat is geen recht maar een gunst. Evengoed kan het zijn dat het eerste per briefpost dat je er van zal vernemen een brief van de deurwaarder zijn.
Kun je de ebox niet opvolgen dan moet je die uitzetten. En als je dat die niet kunt uitzetten moet je hulp zoeken om dat wel te kunnen. Komt anders heel veel problemen van.
Stond hier ook alGiskart schreef: ↑21 december 2022, 21:16 VLABEL, Vlaamse belastingdienst, is sinds kort ook de aanslagbiljetten verkeersbelasting en onroerende voorheffing naar de ebox aan het sturen indien actief. Die hebben uitzonderlijk naar die mensen die niet betaalde een herinnering per briefpost verzonden een paar maanden geleden. Weet niet of ze dat nu nog doen.
Nu sla je nagels met koppen. Kan het niet beter zeggen.Giskart schreef: ↑21 december 2022, 21:16 Maar eigenlijk is het simpel. Als de ebox actief staat moet je die opvolgen. Als je veel geluk hebt gaat de schuldeiser nog eens extra een herinnering per briefpost sturen. Dat is geen recht maar een gunst. Evengoed kan het zijn dat het eerste per briefpost dat je er van zal vernemen een brief van de deurwaarder zijn.
Vraag me af of de Russische roulette liefhebbers van Bpost dan ook hun brievenbus opvolgen, en direct betalen.
En als bpost het niet brengt, de facteur beschuldigen? Of hun vrouw die de brief verkeerd legde
Er gaan altijd mensen zijn die klagen ongeacht het systeem.
Onlangs nog; 3 gewone brieven om te zeggen dat je moet betalen verzonden. 1 aangetekende brief die men effectief ontvangen had en toegaf gelezen te hebben. Met belofte boete bij niet-betaling.
Krijgt brief met boete; 'Ik dacht dat ik dat niet diende te betalen, dat dit niet verplicht was' (ondanks dat men dat al vele jaren voorheen het wel betaalde).
Ik heb de echt de indruk dat er tussenniveau zou moeten zijn van de status 'handelsonbekwaam' met bewindvoerder. Daarvoor moet het al heel erg zijn. Ik heb de indruk dat er veel mensen dat zouden kunnen gebruiken.
Heb soms (hoogbejaarde) moeders die bellen om de administratieve puinhoop van hun zoon van middelbare leeftijd op te lossen en te betalen .... Triestig. - De maatschappij is te complex voor sommige mensen.
Onlangs nog; 3 gewone brieven om te zeggen dat je moet betalen verzonden. 1 aangetekende brief die men effectief ontvangen had en toegaf gelezen te hebben. Met belofte boete bij niet-betaling.
Krijgt brief met boete; 'Ik dacht dat ik dat niet diende te betalen, dat dit niet verplicht was' (ondanks dat men dat al vele jaren voorheen het wel betaalde).
Ik heb de echt de indruk dat er tussenniveau zou moeten zijn van de status 'handelsonbekwaam' met bewindvoerder. Daarvoor moet het al heel erg zijn. Ik heb de indruk dat er veel mensen dat zouden kunnen gebruiken.
Heb soms (hoogbejaarde) moeders die bellen om de administratieve puinhoop van hun zoon van middelbare leeftijd op te lossen en te betalen .... Triestig. - De maatschappij is te complex voor sommige mensen.
We gaan eens kijken als je 80 jaar bent.
Soit, blijf maar volharden in de boosheid. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan?
------------------
Man man man.. Ik ben 84 jaar..
Als je schuld aan de overheid hebt, ( auto taks - kadastraal inkomen - Inkom.belasting - verkeersboete) weten ze je altijd wel te vinden hoor;
En niet iedereen heeft een computer ( al dan niet werkende of gehackt of ander Email adres ) zodat je op die Ebox of ander Burgerprofiel , of wa weet ik nog allemaal niet kunt inloggen.. en of je gegevens op al die sites moet updaten om gelijk welke reden..
Moet ik nog computer les gaan volgen , op tijd nieuwe software installeren of periodiek een secretaresse inhuren om het allemaal up to date en werkende te houden ??
Per gewone post of aangetekende post op mijn officieel adres komen alle brieven terecht...
Heb daarvoor die digitale prutsen van de overheid voor niks nodig..
Ze weten mij wonen, dat ze de rekeningen maar naar daar sturen.
Doen ze al méér dan 65 jaar zo bij mij, en heb nog NOOIT een rekening niet ontvangen,, dat ze zo maar verder doen,,, het werkt perfekt;;;;
Waarom moeilijk maken als makkelijk ook kan.
Ze kunnen de rekeningen ook rechtstreeks naar mijn bank sturen. ( domicilliering ). Ik weet zeker 14 dagen op voorhand dat het bedrag dan van mijn rekening afgaat. Als ik niet akkoord ben met het bedrag kan ik het blokkeren , en of heb 8 weken de tijd om te protesteren als het eraf is gegaan en de bank stort zonder pardon het geld terug op mijn rekening... .
Als mijn computer defekt of gehackt is komt er ook niets van rekeningen terecht.. Toch??
Mijn Personal computer is voor mijn luxe en gemak, niet voor het gemak van de overheidsdiensten en de banken... of wat weet ik nog allemaal.
Ze duwen van alles in je strot, en hoever gaan ze het nog drijven met de digitale evolutie ??
Je moet :
een werkende computer hebben met recente software en antivirus
een internet verbinding
een cyberverzekering
een bankrekening
een bankkaart
een smartphone
Ontvang je voor al deze investeringen 1 euro terug van de overheid NEE dus...
Altijd maar verder en verder. Vooruitgang stopt nooit en gelukkig maar, anders leefden we nog zoals in ... (kies zelf maar een periode in de geschiedenis).
- Een computer en een internetverbinding: die heb je zelf ook, zou je die nog kunnen/willen missen?
- Een cyberverzekering: heb ik niet en vind ik ook niet nodig.
- Een bankrekening: hoe kun je in deze tijd nog zonder bankrekening leven?
- Een bankkaart en een smartphone: je kunt nog zonder maar ze zijn handig.
Mijn computer heb ik voor mijn eigen fun en plezier, niet voor de prutsen van de overheid..Kan ik dat missen,, zeer zeker..
Zal niet lang meer duren of er is géén cash geld meer.. en zal alles via bankkaart of smartphone gaan..
Zal de overheid wel een mandaat geven dat ze de rekening naar mijn bank ( via domicilliering ) sturen.; Ze zal dan wel op tijd betaald worden..
Géén bankautomaten meer,, afspraken in bankkantoor - notaris - gemeentehuis - en andere instellingen. alles verleden tijd, alles via video conference )
Wie gaat steeds je nieuwe smartphone betalen, Jijzelf natuurlijk, De overheid zal je géén euro terugbetalen..
Alles online aanvragen,, en als ze de overheid hacken (' zie nu in Antwerpen ) dan ligt alles plat... Evolutie men gat ja...
Je zal later nog wel dikwijls terug denken """ aan de tijd van toen """ toen alles nog simpel en eenvoudig was en makkelijk om te begrijpen...
Lernout & Hauspie heeft de automatische beantwoorder uitgevonden.. In het begin was dit een fantastische uitvinding, als we nu naar een dienst bellen, zijn er nog 12 wachten voor U. of is het te druk en kunnen we je niet te woord staan of neem een kijkje op onze website voor meer info;;;
.. Hoe ergeren we ons er nu aan..
Online de spybot, die juist niet het antwoord geeft welke je nodig hebt..; rrrrrrrrrrrrr..
En zo kan ik nog wel even doorgaan..
Eenvoud dat sierde pas.. ..
Zal niet lang meer duren of er is géén cash geld meer.. en zal alles via bankkaart of smartphone gaan..
Zal de overheid wel een mandaat geven dat ze de rekening naar mijn bank ( via domicilliering ) sturen.; Ze zal dan wel op tijd betaald worden..
Géén bankautomaten meer,, afspraken in bankkantoor - notaris - gemeentehuis - en andere instellingen. alles verleden tijd, alles via video conference )
Wie gaat steeds je nieuwe smartphone betalen, Jijzelf natuurlijk, De overheid zal je géén euro terugbetalen..
Alles online aanvragen,, en als ze de overheid hacken (' zie nu in Antwerpen ) dan ligt alles plat... Evolutie men gat ja...
Je zal later nog wel dikwijls terug denken """ aan de tijd van toen """ toen alles nog simpel en eenvoudig was en makkelijk om te begrijpen...
Lernout & Hauspie heeft de automatische beantwoorder uitgevonden.. In het begin was dit een fantastische uitvinding, als we nu naar een dienst bellen, zijn er nog 12 wachten voor U. of is het te druk en kunnen we je niet te woord staan of neem een kijkje op onze website voor meer info;;;
.. Hoe ergeren we ons er nu aan..
Online de spybot, die juist niet het antwoord geeft welke je nodig hebt..; rrrrrrrrrrrrr..
En zo kan ik nog wel even doorgaan..
Eenvoud dat sierde pas.. ..