Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Kan je niet gewoon bijkopen? Ik was ook niet geslaagd maar kon toch bijkopen.Natal schreef: ↑22 december 2022, 13:24 Ach, ik dacht dat ik de grootste dommerik ben. Ook ik ben al een aantal keren gefaald op de vragenlijst aandelen en ETF. Klote als je nog is wat VWCE en SPDR wil bijkopen. Ik heb al wat aandelen van beide in mijn Saxo-portefeuille, maar zelfs bijkopen lukt dus niet.
Neen, bijkopen lukt momenteel niet voor mij.
Ik heb het voor de fun eens geprobeerd want ik heb toch niets meer bij Saxo maar idem hier: niet geslaagd hoewel ik toch zeker was van de antwoorden.
Blij dat ik er weg ben. Nu heb ik tenminste kunnen aankopen wat ik wou, iets wat niet ging bij Saxo.
Blij dat ik er weg ben. Nu heb ik tenminste kunnen aankopen wat ik wou, iets wat niet ging bij Saxo.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Ik denk niet dat er iets mis is met de vragenlijst want ik was van de eerste keer geslaagd.
-
- Verbannen Gebruiker
Het zijn ongelooflijke knoeiers en prutsers bij saxo.
Nog eens kennistest obligaties geprobeerd.
Vraag 2: hoeveel transacties per jaar:
- minder dan 5 transacties
- ...
En bij vraag 3 is het weer om zeep:
Wat is de gemiddelde ordegrootte?
...
Maar ongelooflijk: ik ben geslaagd. Weet nu niet of ik obligaties kan kopen.
Nog eens kennistest obligaties geprobeerd.
Vraag 2: hoeveel transacties per jaar:
- ...
En bij vraag 3 is het weer om zeep:
Wat is de gemiddelde ordegrootte?
...
Maar ongelooflijk: ik ben geslaagd. Weet nu niet of ik obligaties kan kopen.
-
- Verbannen Gebruiker
Knoeiers, prutsers bij saxo.
Ik ben geslaagd in obligatietest. Ik wil een eenvoudige obligatie kopen (Belgie, oktober 2023, 0.2% coupon).
Ik vul alles in: aantal, koers, ...
Alles lukt. Systeem berekent de prijs, de kosten, verlopen intrest. Alles heel netjes.
En dan: klik op bevestigen en window "tijdelijke beperkte handel in complexe producten".
Het is dus nog altijd van hetzelfde. Na 8 maanden nog steeds niet mogelijk een simpele obligatie te kopen....
Ze vertikken het om daar duidelijk over te communiceren.
Geen nood. Resterende euro en usd gaat nu ook naar bolero
Ik ben geslaagd in obligatietest. Ik wil een eenvoudige obligatie kopen (Belgie, oktober 2023, 0.2% coupon).
Alles lukt. Systeem berekent de prijs, de kosten, verlopen intrest. Alles heel netjes.
En dan: klik op bevestigen en window "tijdelijke beperkte handel in complexe producten".
Het is dus nog altijd van hetzelfde. Na 8 maanden nog steeds niet mogelijk een simpele obligatie te kopen....
Ik moet zeggen dat IBKR hier ook een foutmelding geeft voor die obligatie. Hoe zou dat kunnen komen?huisjetuintjefiets schreef: ↑22 december 2022, 17:08 Knoeiers, prutsers bij saxo.
Inmiddels is het me gelukt, na de 4de dag proberen. En telkens dezelfde antwoorden ingevuld, en de 4de keer lukte het dan toch.Natal schreef: ↑22 december 2022, 13:24Ach, ik dacht dat ik de grootste dommerik ben. Ook ik ben al een aantal keren gefaald op de vragenlijst aandelen en ETF. Klote als je nog is wat VWCE en SPDR wil bijkopen. Ik heb al wat aandelen van beide in mijn Saxo-portefeuille, maar zelfs bijkopen lukt dus niet.Beewee schreef: ↑12 december 2022, 13:26 Na al een hele week gebuisd te zijn, heb ik daarnet alle vragen van de ETF vragenlijst gecopy/pasted in ChatGPT en de AI laten antwoorden. En zelfs nog was ik gebuisd, nochtans ben ik zeker van de antwoorden (die zeer makkelijk zijn). Zelfs zonder de AI tussenkomst.
Hier scheelt toch iets, misschien door de eerste vraag die vraagt naar hoeveel geld je het afgelopen jaar in de markt hebt gegooid?
Ik kan begrijpen dat je is moet slagen voor de test, maar eens je geslaagd bent moet je dit toch kunnen bijkopen op zijn minst.
-
- Verbannen Gebruiker
Geen idee hoe het komt bij IBKR. Ik ken het platform niet.
Ik heb de voorbije maanden elke maand of zo geprobeerd een obligatie te kopen bij saxo en het was steeds hetzelfde. Het waren steeds andere obligaties. Ik kon steeds alles invullen en pas op einde die boodschap van saxo.
Bij bolero krijg ik een aparte boodschap als de obligatie complex is, of als de liquiditeit beperkt. Ik moet dan apart aanvinken dat ik me daarvan bewust ben en toch verder wil gaan met de aankoop.
Ik ben serieus aan het kijken naar Rebel, voor aankopen op de beurs van Brussel valt de kost reuzegoed mee. Ideaal om wat holdings aan te kopen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Op de smartphone krijg ik deze foutmelding. Zou mij wel verbazen aangezien de obligatie vandaag toch nog behoorlijk vaak verhandeld geweest is.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 december 2022, 17:30Geen idee hoe het komt bij IBKR. Ik ken het platform niet.
Oei, je batterij is bijna leeg.
Er is gewoon geen ask yield gegeven, dus daar ligt de oorzaak volgens mij. Vraag is dan wel waarom er geen ask yield is...
Ik denk dat er enkele uren geleden wel een ask-yield was (en toen kreeg ik ook een foutmelding), maar ik probeer het morgen nog eens opnieuw.