facturen digitaal sedert corona
Re: facturen digitaal sedert corona
-----------NS2SN schreef: ↑22 december 2022, 19:16Toch niet zo onlogisch dat ze iedereen richting eBox pushen? Al was het maar om al dat papier en drukwerk uit te sparen. Bepaalde sectoren krijgen trouwens al bepaalde ESG-verplichtingen om duurzamer (o.a. paperless) te werk te gaan. Verzekeraars en banken zullen hier vrij snel in volgen, sommigen pushen hun klanten nu al in die richting.
Ik snap eerlijk gezegd ook de tegenkanting niet, want er is toch niets zo makkelijk dan indien alles via een app online raadpleegbaar is?
Dus gaan we verplicht een computer enz; moeten hebben of kopen of hernieuwen.
Welke vergoeding gaat de overheid ons hiervoor betalen?????
De post gaat minder inkomsten hebben door de miljoenen briefzendingen die er dan niet meer zijn, met gevolg dat er meer subsidie aan Bpost moeten geven, wat uiteindelijk de burger gaat betalen.. Toch???
Jij met je verplichting een computer te hebben en vergoeding door de overheid... Je hebt nu ook al een computer. Dat je hem voor je plezier hebt maakt niet uit. Ik heb die van mij ook voor mijn plezier maar dat houdt me niet tegen om digitale facturen te ontvangen.
Dus de afzenders gaan minder kosten hebben van afdrukken van facturen en verzending, geld dat ze nu kunnen gebruiken voor een betere dienstverlening aan hun klanten.De post gaat minder inkomsten hebben door de miljoenen briefzendingen die er dan niet meer zijn
Laatst gewijzigd door Yaris op 22 december 2022, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe werkt de ebox voor koppels als die gelinkt is aan maar één persoonlijk emailadres? Want zoals in de praktijk meestal het geval is, houdt maar één van de partners zich met de betalingen bezig. De andere is dan niet op de hoogte als er iets moet betaald worden, in geval er iets gebeurt met de betaler. Als die laatste bvb ziek, gehospitaliseerd of zelfs overleden is.... wat dan?
Een vat vol met perverse redeneringenludo schreef: ↑22 december 2022, 21:49
Toch niet zo onlogisch dat ze iedereen richting eBox pushen? Al was het maar om al dat papier en drukwerk uit te sparen. Bepaalde sectoren krijgen trouwens al bepaalde ESG-verplichtingen om duurzamer (o.a. paperless) te werk te gaan. Verzekeraars en banken zullen hier vrij snel in volgen, sommigen pushen hun klanten nu al in die richtin
De post gaat minder inkomsten hebben door de miljoenen briefzendingen die er dan niet meer zijn, met gevolg dat er meer subsidie aan Bpost moeten geven, wat uiteindelijk de burger gaat betalen.. Toch???
Hoe verzin je dit?
Bpost is een beursgenoteerd bedrijf. De Belgische overheid is aandeelhouder maar het blijft een privebedrijf. Die krijgen geen subsidie. Er is wel een subsidie voor de verdeling van kranten.
Het is wel een feit dat er steeds meer een verschuiving is van enkel internet. Soms is er nog een offline optie. Maar dat dooft uit. Een bouwvergunning moet online. De renovatiepremie aanvragen kon ook nog per post. De Mijn Verbouwpremie is enkel online. De opleidingscheques kon men tot een paar geleden per telefoon ook aanvragen. Nu enkel online. 20 jaar geleden kon ik per provincie brochures opsturen met de adresgegevensvan alle scholen. En brochures over zowat alles. Nu in het beste geval een A4'tje, en dat is zeldzaam.
Maar we moeten ook serieus zijn. Het internet is nu iets van een 30 jaar oud. Meer dan 20 jaar loopt iedereen rond met de digitale sleutel eID.
Computers en internet is nog nooit zo goedkoop geweest als nu. Met een budget van een 100 euro en 20 euro voor internet ben je online.
En voor de relatief beperkte zaken die noodzakelijk online moeten en men niet kan doen moet men dan hulp vragen ergens. Zoals een sociale dienst. Tijden veranderen.
Het is wel een feit dat er steeds meer een verschuiving is van enkel internet. Soms is er nog een offline optie. Maar dat dooft uit. Een bouwvergunning moet online. De renovatiepremie aanvragen kon ook nog per post. De Mijn Verbouwpremie is enkel online. De opleidingscheques kon men tot een paar geleden per telefoon ook aanvragen. Nu enkel online. 20 jaar geleden kon ik per provincie brochures opsturen met de adresgegevensvan alle scholen. En brochures over zowat alles. Nu in het beste geval een A4'tje, en dat is zeldzaam.
Maar we moeten ook serieus zijn. Het internet is nu iets van een 30 jaar oud. Meer dan 20 jaar loopt iedereen rond met de digitale sleutel eID.
Computers en internet is nog nooit zo goedkoop geweest als nu. Met een budget van een 100 euro en 20 euro voor internet ben je online.
En voor de relatief beperkte zaken die noodzakelijk online moeten en men niet kan doen moet men dan hulp vragen ergens. Zoals een sociale dienst. Tijden veranderen.
----------m-peeters schreef: ↑22 december 2022, 22:06Een vat vol met perverse redeneringenludo schreef: ↑22 december 2022, 21:49
Toch niet zo onlogisch dat ze iedereen richting eBox pushen? Al was het maar om al dat papier en drukwerk uit te sparen. Bepaalde sectoren krijgen trouwens al bepaalde ESG-verplichtingen om duurzamer (o.a. paperless) te werk te gaan. Verzekeraars en banken zullen hier vrij snel in volgen, sommigen pushen hun klanten nu al in die richtin
Hoe verzin je dit?
Het papier besparen wordt gewoon verlegd naar de burger die het dan thuis gaat uitprinten om toch een exemplaar te hebben....
De overheid is een meester in het verzinnen van allerlei taksen enz. enz.... Ze zullen het U niet komen vragen....
En Bpost zal zijn prijzen voor brieven en pakjes bedeling wel duurder maken om het verlies te compenseren..
Ik print geen facturen uit hoor, ik heb zelfs geen printer. Waarom uitprinten en in een klasseur wegsteken als je het gemakkelijk op je scherm kunt zien?
Woehahaha … thuis uitprinten om een exemplaar te hebben … woehahahaludo schreef: ↑22 december 2022, 22:16----------
Het papier besparen wordt gewoon verlegd naar de burger die het dan thuis gaat uitprinten om toch een exemplaar te hebben....
De overheid is een meester in het verzinnen van allerlei taksen enz. enz.... Ze zullen het U niet komen vragen....
En Bpost zal zijn prijzen voor brieven en pakjes bedeling wel duurder maken om het verlies te compenseren..
Nog nooit gehoord van digitalisering? Van opslaan op een harde schijf of in de cloud (zonder uitprinten) ? Zoek maar op, wat ik vertel is geen fictie maar kan echt!
-------------m-peeters schreef: ↑22 december 2022, 22:31Woehahaha … thuis uitprinten om een exemplaar te hebben … woehahahaludo schreef: ↑22 december 2022, 22:16
----------
Nog nooit gehoord van digitalisering? Van opslaan op een harde schijf of in de cloud (zonder uitprinten) ? Zoek maar op, wat ik vertel is geen fictie maar kan echt!
En hoeveel mensen zijn er denk je die Uw digitaal systeem volgen???? Omdat jij dit zo doet wil niet beduiden dat iedereen dat ook zo doet..
Als ze mij gewoon de rekening opsturen per post moet ik niets uitprinten, niets opslaan op harde schijf of in de cloud..
Enige dat ik moet doen is ze via computer betalen. Simple...
Laatst gewijzigd door ludo op 22 december 2022, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ludoke, ge bent id 80, dus al een 20 jaar in pensioen, tijd genoeg gehad om cursussen te volgen bij seniorennet.
'Hoe werk ik in de cloud, of hoe sla ik facturen op.'
Juist, jij moet toch niet betalen omdat de overheid digitalisering door jouw lege strot duwt?
Ps ge moet niet constant alles quoten, gewoon reageren is
Duidelijker
'Hoe werk ik in de cloud, of hoe sla ik facturen op.'
Juist, jij moet toch niet betalen omdat de overheid digitalisering door jouw lege strot duwt?
Ps ge moet niet constant alles quoten, gewoon reageren is
Duidelijker
Ik ben beetje rebels, gemakzuchtig en volg die dingen niet die mij opgedrongen worden en of in mijn strot worden geduwd..
Ieder heeft zo zijn eigen manier om met de digitale (r)evolutie om te gaan... Toch???
Voor die 2 fakturen die ik per jaar van de overheid per post ontvang ( Ki en autotaks) ga ik géén uren en uren cursus volgen.; waarvan je dan nog maar 1 % wat je daar leert toekomstig gaat gebruiken.. en tegen dat je het moet gebruiken weet je niet meer hoe het moet... LOL
Ieder heeft zo zijn eigen manier om met de digitale (r)evolutie om te gaan... Toch???
Voor die 2 fakturen die ik per jaar van de overheid per post ontvang ( Ki en autotaks) ga ik géén uren en uren cursus volgen.; waarvan je dan nog maar 1 % wat je daar leert toekomstig gaat gebruiken.. en tegen dat je het moet gebruiken weet je niet meer hoe het moet... LOL
Dat is voor digitale facturen even simpel. Zelfs nog simpeler als er een QR code op staat. Gewoon met je smartphone scannen en klaar.
Ik sla trouwens geen facturen op, noch op harde schijf noch in de cloud. Waarom zou ik? Ik ontvang een factuur, betaal ze en heb ze niet meer nodig. Ik kan ze altijd terug opzoeken op de site van de afzender waar ik een account heb en waar de facturen voor mij bewaard worden.
Iets op papier hebben is niet veiliger, gemakkelijker of efficiënter dan digitaal. Zo zijn er mensen, zoals een vroegere baas van mij, die hun mails niet op het scherm kunnen lezen: ze drukken elke mail af, lezen hem en gooien hem dan weg. Is dat niet stupied?
En de digitale revolutie gaat verder:
Van Quickenborne wil digitale rechtszaken mogelijk maken
De minister van Justitie werkt aan een wettelijk kader om via videoconferentie zittingen voor de rechtbank te organiseren.
(De Standaard)
Van Quickenborne wil digitale rechtszaken mogelijk maken
De minister van Justitie werkt aan een wettelijk kader om via videoconferentie zittingen voor de rechtbank te organiseren.
(De Standaard)