Besparen op verwarming, poll
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Besparen op verwarming, poll
Hier nog altijd geen verwarming aan. Lang leven de isolatie
Ik stem volgende keer op de partij van professor VDB denk ik. Ik heb helemaal niets met dat folkloristische vlaamse nationale gedoe van Nva en het Blok.
Ik stem volgende keer op de partij van professor VDB denk ik. Ik heb helemaal niets met dat folkloristische vlaamse nationale gedoe van Nva en het Blok.
2 mogelijkheden, u woont in warm klimaat of geitenwollensokken persoon.Timoootjex schreef: ↑4 december 2022, 14:14 Hier nog altijd geen verwarming aan. Lang leven de isolatie
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ha, de buren stoken bij voor u.
Als alle buren 21 Gr stoken en u niet, dan trekt warmte energie door muren, vloer en plafond naar u. Warmte vloeit altijd naar koud nooit andersom.
Goed gezien.
Als alle buren 21 Gr stoken en u niet, dan trekt warmte energie door muren, vloer en plafond naar u. Warmte vloeit altijd naar koud nooit andersom.
Goed gezien.
Laatst gewijzigd door odbc op 4 december 2022, 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo ook hier, ik denk eerder in kilo’s dan in m3 schat 2,5 a 3 ton hout per stookseizoen afhankelijk van hoe koud het wordt (massieve speksteenkachel).
Tot nu toe goed vol te houden
Snachts + Overdag en als de madam van thuis is : 16°
Als ze thuis is gaat het naar 18 a 19.5
Snachts + Overdag en als de madam van thuis is : 16°
Als ze thuis is gaat het naar 18 a 19.5
Eindafrekening gekregen, wat een mooi kerstcadeau terug gekregen. Aardgas dicht vanaf april en enkel hout gestookt.
Nu heb ik aardgas voorschot terug op 150 euro gezet om het cadeau van overheid te kunnen innen.
Ga net zoveel aardgas verbruiken als het aardgas cadeau van overheid.
Is het arrogant?
Ben alles niet vergeten : invoering prosumententarief en afschaffing terug draaiende meter.
Dus geen schaamte om aardgas bijdrage overheid te innen.
Nu heb ik aardgas voorschot terug op 150 euro gezet om het cadeau van overheid te kunnen innen.
Is het arrogant?
Ben alles niet vergeten : invoering prosumententarief en afschaffing terug draaiende meter.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom gas verstoken als je die premie sowieso krijgt? Zit bij Eneco en die hebben de premie minus het voorschot reeds gestort, betaal zelf een pak minder voorschot dan de premie. Ondertussen staat het voorschot voor aardgas hier op €50, bij Eneco kun je je tellerstanden ingeven en aan de hand daarvan krijg je een voorschot voorstel, vermits hier de afgelopen maanden door hout stook veel minder gas verbruikt is, kon het voorschot stevig omlaag.odbc schreef: ↑23 december 2022, 20:05 Eindafrekening gekregen, wat een mooi kerstcadeau terug gekregen. Aardgas dicht vanaf april en enkel hout gestookt.
Is het arrogant?
Gasprijzen zijn ondertussen al ferm gezakt, benieuwd of de premie's voor de volgende drie maand nog zullen doorgaan.
Er is weer een nieuwe smerige zet. Vanaf volgend jaar is er een capaciteitstarief voor elektriciteit. Voor mij zal dat beteken dat mijn elektriciteitsrekening zal verdubbelen (van 77€ naar ruim 170€). Dat is omdat ik zonnepanelen heb met een terugdraaiende teller. Het capaciteitstarief is minimaal 100€ en ik heb meer productie dan verbruik.odbc schreef: ↑23 december 2022, 20:05 Eindafrekening gekregen, wat een mooi kerstcadeau terug gekregen. Aardgas dicht vanaf april en enkel hout gestookt.
Is het arrogant?
Wees blij dat je nog een terugdraaiende teller hebt, je krijgt slechts het minimum capaciteitstarief aangerekend. Wie een digitale teller heeft mag gaan puzzelen welke verbruikers hij op elk moment aan zet, één foutje gedurende één kwartier en je hebt voor die maand een hoog tarief aan je been. Doorsnee gezinnen gaan sowieso een stuk boven dat minimum tarief zitten, wie een e-auto aan de stekker hangt of elektrische verwarming heeft gaat helemaal gejost zijn.
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Wie zonnepanelen heeft kan profijt doen met de huidig hoge injectie tarieven en een digitale meter. Wie geen zonnepanelen heeft en zo af en toe eens een hoog kwartierpiek trekt is beter af met een analoge teller. Of je keuze hebt om de digitale te weigeren of uit te stellen is nog een andere kwestie, hier hebben ze een datum van installatie voorgesteld, indien niet aanwezig kon dat enkele dagen verzet worden, een optie om er van af te zien was er niet.