Belkrediet prepaid voortaan terugbetaald bij veranderen van operator
Belkrediet prepaid voortaan terugbetaald bij veranderen van operator
Ik kreeg volgend bericht van mobile vikings. Er blijkt weer een nieuwe wettelijke voorziening te zijn die een voordeel kan betekenen voor sommigen.
Oud nieuws ? Geen idee dan. Ik volg het hier allemaal niet zo erg meer de laatste tijd.
Zie bijlage..
Oud nieuws ? Geen idee dan. Ik volg het hier allemaal niet zo erg meer de laatste tijd.
Zie bijlage..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Belkrediet prepaid voortaan terugbetaald bij veranderen van operator
Paar weken terug zo'n sms gehad van Jim mobile.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zelfde operator.... Enkel een andere merknaam / tariefplan.
Recent sms met dezelfde boodschap gekregen van prepaid Orange.
zie ook artikel inzake het overdragen van prepaid-belwaarde bij overstap naar andere provider, op vrtnws: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/23 ... erator-ve/
Overdracht was vroeger niet mogelijk, nu wel mogelijk vanaf 2023
zie ook artikel inzake het overdragen van prepaid-belwaarde bij overstap naar andere provider, op vrtnws: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/23 ... erator-ve/
Overdracht was vroeger niet mogelijk, nu wel mogelijk vanaf 2023
Vraag me af.
Er is een kost van 5 € en uw belkrediet is maar 3 €.
Laat horen hoe ze het oplossen.
Er is een kost van 5 € en uw belkrediet is maar 3 €.
Laat horen hoe ze het oplossen.
Estate Guru believer.
Simpel, dan ben je uw resterende belwaarde onder de €5 gewoon kwijt. Je kan nu toch ook overstappen met behoud van je nummer als er geen geld meer op je herlaadkaart staat. Is niet zo dat ze daar vanaf nu ook €5 voor mogen aanrekenen. Dit heeft enkel nut als je wil overstappen terwijl er vrij veel geld op je kaart staat. Indien er €10 op staat, bel je die eigenlijk ook beter op vooraleer over te stappen naar een andere provider.
Kan je zo al die opgespaarde vikingpunten omzetten naar cash? Eerst je prepaid opladen met al die vikingpunten en dan een overstap doen.
Kan ieman eens testen om dat werkt en hier laten weten? Het is niet duidelijk.
https://support.mobilevikings.be/hc/nl/ ... belwaarde-
Het gaat enkel over belwaarde die je via een herlading hebt aangekocht. Met vikingpunten kan je toch ook een herlading doen?
Kan ieman eens testen om dat werkt en hier laten weten? Het is niet duidelijk.
https://support.mobilevikings.be/hc/nl/ ... belwaarde-
Het gaat enkel over belwaarde die je via een herlading hebt aangekocht. Met vikingpunten kan je toch ook een herlading doen?
De providers zijn wettelijk verplicht om aangekochte belwaarde terug te betalen met een administratieve kost van €5 voor de klant. Gratis verkregen belwaarde zoals vikingpunten bij Mobile Vikings, zal men echter nooit in geld gaan omzetten en uitbetalen aan iemand die weg wil bij de provider. Dat lijkt me logisch.
Misschien dat het wel steeds makkelijker wordt om prepaid-belwaarde mee te nemen naar een abo binnen dezelfde groep. Ik denk dat dit al mogelijk is bij overstap van Orange naar Hey. Het lijkt me niet ondenkbaar dat dit in de toekomst ook mogelijk wordt voor overstap tussen MV/Jim/Scarlet/Proximus omdat het sowieso voordeliger is voor de provider wanneer een klant van prepaid overstapt naar een abo.
Misschien dat het wel steeds makkelijker wordt om prepaid-belwaarde mee te nemen naar een abo binnen dezelfde groep. Ik denk dat dit al mogelijk is bij overstap van Orange naar Hey. Het lijkt me niet ondenkbaar dat dit in de toekomst ook mogelijk wordt voor overstap tussen MV/Jim/Scarlet/Proximus omdat het sowieso voordeliger is voor de provider wanneer een klant van prepaid overstapt naar een abo.
Bij mv hebben ze ook abonnementen...
Bij scarlet hebben ze al jaren geen prepaid meer...
Dat gaat meespelen in de logica denk ik
Zelf heb ik ook het gevoel dat ze die gratis verkregen belwaarde niet gaan omzetten in geld... OF dat ze daar dan alleszins verlies gaan op doen.
De belwaarde die ze uitbetalen werd vermoedelijk door de deelnemende bedrijven niet voor 100 procent volgestort. Of dat echt zo is weten in dit land maar heel weinig mensen.
Bij scarlet hebben ze al jaren geen prepaid meer...
Dat gaat meespelen in de logica denk ik
Zelf heb ik ook het gevoel dat ze die gratis verkregen belwaarde niet gaan omzetten in geld... OF dat ze daar dan alleszins verlies gaan op doen.
De belwaarde die ze uitbetalen werd vermoedelijk door de deelnemende bedrijven niet voor 100 procent volgestort. Of dat echt zo is weten in dit land maar heel weinig mensen.
>De belwaarde die ze uitbetalen werd vermoedelijk door de deelnemende bedrijven niet voor 100 procent volgestort.
Ik weet dat niet. Het werkt volgens een soort commissiesysteem. Bij shopbuddies.be krijg je de cashback in cash als je dat wenst. Dat is ongeveer hetzelfde principe zoals bij mobile vikings maar beter.
Trooper werkt ook volgens dit principe.
Ik twijfel zeker ook wel of je je vikingpunten in cash zou kunnen omzetten met die prepaid truc.
Ik weet dat niet. Het werkt volgens een soort commissiesysteem. Bij shopbuddies.be krijg je de cashback in cash als je dat wenst. Dat is ongeveer hetzelfde principe zoals bij mobile vikings maar beter.
Trooper werkt ook volgens dit principe.
Ik twijfel zeker ook wel of je je vikingpunten in cash zou kunnen omzetten met die prepaid truc.