gratis gezamelijke rekening ex-partners
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: gratis gezamelijke rekening ex-partners
In mijn opinie gaat het niet over "" hun plan "" maar zijn ""eenzijdig plan "". een gezamelijke rekening..... om controle over je ex te hebben wat zij met dat geld doet enz; enz.....
Stort je kinderallimentaie en andere kosten op de rekening van je ex, dan kan je die gezamelijke annuleren, en bespaar je alle twee bankkosten, en moet je niet zoeken naar een andere goedkopere gezamelijke rekening.. Simpel as that...
Ten andere je ex kan 2 rekeningen bij dezelfde bank op haar persoonlijke naam hebben, en dat kost bij de meeste banken niets meer dan 1 rekening..( 2de is gratis )
Als je ex dus een 2de rekening op haar naam opent bij dezelfde bank kan je daar alle twee geld opstorten voor extra kind kosten zoals je zegt.... .. (school, kledij, tandarts, ...)
Nadeel voor jou is dat je er geen controle over hebt... Je kan enkel geld storten... maar op vraag aan je ex kan je ten alle tijde inzage in die rekening uittreksels vragen.. ( via email is een optie ) zo moet je niet aan haar deurtje gaan kloppen...
-
- Hero Member
- Contacteer:
We zetten er beiden evenveel geld op. Hij verblijft 50% bij haar en 50% bij mij.ludo schreef: ↑19 september 2022, 20:09Heeft totaal niets met woede te maken, integendeel, kwam met mijn ex goed overeen, maar heb mij nooit bemoeit wat zij met de kinderallimentatie deed welke ik op haar privé rekening storte.. Zijn mijn zaken niet...loops25 schreef: ↑19 september 2022, 13:53 Dju Ludo gij spreekt puur uit woede en frustratie. Laat anderen hun eigen keuzes es maken, daar heeft een Ludo uit een plaatselijk gehucht 0,0 over te zeggen.
Strontvervelend zo een mensen die de ander de les wil spellen en met het vingertje wil wijzen. Of gaan we over uw ex-relatie ook speculeren en (ver)oordelen? Ik ben pro co-ouderschap (mooi dat mensen hun kind op 1 zetten in het leven), maar dat gij een andere keuze hebt gemaakt, waarom niet? Ieder mag voor zichzelf beslissen.
En wat iemand anders doet zijn ook mijn zaken niet, ik dring niemand iets op, zeg alleen mijn gedacht erover...
En waar lees je dat het over co' ouderschap gaat?????
Wat een ander met zijn centen doet gaat niemand iets aan, en zeker je ex partner niet, komt alleen maar gezeik van als er ne pottenkijker( ex partner ) zich ermee gaat bemoeien..
Geef mij anders eens een goede reden waarom dit wel een goed idéé zou zijn en of welk voordeel dit heeft???
Het is een gezamenlijke rekening. Dus zowel ik als zij zetten er geld op en halen er geld af. Als er nieuwe kledij of schoolgerief nodig is, is zij degene die zich dat aantrekt en er geld afhaalt. Als er lidgeld voor zijn sportclub moet betaald worden, ben ik dat. Moet hij naar de dokter, dan hangt het af van bij wie hij op dat moment is. Zelf zie ik er geen nadelen in. Ik kijk er ook amper naar. Als we in het rood gaan, zullen we dat bespreken. En als we overschot hebben, zal dat dienen voor latere uitgaven zoals unief, zijn 1ste auto, ...
Rekening wordt trouwens ook voor onze zoon zijn hond gebruikt. Die verhuist telkens mee met ons zoontje. Dus als die door de dog wash moet of hij moet naar de dierenarts, dan gaat dat ook via de gezamenlijke
Laatst gewijzigd door Orakel van Brakel op 26 december 2022, 18:16, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En als ik hem kledij wil kopen of er mee naar de dokter moet... moet ik dan op voorhand haar kaart vragen? Of nadien vragen dat ze het overschrijft?
Nu hebben we elk onze eigen kaart en we kopen wat hij nodig heeft. Bij grote aankopen praten we daar wel 1st over.
Ik log enkel in als ik eens iets moet overschrijven, verder volg ik het niet echt op. Heb nu net wel van curieusiteit eens gecheckt en we staan 1.450 euro in de plus. En meer dan een paar schoenen of een nieuwe pull is er precies niet afgegaan. Dus ik trek er mij niet veel van aan. Enige dat mij irriteert is die 5,3 Euro die DB elke maand aanrekent. We gaan dat nog 10j doen, dan loopt die kost toch wel op...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben voor mezelf ook op zoek naar een extra rekening. Ik heb een poging gedaan om voor mezelf online een rekening bij Keytrade te openen. Maar ik kreeg een hoop errors. Bedoeling was om er nadien ook een gezamenlijke te openen.
Keytrade lijkt me nochtans de meest interessante. Ik zal deze week nog eens een poging wagen om er eentje voor mezelf te openen.
Keytrade lijkt me nochtans de meest interessante. Ik zal deze week nog eens een poging wagen om er eentje voor mezelf te openen.