Peiling: Statiegeld?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Peiling: Statiegeld?
Eventjes peilen naar de mening van de mede-spaargidsers.
En gelukkig wordt het niet onnodig complex gemaakt
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Statiegeld?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Moet dit nu echt met een scanner ? Dit gaat weer zijn doel voorbij schieten. Gewoon inzamelen in containerpark met weging van de zak. Zo gaat het ook voor oud ijzer.
En ja, er zullen er dan wel zijn die vinden dat ze hun zak moeten verzwaren maar daar kan in het containerpark op gecontroleerd worden.
En ja, er zullen er dan wel zijn die vinden dat ze hun zak moeten verzwaren maar daar kan in het containerpark op gecontroleerd worden.
Duh!
Ik blijf wel naar Nassau rijden. Het meeste wordt hier uit glas gedronken. Die paar petflessen die hier jaarlijks ronddwalen gaan gewoon terug naar de automaat.
Als er straks geen blik of pet meer in de bermen vliegt dan is het experiment alsnog gelukt. Good luck.
Ik blijf wel naar Nassau rijden. Het meeste wordt hier uit glas gedronken. Die paar petflessen die hier jaarlijks ronddwalen gaan gewoon terug naar de automaat.
Als er straks geen blik of pet meer in de bermen vliegt dan is het experiment alsnog gelukt. Good luck.
Dus met andere woorden, als ik een winkel binnenloop en daar drankverpakkingen scan en vervolgens naar de vuilbak buiten die winkel ga en daar ook eens scan, dan krijg ik statie geld? Jep, laat maar komenCarpeNoctem schreef: ↑24 december 2022, 16:49 Eventjes peilen naar de mening van de mede-spaargidsers.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is er mis met die dingen terug inleveren waar je die gekocht hebt?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Ben trouwens eerder fan om op zulke verpakkingen 5/10/15 euro tax te heffen om een waaier van redenen. Het gebruik zal net als met ons gas snel genoeg dalen om onze targets toch nog te halen.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Ben trouwens eerder fan om op zulke verpakkingen 5/10/15 euro tax te heffen om een waaier van redenen. Het gebruik zal net als met ons gas snel genoeg dalen om onze targets toch nog te halen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- Newbie
De antwoorden op deze peiling zijn redelijk suggestief. Ik vind dat het statiegeld voldoende hoog moet zijn opdat het plakkerig boeltje niet terecht komt in één of andere berm of sloot. De hardleersen zullen dan wel opgevangen worden door de plandelaars die een centje kunnen bijverdienen met hun vrijwilligerswerk. Zwerfvuil opruimen zou ook wel een mooie taakstraf zijn voor snelheids- of verkeersovertreders. Laat ze maar eens enkele zaterdagen zwoegen!
Ik drink alleen kraantjeswater en af en toe eens iets uit een glazen fles dus voor mij mag het op gelijk welke manier ingevoerd worden, ik zal er weinig last van hebben. In Duitsland en Scandinavië bestaat het systeem al jaren en daar zie je zelden blik en flessen op straat liggen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er is ongetwijfeld meer burgerzin in Scandinavië dan bij ons. Mochten ze daar geen statiegeld of blauwe zak hebben dan nog zal je er weinig zwerfvuil zien.
Ik geloof er geen snars van dat diegene die nu hun zwerfvuil in de gracht gooien dit gaan laten omdat er statiegeld op betaald zou zijn. Dat merk je trouwens aan het zwerfvuil nu. Daar zit genoeg tussen waar wel statiegeld op betaald werd.
Pak de sluikstorters aan ipv het zoveelste rondje burgertje pesten, uit de VS:
Dacht eerst dat het een grap was, neen dus.
Industrie en distributie is tegenstander van klassieke leeggoed systeem. Daar durven onze politiekers duidelijk niet tegeningaan.
Persoonlijk vind ik klassieke leeggoedsysteem niet slecht, bovendien verplicht het niemand tot wat dan ook, gewoon de vervuiler betaald, niet zo slecht dus.
Industrie en distributie is tegenstander van klassieke leeggoed systeem. Daar durven onze politiekers duidelijk niet tegeningaan.
Persoonlijk vind ik klassieke leeggoedsysteem niet slecht, bovendien verplicht het niemand tot wat dan ook, gewoon de vervuiler betaald, niet zo slecht dus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
MiseryIndex120 schreef: ↑27 december 2022, 18:05De hardleersen zullen dan wel opgevangen worden door de plandelaars die een centje kunnen bijverdienen met hun vrijwilligerswerk.
Bovenstaande antwoorden maken het dus nog erger.
Sommigen gaan bovenstaande redeneringen gebruiken om hun sluikstorten te rechtvaardigen. Ik heb statiegeld betaald dus mag ik het gewoon weggooien, er zullen wel anderen mijn statiegeld gaan innen.