nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie. Maar al zouden we met 1.000.000.000 oudjes de pijp aan Maarten geven, het gaat de wereld niet redden. Ik blijf dus zoveel mogelijk in het verleden leven. Cash betalen, geen warmtepomp, geen elektrische wagen, geen domicilieringen, verwarmen met hout, ... Hoe idioter de wetten uit Brussel of Staatsburg, hoe rebelser !Trivium schreef: ↑27 december 2022, 16:01Een tijd geleden had ik een depressief gevoel omdat ik oud aan het worden ben maar hoe meer ik dergelijke flauwekul lees hoe blijer ik ben dat ik oud ben. Mag een mens eigenlijk nog wel leven tegenwoordig? Het beste voor het klimaat is massaal er een eind aan maken daarmee reduceer je uw voetafdruk tot nul.Gudrun schreef: ↑27 december 2022, 13:38
Het vliegtuig niet nemen is natuurlijk het allerbeste, maar ik wil ook de stelling tegengaan dat bewust omgaan met klimaat niet noodzakelijk betekent dat je geen enkel vliegtuig meer mag nemen. Het zal gewoon een andere opoffering vergen. Iemand die weinig kaas en rood vlees zal bvb veel vaker met het vliegtuig mogen reizen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik fungeer hier een beetje als de kanarie in de koolmijn. En echt, ik ben niet vrolijk dat ik hier nogal vaak gelijk krijg over de immer voortschrijdende overheidsbemoeienis.VincentVega schreef: ↑27 december 2022, 15:06Ik krijg steeds meer en meer sympathie voor CarpeNoctem
Tja, het was een wonderzet om CO₂ als dader aan te duiden. Alle menselijk activiteiten, zelfs ons naakte bestaan, stoten CO₂ uit. Dus het was niet zo moeilijk te zien waar dit gaat eindigen. In diepe treurnisTrivium schreef: ↑27 december 2022, 16:01Een tijd geleden had ik een depressief gevoel omdat ik oud aan het worden ben maar hoe meer ik dergelijke flauwekul lees hoe blijer ik ben dat ik oud ben. Mag een mens eigenlijk nog wel leven tegenwoordig? Het beste voor het klimaat is massaal er een eind aan maken daarmee reduceer je uw voetafdruk tot nul.
Ik bewonder je rebellie, maar we gaan er daarmee alleen niet geraken. The powers that be gaan één voor één alle achterpoortjes sluiten.pukkie007 schreef: ↑27 december 2022, 17:17Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie. Maar al zouden we met 1.000.000.000 oudjes de pijp aan Maarten geven, het gaat de wereld niet redden. Ik blijf dus zoveel mogelijk in het verleden leven. Cash betalen, geen warmtepomp, geen elektrische wagen, geen domicilieringen, verwarmen met hout, ... Hoe idioter de wetten uit Brussel of Staatsburg, hoe rebelser !
Lees ende huiver:
EU-burgers gaan vanaf 2027 betalen voor CO2-uitstoot rijden en wonen
Als we niet opkomen voor onze vrijheden gaan we eindigen als slaven. Wie vlees eet, niet meer op het vliegtuig. En nog zo'n toestanden.
En je verwarmen met hout? Ik doe hetzelfde, maar wees maar zeker dat ze op plannetjes broeden om ook dit te verbieden. Heb je nog niet gemerkt hoe onze politiekers in de gesubsidieerde pers om de haverklap artikels laten posten om dit in een slecht daglicht te stellen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die titels toch altijd hé.CarpeNoctem schreef: ↑27 december 2022, 18:12 Lees ende huiver:
EU-burgers gaan vanaf 2027 betalen voor CO2-uitstoot rijden en wonen
Wat valt te huiveren ?Inwoners van de Europese Unie gaan vanaf 2027 aan de pomp en via hun gasrekening betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten. Om de kosten te drukken, door bijvoorbeeld hun huis te isoleren of over te stappen op een elektrische auto, kunnen ze wel al vanaf 2026 een beroep doen op een speciaal fonds.
-
- Verbannen Gebruiker
Toppunt van hypocrisie zijn de Belgische bedrijven die de kantoren op vrijdag sluiten, en ze zijn steeds met meer. Ze verplichten hun personeel om in de regionale kantoren te werken (waar geen plaats is) of thuis. Zogezegd om energie te besparen. Maar allen die thuis moeten verwarmen, allen samen genomen, verbruiken een veelvoud aan energie.pukkie007 schreef: ↑27 december 2022, 17:17Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie. Maar al zouden we met 1.000.000.000 oudjes de pijp aan Maarten geven, het gaat de wereld niet redden. Ik blijf dus zoveel mogelijk in het verleden leven. Cash betalen, geen warmtepomp, geen elektrische wagen, geen domicilieringen, verwarmen met hout, ... Hoe idioter de wetten uit Brussel of Staatsburg, hoe rebelser !Trivium schreef: ↑27 december 2022, 16:01
Een tijd geleden had ik een depressief gevoel omdat ik oud aan het worden ben maar hoe meer ik dergelijke flauwekul lees hoe blijer ik ben dat ik oud ben. Mag een mens eigenlijk nog wel leven tegenwoordig? Het beste voor het klimaat is massaal er een eind aan maken daarmee reduceer je uw voetafdruk tot nul.
Wanneer het zomer is, gaan ze allemaal weer naar kantoor moeten.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Dit misschien: “aan de pomp en via hun gasrekening betalen” ?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, als je dat al niet inziet vrees ik dat er geen hulp meer mogelijk is
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Een werknemer mag zijn fiets en gsm gratis opladen, mag gratis douchen, mag gratis ... Maar het kot is te klein als de werkgever ook eens een maatregel treft die hem goed uitkomt. Hypocriet! Zet werkgevers en werknemers nog wat meer op tegen elkaar! Je zou beter eens aan de Vivaldi-boom of die van de Europese gemeenschap schudden.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 december 2022, 18:20
Toppunt van hypocrisie zijn de Belgische bedrijven die de kantoren op vrijdag sluiten, en ze zijn steeds met meer. Ze verplichten hun personeel om in de regionale kantoren te werken (waar geen plaats is) of thuis. Zogezegd om energie te besparen. Maar allen die thuis moeten verwarmen, allen samen genomen, verbruiken een veelvoud aan energie.
Wanneer het zomer is, gaan ze allemaal weer naar kantoor moeten.
Er zijn werknemers die speciaal op het werk douchen om thuis energie te besparen. Maar wanneer bedrijven hun werknemers verplichten thuis te werken is dat het toppunt van hypocrisie?
Die bedrijven besparen niet op energie om het klimaat te ontzien maar om minder kosten te hebben.
Nou Yaris, heb je mij geblokkeerd? Of lees je nooit voorgaande berichten? Nou staat er eigenlijk 2x hetzelfde ...
+1 had ook gekund natuurlijk.
+1 had ook gekund natuurlijk.
Nee, jij moet helemaal niets. En daar zit natuurlijk meteen een deel van het probleem (en de oplossing): hef een stevige belasting op het brandstofverbruik van vliegtuigen.VincentVega schreef: ↑27 december 2022, 15:06 Binnenkort word ik met het capaciteitstarief al financieel afgestraft als ik tegelijkertijd mijn wasmachine en/of droogkast en/of vaatwasmachine laat draaien. En als ik in de toekomst het vliegtuig wil nemen, dan moet ik dus ter compensatie vegetariër worden?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Oei, op iemands tenen getrapt?Gudrun schreef: ↑29 december 2022, 14:36Nee, jij moet helemaal niets. En daar zit natuurlijk meteen een deel van het probleem (en de oplossing): hef een stevige belasting op het brandstofverbruik van vliegtuigen.VincentVega schreef: ↑27 december 2022, 15:06 Binnenkort word ik met het capaciteitstarief al financieel afgestraft als ik tegelijkertijd mijn wasmachine en/of droogkast en/of vaatwasmachine laat draaien. En als ik in de toekomst het vliegtuig wil nemen, dan moet ik dus ter compensatie vegetariër worden?
Blijkbaar verander je nogal snel het geweer van schouder: nog niet zo lang geleden mochten we van jou gerust vliegen (mits compensatie door bv. minder rood vlees te eten) en nu pleit je plots voor een stevige belasting op kerosine. Make up your mind, Hanoi Jane!
Only fools never change their mind Nee, ook in het tweede voorstel kan iedereen perfect blijven vliegen. Het enige verschil is dat in het eerste geval de compensatie vrijwillig is, in het tweede geval is het verplicht. Vrijblijvend is leuk en gezellig, maar werkt meestal niet. Je doet immers een beroep op het gezond verstand, en dat is niet altijd aanwezig.VincentVega schreef: ↑29 december 2022, 18:14 Oei, op iemands tenen getrapt?
Blijkbaar verander je nogal snel het geweer van schouder: nog niet zo lang geleden mochten we van jou gerust vliegen (mits compensatie door bv. minder rood vlees te eten) en nu pleit je plots voor een stevige belasting op kerosine. Make up your mind, Hanoi Jane!
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Geen enkel probleem, voortschrijdend inzicht noemt zoiets!Gudrun schreef: ↑29 december 2022, 19:02Only fools never change their mind Nee, ook in het tweede voorstel kan iedereen perfect blijven vliegen. Het enige verschil is dat in het eerste geval de compensatie vrijwillig is, in het tweede geval is het verplicht. Vrijblijvend is leuk en gezellig, maar werkt meestal niet. Je doet immers een beroep op het gezond verstand, en dat is niet altijd aanwezig.VincentVega schreef: ↑29 december 2022, 18:14 Oei, op iemands tenen getrapt?
Alleen is het eigenaardig dat je vorige idee amper 2 dagen geleden werd geformuleerd.
Maar goed, nu wil je vliegen dus zwaar belasten. Onder het motto dat iedereen nog steeds kan blijven vliegen … alleen tegen een veel hogere prijs. Hetgeen natuurlijk niet klopt, want de rijken kunnen gerust die extra taksen betalen maar de modale burger (of minder behoede burger) zal dit wel voelen. Lijkt me niet echt een sociale maatregel.Gudrun schreef: ↑27 december 2022, 13:38Het vliegtuig niet nemen is natuurlijk het allerbeste, maar ik wil ook de stelling tegengaan dat bewust omgaan met klimaat niet noodzakelijk betekent dat je geen enkel vliegtuig meer mag nemen. Het zal gewoon een andere opoffering vergen. Iemand die weinig kaas en rood vlees zal bvb veel vaker met het vliegtuig mogen reizen.EarthNvstr1 schreef: ↑23 december 2022, 20:42
Bestaat daar voor de industrie tegenwoordig geen term voor ? "Greenwashing" dacht ik.
Voor de consument die vrijwillig daarvoor extra betaalt, bestaat ook een term: "idioot" dacht ik.
Maar ja, voor hetzelfde geld verander je morgen weer van mening