Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Van nieuwspaal.nl weet je tenminste op voorhand dat het om te lachen is. Hetgeen sommigen hier uitkramen is eerder om te huilen en compassie te hebben met hun eventuele offspring. Je zal er maar kind van zijn.
Gisteren mijn 4de covid vaccin gekregen:Charlesvdw schreef: ↑20 september 2022, 21:34Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 september 2022, 20:57 Maar voor het coronavaccin wordt tot op heden nog altijd versie 1.0 gebruikt, die versie die intussen bijna drie jaar oud is en wellicht geen versie meer van circuleert.
Klopt niet, het huidige vaccin is gecombineerd tegen de Wuhanvariant en een Omikronvariant.
Op het vaccinatiedocument dat ik nadien ontving staat voor de eerste 3 dosisen: "Pfizer/BioNTech";
-> voor dosis 4 staat er: "Pfizer adapted 1"
Speciaal voor TikTak mocht hij onverhoopt zijn motivatie verliezen.
https://www.youtube.com/watch?v=SL-8fzlmQU0
Zo ongeveer gelijk met TikTak had ik het ook zitten. Wat snotteren, keelpijn... stokje in mijn neus. En hop... razendsnel twee dikke vette strepen.TikTak schreef: ↑15 september 2022, 21:18 Ik ben meer dan twee jaar uit zijn klauwen kunnen blijven maar nu heeft het beestje mij te pakken. Gisteren avond ziek geworden, vanmorgen sneltest dik positief, morgen naar de dokter voor een PCR test.
Plaats van oplopen, hoogstwaarschijnlijk maandag in de fitness.
Wat doet de nette burger dan ? Wel, zeven dagen stricte isolatie natuurlijk gevolgd door
Helaas... zis is BelgiumNeem nadien nog 3 dagen extra beschermende maatregelen en beperk je aantal contacten tot de strikt noodzakelijke. Draag in een binnenruimte continu een masker (bij voorkeur een FFP2-masker).
Ik had de dag erop een afspraak met mijn huisarts voor een routinecontrole, dus die heb ik afgezegd met de mededeling "Die wil mij nu vast even niet zien !"
De secretaresse stond er echter op, dat ik door zijn stagiaire wederom een stokje in mijn neus liet frotten, dit keer voor een door de Staat te betalen PCR-test (remgeld stagiaire door mij te betalen natuurlijk).
"Heu... waarom precies ?"
"Ah wel... anders krijgt ge geen briefke voor uw werkgever."
Zucht...
En dan begon de zever.
Madame wilde mij alleen een briefje voor 7 dagen geven. Ah ja... 'dat zijn de regels'.
Eh neen... dat zijn de regels niet. Zie citaat hierboven.
Mijn werk vereist, dat ik met grote groepen mensen in contact kom. En ik reis heel Europa door.
Uitstekend dus, om de Corona goed te verspreiden.
Lijkt me niet helemaal compatibel met bovenstaande.
Enfin, ik heb mijn chef gebeld. Die was toch weer verbaasd van deze zoveelste vlomse stommiteit... en dat na al die jaren ! Dus die heeft persoonlijk de beslissing genomen: ook vrijdag thuis blijven !
En de Belgenshow ging door.
Helaas waren mijn kinderen inmiddels ook besmet.
Inmiddels had ik ontdekt, dat de dokterspraktijk onterecht een centje bij wilde verdienen. Bij een positieve zelftest volstaat het immers om een formulier in te vullen en dan naar de apotheker te gaan.
Men moet immers 'de huisartsen ontlasten'.
Dochterlief trok twee dikke vette strepen op onze thuistest. Ze was 'zwakjes positief' bij de apotheker.
Zoonlief was zowel positief op de thuistest als bij de apotheker.
En dan krijg je netjes je uitslag "DETECTED" van Sciensano op COZO.
Behalve dat krijg je geen 'isolatie-attest' of wat dan ook.
(Wat dat betreft had die secretaresse gelijk: 'de dokter wordt ontlast' en jij krijgt geen papieren voor je werkgever)
En zie daar: beide scholen verwachtten de kinders binnen de week weer terug.
Euh neen... zie citaat hierboven.
De kinders hadden overigens helemaal geen last van hun besmetting. Na twee dagen was zelfs het snotneusje over.
Maar da's natuurlijk het verraderlijke van dit beestje: niemand heeft er last van. Totdat het wel bij een kwetsbaar persoon geraakt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Omikron is een ander beestje dan de originele variant of de Wuhanvariant.
Het heeft een sterke voorkeur voor de bovenste luchtwegen en geeft nagenoeg nooit longontsteking.
Daardoor is het zowel veel besmettelijker als veel minder gevaarlijk. Je kan er nog altijd flink ziek van worden.
Voor een oudje dat al een wankele gezondheid heeft, kan het net het duwtje geven dat nodig is om in het ziekenhuis te belanden.
Maar écht gevaarlijk is het niet.
Sommige experten schatten dat in 2022 in België de helft van de bevolking besmet is geraakt met Omikron. Er is totaal geen overbelasting van de Intensieve Zorgen geweest.
Het heeft een sterke voorkeur voor de bovenste luchtwegen en geeft nagenoeg nooit longontsteking.
Daardoor is het zowel veel besmettelijker als veel minder gevaarlijk. Je kan er nog altijd flink ziek van worden.
Voor een oudje dat al een wankele gezondheid heeft, kan het net het duwtje geven dat nodig is om in het ziekenhuis te belanden.
Maar écht gevaarlijk is het niet.
Sommige experten schatten dat in 2022 in België de helft van de bevolking besmet is geraakt met Omikron. Er is totaal geen overbelasting van de Intensieve Zorgen geweest.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
HLN: "Vandenbroucke roept gezondheidexperts bijeen over mogelijk nieuwe covidvarianten"
Hebben de experts op Spaargids ook een uitnodiging ontvangen?
Hebben de experts op Spaargids ook een uitnodiging ontvangen?
VDB wacht gewoon tot de juiste analyse hier gepost wordt en zal dan in een regeringsmededeling melden wat 'zijn' experts besloten hebben.
Concreet: ja er is een opstoot. Maar niemand die nog cijfers bijhoudt of opvraagt, laat staan dat er testen gedaan worden. Cijfermatig is er dan geen Corona... In China was er vorige week 1 officiële 'coronadode'. De werknemers in de crematoria hadden dan ook niet de taak om de kisten en lijkzakken te tellen ...
Concreet: ja er is een opstoot. Maar niemand die nog cijfers bijhoudt of opvraagt, laat staan dat er testen gedaan worden. Cijfermatig is er dan geen Corona... In China was er vorige week 1 officiële 'coronadode'. De werknemers in de crematoria hadden dan ook niet de taak om de kisten en lijkzakken te tellen ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lach maar met mij als spaargids-Covidexpert.
Als ik het fout had gaf ik het toe - itt de echte experts, remember "mondmaskers zijn niet nodig, afstand houden is voldoende" en "je moet vooral je handen wassen" - en heel dikwijls had ik het bij het rechte eind. Denk maar aan mijn discussies met Haelewyn hierover, enfin beetje zielig voor die Haelewyn die telkens de echte experts napraatte (terwijl die hun frank al gevallen was, maar ze het nog niet wilden toegeven).
Met wat medische kennis (misschien heb ik die wel ) en gezond verstand kom je al een heel eind.
Mijn analyse nu: "corona is voorbij". Er duiken geen gevaarlijker varianten op en de groepsimmuniteit is hoog door combinatie van heel veel mensen die Covid gehad hebben en heel veel mensen die een aantal keer gevaccineerd zijn.
Omikron is daarenboven een milde variant zoals ik een paar posts hierboven al stelde.
Wat ik niet durf voorspellen is wat er in China gaat gebeuren. Op dit ogenblik lijkt het erop dat men de zero-Covidpolitiek (terecht want onhoudbaar) heeft opgegeven en het virus laat circuleren. Men kiest daar voor de korte pijn, nu enkele maanden met heel veel gevallen, eerder dan nog jarenlang lockdowns te moeten doen.
Het is nu ook een goed moment om te doen, al hadden de Chinezen dat ook al in het voorjaar kunnen doen, toen duidelijk werd dat Omikron een mildere variant is. Met de originele Wuhanvariant of zelfs de Deltavariant zou dit scenario met veel overlijdens gepaard zijn gegaan.
Toch een voorzichtige voorspelling: tegen de zomer hebben de meeste Chinezen Covid gehad en is de pandemie voorbij en gaan we ook in China naar een endemische situatie. Dat zou zeer goed zijn voor de wereldeconomie.
Over naar de echte experts: dierenarts Van Gucht stelt dat aan veel feesttafels de helft van de mensen besmet zal zijn. Laat mij toe dat overdreven te vinden. Heel veel mensen hebben al corona gehad, dus het aantal besmetten aan de feesttafel zal veel minder zijn.
Ik herinner mij een winter dat er voorspeld werd dat er een opstoot ging komen na de kerstperiode, dat gebeurde toen verrassenderwijs NIET. Ik voorspel geen nieuwe opstoot na de feestdagen.
Update van mijn bron in het ziekenhuis: er zijn momenteel veel meer mensen met griep opgenomen dan met corona.
Als ik het fout had gaf ik het toe - itt de echte experts, remember "mondmaskers zijn niet nodig, afstand houden is voldoende" en "je moet vooral je handen wassen" - en heel dikwijls had ik het bij het rechte eind. Denk maar aan mijn discussies met Haelewyn hierover, enfin beetje zielig voor die Haelewyn die telkens de echte experts napraatte (terwijl die hun frank al gevallen was, maar ze het nog niet wilden toegeven).
Met wat medische kennis (misschien heb ik die wel ) en gezond verstand kom je al een heel eind.
Mijn analyse nu: "corona is voorbij". Er duiken geen gevaarlijker varianten op en de groepsimmuniteit is hoog door combinatie van heel veel mensen die Covid gehad hebben en heel veel mensen die een aantal keer gevaccineerd zijn.
Omikron is daarenboven een milde variant zoals ik een paar posts hierboven al stelde.
Wat ik niet durf voorspellen is wat er in China gaat gebeuren. Op dit ogenblik lijkt het erop dat men de zero-Covidpolitiek (terecht want onhoudbaar) heeft opgegeven en het virus laat circuleren. Men kiest daar voor de korte pijn, nu enkele maanden met heel veel gevallen, eerder dan nog jarenlang lockdowns te moeten doen.
Het is nu ook een goed moment om te doen, al hadden de Chinezen dat ook al in het voorjaar kunnen doen, toen duidelijk werd dat Omikron een mildere variant is. Met de originele Wuhanvariant of zelfs de Deltavariant zou dit scenario met veel overlijdens gepaard zijn gegaan.
Toch een voorzichtige voorspelling: tegen de zomer hebben de meeste Chinezen Covid gehad en is de pandemie voorbij en gaan we ook in China naar een endemische situatie. Dat zou zeer goed zijn voor de wereldeconomie.
Over naar de echte experts: dierenarts Van Gucht stelt dat aan veel feesttafels de helft van de mensen besmet zal zijn. Laat mij toe dat overdreven te vinden. Heel veel mensen hebben al corona gehad, dus het aantal besmetten aan de feesttafel zal veel minder zijn.
Ik herinner mij een winter dat er voorspeld werd dat er een opstoot ging komen na de kerstperiode, dat gebeurde toen verrassenderwijs NIET. Ik voorspel geen nieuwe opstoot na de feestdagen.
Update van mijn bron in het ziekenhuis: er zijn momenteel veel meer mensen met griep opgenomen dan met corona.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nota voor Vandenbroucke: nieuwe Omikronvarianten zijn geen nieuwe Covidvarianten. Niet de moeite om over te vergaderen. Er gaan altijd nieuwe varianten komen.
Omikron is zo succesvol en zo besmettelijk omdat het virus een voorkeur heeft voor de bovenste luchtwegen. Maar daardoor is deze variant ook veel minder ziekmakend (het gaat niet of nauwelijks naar de longen). Ik zie niet in hoe een nieuwe ziekmakender variant daar tegenop zou kunnen boksen.
Toch weer schitterend dat de EU niet tot een beslissing kan komen en de poorten gewoon wagenwijd open laat staan.
Indertijd moest je als je China binnen wilde geraken eerst een maand op hotelquarantaine. Omgekeerd, kom maar naar hier, we zijn toch allen gevaccineerd. En we geraken het toch niet met ons elvendertig eens over hoe we dit gaan aanpakken.
Kordaat een crisis aanpakken ... kwestie van tijd eens dat gedrocht Sovjetgewijs uit elkaar valt. Geen dag te vroeg dan.
Indertijd moest je als je China binnen wilde geraken eerst een maand op hotelquarantaine. Omgekeerd, kom maar naar hier, we zijn toch allen gevaccineerd. En we geraken het toch niet met ons elvendertig eens over hoe we dit gaan aanpakken.
Kordaat een crisis aanpakken ... kwestie van tijd eens dat gedrocht Sovjetgewijs uit elkaar valt. Geen dag te vroeg dan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goh ja, het roept natuurlijk herinneringen op aan hoe het allemaal begon: met besmette Chinezen die naar hier kwamen.
En ik begrijp dat dat zeker in Italië gevoelig ligt.
Anderzijds is de mening van deze spaargids-coronaexpert dat we geen schrik moeten hebben van de Omikron uit China; het is gewoon dezelfde variant die hier al een jaar rondgaat, zonder veel weerslag op de ziekenhuizen.
Anderzijds is de mening van deze spaargids-coronaexpert dat we geen schrik moeten hebben van de Omikron uit China; het is gewoon dezelfde variant die hier al een jaar rondgaat, zonder veel weerslag op de ziekenhuizen.
En hoe weten we zeker dat die besmette Chinezen enkel Omikronvarianten hebben en geen nieuwe varianten meebrengen naar Europa?Charlesvdw schreef: ↑30 december 2022, 20:08 Goh ja, het roept natuurlijk herinneringen op aan hoe het allemaal begon: met besmette Chinezen die naar hier kwamen.
En ze zijn met veel en het chinees nieuwjaar komt daar nog bovenop.m-peeters schreef: ↑2 januari 2023, 10:48En hoe weten we zeker dat die besmette Chinezen enkel Omikronvarianten hebben en geen nieuwe varianten meebrengen naar Europa?Charlesvdw schreef: ↑30 december 2022, 20:08 Goh ja, het roept natuurlijk herinneringen op aan hoe het allemaal begon: met besmette Chinezen die naar hier kwamen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
1. Dat wordt steeksproefgewijs getest.m-peeters schreef: ↑2 januari 2023, 10:48En hoe weten we zeker dat die besmette Chinezen enkel Omikronvarianten hebben en geen nieuwe varianten meebrengen naar Europa?Charlesvdw schreef: ↑30 december 2022, 20:08 Goh ja, het roept natuurlijk herinneringen op aan hoe het allemaal begon: met besmette Chinezen die naar hier kwamen.
2. China meldt nog geen nieuwe varianten (maar dat betekent niet zoveel ).
3. Zoals als ik hoger uitlegde is het evolutionair zeer moeilijk voor een virulentere variant om tegen Omikron op te boksen. Het is niet voor niks dat Omikron de andere varianten volledig weggeconcurreerd heeft.