nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Het is niet omdat jij het patroon niet ziet dat ik van mening ben veranderd. Ik doe een poging het uitvoeriger uit te leggen: mijn mening is dat vliegen kan en mag. Niemand hoeft zich daar schuldig over te voelen, zolang het maar op een of andere manier gecompenseerd wordt. Dit als tijdelijke maatregel tot we vliegtuigen hebben die op duurzaam gefabriceerde waterstof vliegen. Of iets dergelijks. De vraag hoe we dat compenseren, daar bestaan verschillende antwoorden op. Er is een glijdende schaal van geheel vrijwillig tot foie-gras-gewijs-door-de-strot-geramd verplicht.VincentVega schreef: ↑29 december 2022, 19:16 Maar goed, nu wil je vliegen dus zwaar belasten. Onder het motto dat iedereen nog steeds kan blijven vliegen … alleen tegen een veel hogere prijs. Hetgeen natuurlijk niet klopt, want de rijken kunnen gerust die extra taksen betalen maar de modale burger (of minder behoede burger) zal dit wel voelen. Lijkt me niet echt een sociale maatregel.
Maar ja, voor hetzelfde geld verander je morgen weer van mening
Wat betreft het feit dat het de rijken zijn die zich de extra taksen zullen kunnen permitteren: je hebt gelijk. Eerlijk is het niet. Is dat nu anders? Wie kan zich die Ferrari permitteren of die prive-jet? En is dat erg? Zolang het diezelfde rijken zijn die dan ook de bosaanplanting en het onderzoek in nucleaire fusie financieren vind ik dat zo erg nog niet.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Geen probleem, beste Tinne VDS.Gudrun schreef: ↑29 december 2022, 19:26Het is niet omdat jij het patroon niet ziet dat ik van mening ben veranderd. Ik doe een poging het uitvoeriger uit te leggen: mijn mening is dat vliegen kan en mag. Niemand hoeft zich daar schuldig over te voelen, zolang het maar op een of andere manier gecompenseerd wordt. Dit als tijdelijke maatregel tot we vliegtuigen hebben die op duurzaam gefabriceerde waterstof vliegen. Of iets dergelijks. De vraag hoe we dat compenseren, daar bestaan verschillende antwoorden op. Er is een glijdende schaal van geheel vrijwillig tot foie-gras-gewijs-door-de-strot-geramd verplicht.VincentVega schreef: ↑29 december 2022, 19:16 Maar goed, nu wil je vliegen dus zwaar belasten. Onder het motto dat iedereen nog steeds kan blijven vliegen … alleen tegen een veel hogere prijs. Hetgeen natuurlijk niet klopt, want de rijken kunnen gerust die extra taksen betalen maar de modale burger (of minder behoede burger) zal dit wel voelen. Lijkt me niet echt een sociale maatregel.
Maar ja, voor hetzelfde geld verander je morgen weer van mening
Wat betreft het feit dat het de rijken zijn die zich de extra taksen zullen kunnen permitteren: je hebt gelijk. Eerlijk is het niet. Is dat nu anders? Wie kan zich die Ferrari permitteren of die prive-jet? En is dat erg? Zolang het diezelfde rijken zijn die dan ook de bosaanplanting en het onderzoek in nucleaire fusie financieren vind ik dat zo erg nog niet.
Ik onthoud vooral dat je vliegen duurder wil maken voor de gewone man door hem nog maar eens extra te belasten (hoewel je amper 2 dagen geleden er nog anders over dacht). En morgen misschien terug met iets anders op de proppen komt.
Zowat losse ideeën lanceren, plots van gedacht veranderen, oplossingen zoeken in extra (pest)belastingen … je bent echt Tinne, niet waar?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nogal straf verwoord.Gudrun schreef: ↑27 december 2022, 13:38Het vliegtuig niet nemen is natuurlijk het allerbeste, maar ik wil ook de stelling tegengaan dat bewust omgaan met klimaat niet noodzakelijk betekent dat je geen enkel vliegtuig meer mag nemen. Het zal gewoon een andere opoffering vergen. Iemand die weinig kaas en rood vlees zal bvb veel vaker met het vliegtuig mogen reizen.EarthNvstr1 schreef: ↑23 december 2022, 20:42
Bestaat daar voor de industrie tegenwoordig geen term voor ? "Greenwashing" dacht ik.
Voor de consument die vrijwillig daarvoor extra betaalt, bestaat ook een term: "idioot" dacht ik.
Ik ga ervanuit dat iedereen nog mag kiezen wat die doet, eventueel is dat véél kaas én rood vlees eten én vliegtuigen nemen.
Maar men zou de maatschappelijke "belasting" dat iets teweegbrengt correct financiëel moeten belasten, daartegenover dan ook correct (lees: minder/niet) financiëel belasten wat minder of geen maatschappelijke "belasting" teweegbrengt.
En dus niet op vrijwillige basis je schuldgevoel afkopen met een kleine bijdrage om (vermoedelijk) ergens wat bomen aan te planten.
En wie dan niet genoeg geld heeft om een vliegtuig te nemen, die blijft gewoon thuis hé. Of gaan we dan iedereen een vliegcheque geven ?
Dus vanaf nu geen kindergeld maar integendeel (nog meer) kinderen op de wereld zetten "belasten"?EarthNvstr1 schreef: ↑31 december 2022, 15:01...Gudrun schreef: ↑27 december 2022, 13:38
Het vliegtuig niet nemen is natuurlijk het allerbeste, maar ik wil ook de stelling tegengaan dat bewust omgaan met klimaat niet noodzakelijk betekent dat je geen enkel vliegtuig meer mag nemen. Het zal gewoon een andere opoffering vergen. Iemand die weinig kaas en rood vlees zal bvb veel vaker met het vliegtuig mogen reizen.
Maar men zou de maatschappelijke "belasting" dat iets teweegbrengt correct financiëel moeten belasten, daartegenover dan ook correct (lees: minder/niet) financiëel belasten wat minder of geen maatschappelijke "belasting" teweegbrengt.
...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik heb over die maatregel al vaak over negedacht, en dat is een van de beste en meest progressieve die er bestaat.
Het profitariaat zal echter tegen zijn in Belgie, dit land is hier dus nog absoluut niet klaar voor.
Tenslotte zijn het mensen die vervuilen, dus als je vervuiling wilt belasten, moet je het maken van mensen belasten...
Minder mensen is minder vervuiling
Als we al eens beginnen met belastingvoordeel en kindergeld af te schaffen. Ik zie alle politieke partijen al protesteren... komt niets van, misschien in 3202.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik denk niet dat de partijen de facto tegen zijn, maar de kiezers zijn tegen omdat we graag bepamperd worden en we in ons eigenbelang denken.
Dat is het probleem van de partijen in deze regering(en tevens die van de oppositie): alles om zoveel mogelijk stemmen te halen, niet persé goed beleid voeren
Er moet gewoon een mentaliteitsshift komen, maar ik zie momenteel geen partij die deze zal realiseren.
Dat is het probleem van de partijen in deze regering(en tevens die van de oppositie): alles om zoveel mogelijk stemmen te halen, niet persé goed beleid voeren
Er moet gewoon een mentaliteitsshift komen, maar ik zie momenteel geen partij die deze zal realiseren.
Laatst gewijzigd door Sammy2 op 31 december 2022, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
In belgie kan dat elke dag zijn, het is dus de moeite niet om een topic te maken "oude federale regering".
Het risico dat je dat topic de dag erna moet sluiten is te groot.
Het risico dat je dat topic de dag erna moet sluiten is te groot.
Zij spelen zeker ook een rol maar het probleem is groter, denk maar aan de nog steeds belangrijke rol van de religies ook in ons land, toch zeker bij allochtonen. Ik las eens dat een wetenschappelijk medewerker van de paus beweerde dat de aarde 120 miljard mensen kon voeden... en de verschillende religies zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek.
Beetje flauwe reactie Yaris. Je weet even goed dat je in de USA niet zomaar binnen raakt als het is om er te wonen.
Er zijn nogal wat landen waar het beter toeven is dan hier. Je kunt wel pogen te verhuizen maar heel simpel is dat niet. Toevallig is het in de landen waar het beter toeven is dan hier niet zo eenvoudig om daar resident te worden.
Hier is het vooral goed voor de profiteurs.
Er zijn nogal wat landen waar het beter toeven is dan hier. Je kunt wel pogen te verhuizen maar heel simpel is dat niet. Toevallig is het in de landen waar het beter toeven is dan hier niet zo eenvoudig om daar resident te worden.
Hier is het vooral goed voor de profiteurs.
Het is in nog meer landen slechter toeven dan hier hoor. Wij Belgen klagen graag maar wie vindt van zichzelf dat hij het niet goed heeft?
Daar lees ik:
Belgium
#11 in Quality of Life
#18 in Best Countries Overall
Belgium
#11 in Quality of Life
#18 in Best Countries Overall