nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Yaris, als België op plaats 167 zou staan, dan zouden we echte masochisten zijn: Zeuren op fora maar toch niet verhuizen naar 1 van die 166 andere landen.
Als ze een ranking zouden maken van bevolkingen die zagen en klagen over hun land zouden wij op de eerste plaats staan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee.Spaarplan schreef: ↑31 december 2022, 17:30Dus vanaf nu geen kindergeld maar integendeel (nog meer) kinderen op de wereld zetten "belasten"?EarthNvstr1 schreef: ↑31 december 2022, 15:01 ...
Maar men zou de maatschappelijke "belasting" dat iets teweegbrengt correct financiëel moeten belasten, daartegenover dan ook correct (lees: minder/niet) financiëel belasten wat minder of geen maatschappelijke "belasting" teweegbrengt.
...
Kindergeld en belastingvermindering voor kinderen heeft te maken met de ondersteuning van die kinderen door de maatschappij als geheel.
Kindergeld werd (n.m.i. terecht) aangepast zodat elk kind evenveel krijgt.
De belastingvermindering zou volgens mij ook in die zin aangepast mogen worden.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 1 januari 2023, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
We betalen ons purper aan belastingen maar krijgen er weinig voor terug. Logisch als de werkenden een steeds grotere groep inactieven moeten onderhouden.
Als de regering dan eens met grote trom een cadeautje aankondigt kun je ervan uit gaan dat het in je gezicht zal ontploffen.
Er zijn nog andere landen waar je veel belastingen betaalt maar je krijgt ook veel meer voor terug.
Ik heb het goed maar er zijn veel landen waar ik het met dezelfde job veel beter zou hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Net niet, want dan maakt het verder niet uit of die mensen vervuilen of niet.
Het is dus de vervuiling die je moet belasten, de "opbrengst" van die belasting kan aangewend worden voor (technologische) ontwikkelingen om vervuiling te voorkomen/verminderen en/of het (deels) remidiëren van de (gevolgen van de) vervuiling.
Yep, zolang er één land is waar het nog slechter is, hebben wij niets te klagen hé.
Ik vind van mezelf dat ik het nog best goed heb, maar uit solidariteit klaag ik voor al die anderen die het een stuk minder goed hebben
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar zit volgens mij inderdaad het knelpunt van vele uitdagingen... de werkzaamheidsgraad moet gewoon drastisch omhoog.
Het heeft weinig zin om over vanalles en nog wat te palaveren als daar niet eerst iets deftig aan gedaan wordt.
Dus als ik binnenkort de door Europa opgelegde CO2 taks op mijn gasverbruik betaald heb, is voor mij de kous af, ik hoef en kan na het betalen van al die taksen niet meer investeren in duurzaam? Vervolgens gebruikt onze overheid die CO2 inkomsten om de nieuwe gascentrales te subsidiëren, de CO2 vrije kerncentrales te ontmantelen en de sociale tarieven te vrijwaren van CO2 taksen, zodat ook die rustig gas kunnen blijven stoken. De klimaatcijfertjes zullen achteraf wel met een stevige greenwashing opgesmukt wordenEarthNvstr1 schreef: ↑1 januari 2023, 13:17
Het is dus de vervuiling die je moet belasten, de "opbrengst" van die belasting kan aangewend worden voor (technologische) ontwikkelingen om vervuiling te voorkomen/verminderen en/of het (deels) remidiëren van de (gevolgen van de) vervuiling.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Helemaal juist vortex. Een goed beleid is natuurlijk ook een vereiste.vortex schreef: ↑1 januari 2023, 13:31Dus als ik binnenkort de door Europa opgelegde CO2 taks op mijn gasverbruik betaald heb, is voor mij de kous af, ik hoef en kan na het betalen van al die taksen niet meer investeren in duurzaam? Vervolgens gebruikt onze overheid die CO2 inkomsten om de nieuwe gascentrales te subsidiëren, de CO2 vrije kerncentrales te ontmantelen en de sociale tarieven te vrijwaren van CO2 taksen, zodat ook die rustig gas kunnen blijven stoken. De klimaatcijfertjes zullen achteraf wel met een stevige greenwashing opgesmukt wordenEarthNvstr1 schreef: ↑1 januari 2023, 13:17
Met de nodige politieke moed is dat perfect te realiseren maar zolang de PS er is zal het onmogelijk zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑1 januari 2023, 13:21
Daar zit volgens mij inderdaad het knelpunt van vele uitdagingen... de werkzaamheidsgraad moet gewoon drastisch omhoog.
Het heeft weinig zin om over vanalles en nog wat te palaveren als daar niet eerst iets deftig aan gedaan wordt.
Kortom, dweilen met de kraan open.EarthNvstr1 schreef: ↑1 januari 2023, 13:10Nee.
Kindergeld en belastingvermindering voor kinderen heeft te maken met de ondersteuning van die kinderen door de maatschappij als geheel.
Kindergeld werd (n.m.i. terecht) aangepast zodat elk kind evenveel krijgt.
De belastingvermindering zou volgens mij ook in die zin aangepast mogen worden.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De “werkzaamheidsgraad” is dus het magische woord.EarthNvstr1 schreef: ↑1 januari 2023, 13:21Daar zit volgens mij inderdaad het knelpunt van vele uitdagingen... de werkzaamheidsgraad moet gewoon drastisch omhoog.
Hieronder enkel cijfers over de Belgische werkzaamheidsgraad (bron: NBB):
- nationaal: 70,5%
- Vlaanderen: 75,5%
- Wallonië: 64,6%
- Brussel: 61,7%
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Komt allemaal goed met het nieuwe legoland.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Trivium schreef: ↑1 januari 2023, 13:40Met de nodige politieke moed is dat perfect te realiseren maar zolang de PS er is zal het onmogelijk zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑1 januari 2023, 13:21 Daar zit volgens mij inderdaad het knelpunt van vele uitdagingen... de werkzaamheidsgraad moet gewoon drastisch omhoog.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell