Droogkast 16 jaar oud vervangen ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Droogkast 16 jaar oud vervangen ?
Onder ons afdakje heeft het net hard geregend Even serieus, met vijf is er heel wat was, dan heb ik wel een droogrek of drie nodig als ik alles op zaterdag/zondag gewassen én gedroogd wil krijgen.Gudrun schreef: ↑2 januari 2023, 10:37Maar waarom zou je het verstandigste antwoord op de kern van de zaak bij voorbaat buiten beschouwing willen laten?Charlesvdw schreef: ↑1 januari 2023, 17:24 Ik weet dat ik ook zou kunnen besparen door nog een paar droogrekken bij te kopen, maar dat is niet de vraag.
Houd die droogkast gewoon bij en gebruik hem enkel in uitzonderlijke gevallen. Wij hebben helemaal geen droogkast en onze kleren zijn toch ook droog? Gewoon een rekje dat je buiten onder een afdakje plaatst. Met weer zoals dat van vandaag zijn je kleren in no-time gratis droog.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Wij zijn ook met 5, al zijn de kleren hier misschien nog kleinerCharlesvdw schreef: ↑2 januari 2023, 13:37 Onder ons afdakje heeft het net hard geregend Even serieus, met vijf is er heel wat was, dan heb ik wel een droogrek of drie nodig als ik alles op zaterdag/zondag gewassen én gedroogd wil krijgen.
Ons wasrek is verplaatsbaar. Bij felle regen of hoge luchtvochtigheid verplaats ik het rek met was op en al naar de garage.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Zie je wel, geitenwollensokken ...Gudrun schreef: ↑2 januari 2023, 13:39Wij zijn ook met 5, al zijn de kleren hier misschien nog kleinerCharlesvdw schreef: ↑2 januari 2023, 13:37 Onder ons afdakje heeft het net hard geregend Even serieus, met vijf is er heel wat was, dan heb ik wel een droogrek of drie nodig als ik alles op zaterdag/zondag gewassen én gedroogd wil krijgen.
Ons wasrek is verplaatsbaar. Bij felle regen of hoge luchtvochtigheid verplaats ik het rek met was op en al naar de garage.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik draag meestal katoenen sokken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
... en een katoenen string, zeker?
Ik gok toch op wollen strings, zelf gebreeën ... Het nieuwe jaar wordt hier leuk ingezet.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ok, maar dan is het "geitenwollenstring" ipv "geitenwollensokken"
Beste.
Of het verstandig is om je oud toestel te vervangen hangt van een aantal factoren af;
1. Wat verbruikt je huidig toestel per beurt.
2. Wat verbruikt het nieuwe toestel per beurt.
3. Hoeveel keer per jaar gebruik je het toestel.
4. Wat kost de stroom.
Als je dit weet, kan je gaan vergelijken.
Ikzelf heb mijn oude diepvries van 30 jaar oud vervangen door een nieuwe, energiezuinige diepvries.
De oude verbruikte 540Kw per jaar, de nieuwe 140Kw per jaar.
Dus een besparing van 400Kw per jaar.
Aan 25€cent per Kw is dit 100€ per jaar. (aan 50€cent zoals onlangs in augustus, is dit 200€ per jaar)
Alleen weet niemand wat de stroom in de toekomst kost.
Dus het hangt van een aantal factoren af of het rendabel is of niet.
Bij een panne zou ik zeker overwegen om het toestel te vervangen, heb ik destijds met onze droogkast gedaan.
Oude droogkast vervangen door een condensatiedroogkast met warmtepomp.
Tegenwoordig zijn de herstelkosten vaak veel te duur en je bespaart soms enorm op de stroomkosten.
Of het verstandig is om je oud toestel te vervangen hangt van een aantal factoren af;
1. Wat verbruikt je huidig toestel per beurt.
2. Wat verbruikt het nieuwe toestel per beurt.
3. Hoeveel keer per jaar gebruik je het toestel.
4. Wat kost de stroom.
Als je dit weet, kan je gaan vergelijken.
Ikzelf heb mijn oude diepvries van 30 jaar oud vervangen door een nieuwe, energiezuinige diepvries.
De oude verbruikte 540Kw per jaar, de nieuwe 140Kw per jaar.
Dus een besparing van 400Kw per jaar.
Aan 25€cent per Kw is dit 100€ per jaar. (aan 50€cent zoals onlangs in augustus, is dit 200€ per jaar)
Alleen weet niemand wat de stroom in de toekomst kost.
Dus het hangt van een aantal factoren af of het rendabel is of niet.
Bij een panne zou ik zeker overwegen om het toestel te vervangen, heb ik destijds met onze droogkast gedaan.
Oude droogkast vervangen door een condensatiedroogkast met warmtepomp.
Tegenwoordig zijn de herstelkosten vaak veel te duur en je bespaart soms enorm op de stroomkosten.
Heb nog nooit een droogkast of vaatwas gehad .
Kun je prefect missen en we zijn ook met 4 personen .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De ene zegt een moderne vaatwasser, de andere met de hand. Volgens mij hangt het veel af van de gewoonten van de gebruiker.
Wij zijn met twee en zetten de vaatwasser om de twee dagen op omdat ie dan vol zit (koken zelf). Het is gemakkelijker en je kunt de vaatwasser laten draaien op de middag wanneer je meer kans hebt op elektriciteit van de zonnepanelen.
Een toestel dat niet veel gebruikt wordt, is vaak niet de moeite om te vervangen. Ik zou zeggen meet je huidige verbruik eens, vermenigvuldigen met jouw prijs van elektriciteit en aantal keren je het gebruikt en bereken dan het verschil met de theoretische nieuwe droogkast.
Toestellen die vaak of continu draaien bijvoorbeeld de ijskast, diepvries heb ik een aantal jaren geleden in Test Aankoop over gelezen om deze na 8 jaar te vervangen. Je kon besparen omdat de nieuwe generatie weer zoveel zuiniger was dan de vorige. Betwijfel wel of dit beter is voor het milieu want een toestel zelf produceren vergt ook energie, dat kan ik me niet meer herinneren.
Wij zijn met twee en zetten de vaatwasser om de twee dagen op omdat ie dan vol zit (koken zelf). Het is gemakkelijker en je kunt de vaatwasser laten draaien op de middag wanneer je meer kans hebt op elektriciteit van de zonnepanelen.
Een toestel dat niet veel gebruikt wordt, is vaak niet de moeite om te vervangen. Ik zou zeggen meet je huidige verbruik eens, vermenigvuldigen met jouw prijs van elektriciteit en aantal keren je het gebruikt en bereken dan het verschil met de theoretische nieuwe droogkast.
Toestellen die vaak of continu draaien bijvoorbeeld de ijskast, diepvries heb ik een aantal jaren geleden in Test Aankoop over gelezen om deze na 8 jaar te vervangen. Je kon besparen omdat de nieuwe generatie weer zoveel zuiniger was dan de vorige. Betwijfel wel of dit beter is voor het milieu want een toestel zelf produceren vergt ook energie, dat kan ik me niet meer herinneren.
Ochot ocheire toch... een droogrek moeten gebruiken in plaats van een droogkast. Wat erg!Gudrun schreef: ↑2 januari 2023, 13:39Wij zijn ook met 5, al zijn de kleren hier misschien nog kleinerCharlesvdw schreef: ↑2 januari 2023, 13:37 Onder ons afdakje heeft het net hard geregend Even serieus, met vijf is er heel wat was, dan heb ik wel een droogrek of drie nodig als ik alles op zaterdag/zondag gewassen én gedroogd wil krijgen.
Ja, waar klagen die mensen in Oekraine toch over he?
Je interventie is naast de kwestie omdat je mij niet hoort klagen. Integendeel, ik ben net erg trots op het feit dat ik zonder droogkast kan. Dat is ook weer goed voor mijn capaciteitstarief!
Voor wie zich afvraagt waar de reactie van m-peeters vandaan komt: m-peeters is het type ventje dat wanneer hij iets leest dat hem niet aanstaat, op die persoon zijn naam klikt, gaat kijken in welke andere topics die persoon actief is en dan wat persoonlijke aanvallen lanceert met van de pot gerukte copy-paste comments, vergelijkingen die mank lopen en absurde extrapolaties van andermans redeneringen die hij zelf toch niet snapt. Niks om je iets van aan te trekken.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Al eens gehoord van een vaatwasser van 45 cm breed echt heel geschikt voor 2 personen.J Lawieck schreef: ↑2 januari 2023, 11:00
Dat denk ik ook, maar imho niet echt realistisch als je met 2 bent (en nog minder als je alleen bent).
1x per week de vaatwasser opzetten? Hangt er natuurlijk van af hoeveel je kookt en hoeveel potten en pannen je gebruikt.
Wie is hier ook met 2 en zet de vaatwasser pas op als ie vol is? Om de hoeveel dagen wordt de vaatwasser dan opgezet?
Allee zo doen we het toch al meer dan twintig jaar.
20j terug waren we zelfs met 3.
Estate Guru believer.
Oei, je stelt het hier wel heel eenzijdig voor. Mijn reactie komt voort uit deze kinderachtige reactie van vrouwtje Gudrun op een kritische noot van mij bij het capaciteitstarief:Gudrun schreef: ↑5 januari 2023, 11:13Je interventie is naast de kwestie omdat je mij niet hoort klagen. Integendeel, ik ben net erg trots op het feit dat ik zonder droogkast kan. Dat is ook weer goed voor mijn capaciteitstarief!
Voor wie zich afvraagt waar de reactie van m-peeters vandaan komt: m-peeters is het type ventje dat wanneer hij iets leest dat hem niet aanstaat, op die persoon zijn naam klikt, gaat kijken in welke andere topics die persoon actief is en dan wat persoonlijke aanvallen lanceert met van de pot gerukte copy-paste comments, vergelijkingen die mank lopen en absurde extrapolaties van andermans redeneringen die hij zelf toch niet snapt. Niks om je iets van aan te trekken.
Of anders gezegd, een koekje van eigen deeg ...
Als je kritiek durft te geven op het capaciteitstarief dan wordt - bij gebrek aan inhoudelijke argumenten - de discussie platgelegd met bovenstaande dooddoener.
Als we onze mening niet meer mogen geven of enige kritiek niet meer mogen leveren, dan kunnen we beter dit forum sluiten. Alles (tegenvallende beleggingen, hoge kosten, lage intresten ...) is klein bier in vergelijking met Oekraïne ...