De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wie de index niet klopt is een slechte belegger.
Wie de index volgt weet van zichzelf dat hij een slechte belegger is.
Wie de index klopt is een gokker en heeft gewoon geluk gehad
Beursgorilla Jacko, woonachtig in de zoo van Amsterdam, versloeg reeds 17 keer de AEX-index op 22 jaar.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik kijk weer uit naar den Paul!! Welke uitvluchten en tips gaat hij dit jaar weer hebben
En het strafste van al is: geen mens die weet hoeveel de YTD is van "De index"
Dat het de schuld is van de RussenSebastiaan1985 schreef: ↑27 december 2022, 18:28 Ik kijk weer uit naar den Paul!! Welke uitvluchten en tips gaat hij dit jaar weer hebben
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik twijfel er aan proximus te kopen. In de tijd dat ik naar de AV ging (2015) stond het nog ver boven de 30 euro. Nu nog rond de 9 euro... Daar zal wel een reden voor zijn. Maar het lijkt mij nu toch echt een koopje. Of zie ik iets over het hoofd
Proximus zit in een moeilijke situatie, de inkomsten uit vaste telefonie zijn al enkele jaren aan het eroderen, en door het fenomeen van cablecutters is de groei in digitale TV ook twijfelachtig. Daarnaast komt er wellicht wat druk op de prijzen voor mobiele diensten door de intrede van een nieuwe speler (Digi). Tegelijk moeten er honderden miljoenen worden geïnvesteerd in de uitrol van glasvezel.
Op korte termijn is dat alles niet ideaal, vandaar wellicht de negatieve koersevolutie in de afgelopen maanden/jaren. Anderzijds is het dividendrendement (momenteel) zeer hoog en de meerderheidsaandeelhouder zal dat vermoedelijk zo willen houden.
Op langere termijn lijkt het me wel een interessante belegging, die investeringen in het vaste netwerk zouden toch een concurrentieel voordeel moeten opleveren.
Op korte termijn is dat alles niet ideaal, vandaar wellicht de negatieve koersevolutie in de afgelopen maanden/jaren. Anderzijds is het dividendrendement (momenteel) zeer hoog en de meerderheidsaandeelhouder zal dat vermoedelijk zo willen houden.
Op langere termijn lijkt het me wel een interessante belegging, die investeringen in het vaste netwerk zouden toch een concurrentieel voordeel moeten opleveren.
Telecom is zelden een goede belegging , kosten zijn altijd te hoog
Afvalsortering en recycling?Aerolla schreef: ↑27 december 2022, 12:41 Niemand ideeën voor wat onderbelichte sectoren?
Zoals tijd geleden toen hout hier even een topic was...
(ik moet al die techaandelen in IWDA compenseren met iets )
Professioneel ben ik toevallig wat bezig met zalmkweek, leuke sector op de Oslo stock exchange, echt een industrie om niet mee te lachen(de helft van Oslo zijn zalm-aandelen tegenwoordig...)
Maar de sector is door fiscale redenen wat overhoop gegooid...
En zo moeten er toch nog leuke niche's zijn?
Genre Tomra en Envipco, beiden ook Oslo beursgenoteerd.
Ik heb al Veolia
Ik heb ooit naar Waste management gekeken in de US, ik vond het toen te duur, maar overweegde het wel, is sindsdien nog serieus gestegen.
Ik heb met nieuw geld op mijn rekening Sibanye-Stillwater gekocht en WDP, nog wat holtes vullen in mijn portefeuille...
Ik zoek nog 1 US aandeel en 1 europees (of wat anders)
Ik heb ooit naar Waste management gekeken in de US, ik vond het toen te duur, maar overweegde het wel, is sindsdien nog serieus gestegen.
Ik heb met nieuw geld op mijn rekening Sibanye-Stillwater gekocht en WDP, nog wat holtes vullen in mijn portefeuille...
Ik zoek nog 1 US aandeel en 1 europees (of wat anders)
Waardering is in elk geval goed .
Het gemiddelde dividend van VZ was 3,6% de laatste 10 jaar
Is vandaag 6,7%
Maar het is een bedrijf die zeer traag groeit .
SON de beste keuze veiliger en goed als je het lange tijd wil aanhouden .
Is zo'n 10 % ondergewaardeerd maar veiliger zal je niet vinden .
Is er eentje dat je kan kopen en vergeten .
Zo heb ik ze het liefst
Wel een opvallende dag he...
Vooral omdat de Amerikaanse beurzen nog gesloten zijn.
Straks gaan Europese beleggers een richting uitgaan zonder naar de VS te kijken, het is ongelofelijk...
(als de VS morgen -0,01% opent, verliest Europa direct 2% )
Maar dat verwacht ik niet, ik denk dat VS ook wel positief zal openen
Vooral omdat de Amerikaanse beurzen nog gesloten zijn.
Straks gaan Europese beleggers een richting uitgaan zonder naar de VS te kijken, het is ongelofelijk...
(als de VS morgen -0,01% opent, verliest Europa direct 2% )
Maar dat verwacht ik niet, ik denk dat VS ook wel positief zal openen
Met het (groot) risico het te jynxen:
ik voel het aan alles, dit wordt een topjaar op de beurs voor mij.
Het jaar beginnen met 2 heel mooie beursdagen, en nog veel potentieel voor meer over.
Alleen nog uitzoeken wie de ster van het jaar wordt voor mij, ik vrees dat mijn defensie-aandelen of uranium het dit jaar niet zal doen...
ik voel het aan alles, dit wordt een topjaar op de beurs voor mij.
Het jaar beginnen met 2 heel mooie beursdagen, en nog veel potentieel voor meer over.
Alleen nog uitzoeken wie de ster van het jaar wordt voor mij, ik vrees dat mijn defensie-aandelen of uranium het dit jaar niet zal doen...