Welke brokers moet je als Belg niet aangeven?
TIP
Re: Welke brokers moet je als Belg niet aangeven?
Ik heb dezelfde ervaring als Gunter123. Het kan heel erg mis gaan met de back office. Helemaal geen kwestie van de klant die dingen niet correct doet. Dan krijgt alleen Quality Care er nog beweging in.annetje schreef: ↑2 januari 2023, 13:30Als de backoffice iets moet doen, moet je meestal ook je mail naar een ander e-mail adres sturen, en daar een kopie van je ID-kaart aan toevoegen. Doe je dat correct, dan is je vraag meestal de dag zelf of de dag erna beantwoord/in orde. Een enkele keer kan het wat langer duren, maar een week heb ik nog nooit meegemaakt.Gunter123 schreef: ↑1 januari 2023, 21:59 Van Bolero ben ik ook zeer tevreden, bij Keytrade is de tevredenheid de afgelopen maanden flink omgeslagen. Zolang je geen vraag hebt voor de back Office verloopt alles vlekkeloos, maar indien je toch (een basic) vraag hebt waar de back Office iets moet mee doen begint een maandenlange frustrerende lijdensweg…
Grts,
Gunther
Laatst gewijzigd door mver op 2 januari 2023, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je die rekening weer afsluit, moet je dat ook aan het CAP aangeven ja.Orakel van Brakel schreef: ↑1 januari 2023, 22:30 Ik had reeds een IBKR geopend, maar wist eigenlijk niet dat buitenlandse rekeningen moeten aangegeven worden. Ik heb dan die IBKR aangegeven om niet in de problemen te komen. Maar heb verder geen zin om daar vanalles zelf voor te moeten regelen. Dus verkies toch een Belgische broker. Als ik die IBKR stop zet, moet ik dat dan ook aangeven bij de NBB? Er staat momenteel maar een 1000 EUR op.
Ik denk dat het Keytrade zal worden.
Dag,
Na +2 maanden eindelijk de terugbetaling van de transferkosten ontvangen. Nooit de vraag gekregen voor een kopie van mijn ID, ook niet om uiteindelijk te komen tot de terugbetaling. Dit lijkt me dus bij Keytrade niet de blokkerende factor te zijn geweest.
Momenteel reeds 1,5 maand een vraag open over vermoedelijk verkeerd toegepaste taxatie bij verkoop van een fonds. Spijtig dat ik enerzijds het moet opvolgen waardoor het vertrouwen een aanzienlijke knauw heeft gekregen, anderzijds zijn de responstijden niet wat ik verwacht van een bank. Doe gerust de test en stuur eens een mail naar Keytrade
Grts,
Gunther
Na +2 maanden eindelijk de terugbetaling van de transferkosten ontvangen. Nooit de vraag gekregen voor een kopie van mijn ID, ook niet om uiteindelijk te komen tot de terugbetaling. Dit lijkt me dus bij Keytrade niet de blokkerende factor te zijn geweest.
Momenteel reeds 1,5 maand een vraag open over vermoedelijk verkeerd toegepaste taxatie bij verkoop van een fonds. Spijtig dat ik enerzijds het moet opvolgen waardoor het vertrouwen een aanzienlijke knauw heeft gekregen, anderzijds zijn de responstijden niet wat ik verwacht van een bank. Doe gerust de test en stuur eens een mail naar Keytrade

Grts,
Gunther
Denk dat bij Keytrade de Vlaamse taal het grote probleem is.
Nen translator lost het niet op.
Brussel he.
Nen translator lost het niet op.
Brussel he.
Estate Guru believer.
Zoals eerder gezegd, als je alles naar het algemene adres stuurt, kan het idd lang duren vooraleer het bij de juiste dienst terecht komt. Volgens mij blijft daar alles hangen... Als je de juiste e-mail adressen gebruikt, dan kan het heel snel gaan.
Een tijdje terug een aandeel laten transfereren, en op 3 werkdagen was dat rond. Dezelfde dag als dat het rond was, het formulier gestuurd voor de terugbetaling van de kosten, en 's anderendaags stond dit bedrag op mijn rekening.
Een tijdje terug een aandeel laten transfereren, en op 3 werkdagen was dat rond. Dezelfde dag als dat het rond was, het formulier gestuurd voor de terugbetaling van de kosten, en 's anderendaags stond dit bedrag op mijn rekening.
Als je alles naar de juiste e-mail adressen stuurt, kan het ook nog veel te traag gaan. Stop eens met dat victim blaming, gewoon omdat jij het nog niet meegemaakt hebt.annetje schreef: ↑3 januari 2023, 11:47 Zoals eerder gezegd, als je alles naar het algemene adres stuurt, kan het idd lang duren vooraleer het bij de juiste dienst terecht komt. Volgens mij blijft daar alles hangen... Als je de juiste e-mail adressen gebruikt, dan kan het heel snel gaan.
Daarvoor dient het e-mailadres van de klantendienst toch? Moeten ze het maar doorsturen naar de correcte afdeling, hé! Als voorbeeld: onlang stuurde ik per ongeluk een e-mail naar een compleet verkeerd e-mailadres van een niet nader genoemde luchtvaartmaatschappij. De volgende dag werd mijn vraag doorgestuurd naar de correcte afdeling, én ontving ik een antwoord.
Terug naar Keytrade: mijn enige interactie met de klantendienst was bij problemen bij het openen van een rekening. Daarbij duurde het ook weken vooraleer ik een antwoord ontving. Ook de aanvraag van een kredietkaart vroeg een maand om een weigering te ontvangen (geen idee waarom, overigens).
Waarom moet alles altijd per mail ? Gewoon 's avonds de telefoon nemen kan ook wonderen doen. En dan heb je snel antwoord of kunnen ze je ineens helpen.mver schreef: ↑3 januari 2023, 12:15Als je alles naar de juiste e-mail adressen stuurt, kan het ook nog veel te traag gaan. Stop eens met dat victim blaming, gewoon omdat jij het nog niet meegemaakt hebt.annetje schreef: ↑3 januari 2023, 11:47 Zoals eerder gezegd, als je alles naar het algemene adres stuurt, kan het idd lang duren vooraleer het bij de juiste dienst terecht komt. Volgens mij blijft daar alles hangen... Als je de juiste e-mail adressen gebruikt, dan kan het heel snel gaan.
Maar ja, bellen is niet meer van deze tijd

Het is al een paar keer gezegd. De mensen aan de telefoon zijn voor veel dingen alleen een doorgeefluik en dat zeggen ze er ook bij. "Ik zal een prioritair ticket aanmaken, maar ik kan niks garanderen".