Capaciteitstarief
Re: Capaciteitstarief
Opladen van een EV trekt geen stroompieken, traag laden is de boodschap. Een slimme laadpaal doet de rest.
Dat moet je niet aan mij vragen, ik heb de regels niet bedacht. Maar ik kan mij voorstellen dat productiebedrijven een andere aansluiting hebben op het elektriciteitsnetwerk dan het doorsnee gezin.
Laatst gewijzigd door Gudrun op 4 januari 2023, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mijn frigo en diepvriezer draaien 24h op 24. Mijn vaatwasser en wasmachine zette ik al 's nachts of 's ochtends in de vroegte op dmv een timer (omwille van het nachttarief), terwijl ik lig te slapen. Niet thuis zijn lijkt mij veiliger.CarpeNoctem schreef: ↑4 januari 2023, 10:24 Mensen die uit werken gaan zullen geneigd zijn allerlei apparaten te laten draaien tijdens hun afwezigheid. Met alle gevolgen vandien. Dit gaat drama's veroorzaken.
Maar het hoogspanningsnet is federaal (beheerd door Elia). Het zullen dan ook vooral de Vlamingen zijn die hun gedrag moeten aanpassen en/of meer moeten betalen. In Brussel en Wallonië verandert er niks.
En ik die dacht dat het verboden is om een kabel over het voetpad naar de auto te leggen.Gudrun schreef: ↑4 januari 2023, 10:46Opladen van een EV trekt geen stroompieken, traag laden is de boodschap. Een slimme laadpaal doet de rest.Dat moet je niet aan mij vragen, ik heb de regels niet bedacht. Maar ik kan mij voorstellen dat productiebedrijven een andere aansluiting hebben op het elektriciteitsnetwerk dan het doorsnee gezin.
Die zou er dan de hele nacht moeten liggen? Een paar grapjassen/zatlappen die erover struikelen / uittrekken en ge zijt de pineut.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het brandgevaar gaat niet zodanig uit van zo'n toestellen, maar eerder van het opladen van accu's. Ik heb ook nachttarief, dus ik laad(de) mijn fiets 's nachts op. In mijn garage waar ook mijn CV-installatie staat. Daar hangt ook een Google Nest Rook- & CO-melder. Ik lig zonder zorgen in de armen van Morpheus. Maar als we uithuizig zijn riskeer ik dat toch liever niet. Idem met alle andere accu's.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 4 januari 2023, 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sommigen willen niet alleen de fossiele brandstoffen afbouwen maar ook kernenergie stopzetten. Dan gaan we dus we het hogere elektriciteitsverbruik moeten opvangen met enkel nog hernieuwbare energiebronnenGudrun schreef: ↑4 januari 2023, 10:42
En dat is exact wat moet gebeuren: ons electriciteitsverbruik moet -en dat lijkt misschien paradoxaal- drastisch naar omhoog! Willen we af geraken van fossiele brandstoffen dan moet alles, letterlijk alles, ge-electrificeerd worden. Van je grasmaaier tot je verwarming in huis. Dat proces heeft natuurlijk zijn gevolgen voor productie EN distributie van elektriciteit. En dat je dan ook een verschuiving moet krijgen van belastingen en investeringen is ook logisch.
Veel succes …
Natuurlijk … maar de reden zal wel “het beschermen van de concurrentiepositie” zijn. Dus mogen de burgers alle inspanningen leveren. Zij zijn ook een veel gemakkelijker slachtoffer … euh … doelgroep, bedoel ik.Predah schreef: ↑4 januari 2023, 09:56 Maar Gudrun,
De werkende mens die investeert in warmtepompen en een EV gaan toch de pineut zijn?
Zij kunnen hun verbruik toch amper spreiden? Of komt er een robot de wasmachine en droogkast leegmaken terwijl je werkt? Want s'avonds zal de EV moeten opgeladen worden? En koken, dat zullen we s'nachts doen.
En waarom wordt dat capaciteitstarief niet ingevoerd voor de bedrijven?
Zullen zij geen hoger piekverbruik hebben als een gezin?
-
- Verbannen Gebruiker
De Vlaamse politici vinden jou de ideale kiezer. Je vindt alles normaal. De Vlamingen worden verplicht om meer en meer elektriciteit te verbruiken. En daarnaast worden de prijzen van elektriciteit in Vlaanderen steeds hoger en hoger, omdat de Vlaamse overheid steeds hogere heffingen heft op elektriciteit.Gudrun schreef: ↑4 januari 2023, 10:42In Vlaanderen wonen best veel Belgen.En dat je dan ook een verschuiving moet krijgen van belastingen en investeringen is ook logisch.huisjetuintjefiets schreef: ↑4 januari 2023, 10:31 Vlaanderen is ook de regio in Europa die meest inzet op meer elektriciteitsverbruik: sneller elektrische wagens verplichten dan elders, warmtepomp verplichten (die werkt met elektriciteit).
They adore you
En dat is een fout. Men had in mijn ogen JAAAREN geleden moeten investeren in nieuwe kerncentrales.
-
- Verbannen Gebruiker
De EV is in eerste instantie een optie voor wie een garage, oprit, carport heeft. In tweede instantie kan en moet elke publieke parkeerplaats uitgerust zijn met een laadmogelijkheid. Die kabel... die kan ook ondergronds worden aangelegd.
De kabel van een EV uittrekken kan niet. Doorknippen kan wel. Net zoals het onder studenten een uitdaging is om pipi te doen in de benzinetank van geparkeerde auto's op fossiele brandstof, zijn ook EVs niet immuun voor vandalisme.
Wat had jij dan precies verwacht?huisjetuintjefiets schreef: ↑4 januari 2023, 11:15 De Vlaamse politici vinden jou de ideale kiezer. Je vindt alles normaal. De Vlamingen worden verplicht om meer en meer elektriciteit te verbruiken. En daarnaast worden de prijzen van elektriciteit in Vlaanderen steeds hoger en hoger, omdat de Vlaamse overheid steeds hogere heffingen heft op elektriciteit.
They adore you
Dan mag je zagen en erover zeveren, blokkades opwerpen, protesteren, en wat weet ik al meer.
De betalende en uitgemolken burger is nu eenmaal slaaf van de overheid ., .
Ze doen toch wat ze willen, ondanks meerdere politieke partijen..
Als ze geld nodig hebben weten ze ons wel te vinden,,, hoe kan het anders??? .
De betalende en uitgemolken burger is nu eenmaal slaaf van de overheid ., .
Ze doen toch wat ze willen, ondanks meerdere politieke partijen..
Als ze geld nodig hebben weten ze ons wel te vinden,,, hoe kan het anders??? .
-
- Verbannen Gebruiker
Gezond boerenverstand? Enige consistentie?Gudrun schreef: ↑4 januari 2023, 11:20Wat had jij dan precies verwacht?huisjetuintjefiets schreef: ↑4 januari 2023, 11:15 De Vlaamse politici vinden jou de ideale kiezer. Je vindt alles normaal. De Vlamingen worden verplicht om meer en meer elektriciteit te verbruiken. En daarnaast worden de prijzen van elektriciteit in Vlaanderen steeds hoger en hoger, omdat de Vlaamse overheid steeds hogere heffingen heft op elektriciteit.
They adore you
En vind je het ook normaal dat Vlaamse overheid eerst aan de VREG de verantwoordelijkheid geeft voor de tarifiering van elektriciteit en nu een rechtszaak inspant tegen diezelfde VREG?
Eerst zeggen ze aan de VREG: doe maar. En dan rechtspraak inspannen omdat ze "doen".