Termijnrekening Belfius
TIP
Re: Termijnrekening Belfius
De productfiche even bekeken en lijkt me in USD wel heel interessant, zelfs op korte termijnen .. al ontgaat me nog waarom iemand dan voor EUR zou kiezen, maar daar zal allicht een logische verklaring voor zijn?
Termijnrekening bij Fortis 2.65 op 1 jaar (wel min 50k + zelf achter vragen)Filip71 schreef: ↑3 januari 2023, 09:25 Termijnrekening openen bij Belfius in Euro voor 6 maanden aan 2.03% bruto of 1.42% netto of 12m aan 1.75% bruto of 1.22% netto.
Met kapitaalsgarantie (max 100.000) en geen kosten lijkt dit mij Interessant of zijn er volgens jullie betere alternatieven die dezelfde veiligheid bieden?
Er is altijd een wisselkoersrisico.
Vandaag is €1 = 1.0545 $ waard maar als deze na 1 jaar minder waard is dan moet je rekening houden met dit verlies. Als deze na 1 jaar meer waard is dan ben je natuurlijk dubbel winnaar (rente + winst op wisselkoers)
Van een termijnrekening in euro ben je zeker van het rendement maar in vreemde munt is het speculeren. Daar kun je zelfs verlies mee doen.
Ik denk dat de vraag vooral was of er wisselkoerskost was. Sommige banken durven al eens 1% marge aanrekenen voor wisseltransacties.
Opgezocht: bij DB is dit inderdaad het geval.
Opgezocht: bij DB is dit inderdaad het geval.
Geen kosten bij Belfius.
Dat zou mij alleszins sterk verbazen, want ik ken geen enkele financiële instelling die dat niet doet (behalve voor kleine bedragen eventueel). De enige tarieven die ik meteen kan vinden zijn de 1% marge bij Rebel en 1,5% op kaartbetalingen in andere valuta.
Laatst gewijzigd door pmu op 4 januari 2023, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Kosten voor termijnrekening en wisselkosten worden hier op één hoopje gesmeten maar het ene staat los van het andere.
Als je USD hebt, moet je er geen kopen en heb je geen kosten als je termijnrekening in USD opent.
Als je er geen hebt, moet je eerst USD kopen en ga je overal bij elke bank wisselkosten hebben.
Als je USD hebt, moet je er geen kopen en heb je geen kosten als je termijnrekening in USD opent.
Als je er geen hebt, moet je eerst USD kopen en ga je overal bij elke bank wisselkosten hebben.
-
- Verbannen Gebruiker
Je koopt vandaag dollars aan koers € - $
Als het afloopt en dollars terug naar € aan welke koers????
Estate Guru believer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Trade Republic kun je een rekening openen aan 2% rente. https://traderepublic.com/nl-be
Opgelet, lees de kleine letters, en dit is geen advies. Wat ik hiermee wel wil aantonen is dat rente in de lift zit. Alle investeringen die je geld illiquide maken (zoals termijnrekeningen) zijn daardoor nadelig.
Opgelet, lees de kleine letters, en dit is geen advies. Wat ik hiermee wel wil aantonen is dat rente in de lift zit. Alle investeringen die je geld illiquide maken (zoals termijnrekeningen) zijn daardoor nadelig.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
1% per transactie, zoals ik reeds aanhaalde.Orakel van Brakel schreef: ↑4 januari 2023, 15:16Dat is het wisselkoers risico. Ik heb het over de kost. Hoeveel rekent DB aan als je eur naar usd omzet en terug?
Wel 30% RV daar. Maar inderdaad, rente zit zowel in België als daarbuiten in de lift. Het is nog niet zo lang geleden dat we "massaal" staatsobligaties op 5 jaar aan 1% netto kochten.Gudrun schreef: ↑4 januari 2023, 15:51 Bij Trade Republic kun je een rekening openen aan 2% rente. https://traderepublic.com/nl-be