Vlaams woningfonds
TIP
Vlaams woningfonds
Hallo,
Even een vraagje of er mensen zijn met recente ervaringen met het vlaams woningfonds?
Recent aanvraag ingediend voor woonkrediet ( want waar bekom je nog een 100% quotiteit aan 1.80% ) en vroeg me af hoeveel tijd het allemaal in beslag genomen heeft?
Momenteel is mijn dossier volledig en zou er een schatter langskomen..
Even een vraagje of er mensen zijn met recente ervaringen met het vlaams woningfonds?
Recent aanvraag ingediend voor woonkrediet ( want waar bekom je nog een 100% quotiteit aan 1.80% ) en vroeg me af hoeveel tijd het allemaal in beslag genomen heeft?
Re: Vlaams woningfonds
Heb mijn woning verkocht aan iemand die leende via het V W F .
Tussen compromise en verlijden akte was 14 weken.
Er is wel een voorschot betaald bij het tekenen van het compromise.
Tussen compromise en verlijden akte was 14 weken.
Er is wel een voorschot betaald bij het tekenen van het compromise.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ook recent via vlaams woningfonds. Kan je mij info geven hoe lang zoiets allemaal duurt ? Vooral wanneer je te horen krijgt dat goedgekeurd is?jenssen88 schreef: ↑14 oktober 2022, 18:47 Hallo,
Bij de verkoop van mijn appartement heeft het 8 weken geduurd voordat ze aan het dossier van de koper begonnen. En nog eens 1 week voor de afhandeling ervan.
Hey, ik ook een leningsaanvraag gedaan bij vwf, heb je al nieuws? Zoja hoelang heb je moeten wachten?IliasB schreef: ↑30 december 2022, 23:44Ik ook recent via vlaams woningfonds. Kan je mij info geven hoe lang zoiets allemaal duurt ? Vooral wanneer je te horen krijgt dat goedgekeurd is?jenssen88 schreef: ↑14 oktober 2022, 18:47 Hallo,
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb zelf ook in januari een aanvraag ingediend. Hoe lang hebben jullie moeten wachten?jenssen88 schreef: ↑14 oktober 2022, 18:47 Hallo,
Koper heeft 4 maanden de tijd voor de akte en registratie.
Het appartement dat ik verkocht heb aan iemand die leende via het VW heeft 4 maand in beslag genomen? Die nemen alle tijd.
Het appartement dat ik verkocht heb aan iemand die leende via het VW heeft 4 maand in beslag genomen? Die nemen alle tijd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt
Zijn er ervaringen dat de uiteindelijke beslissing van de hoofdzetel is dat de lening niet kan worden toegekend?
met vriendelijke groeten
Michiel
Zijn er ervaringen dat de uiteindelijke beslissing van de hoofdzetel is dat de lening niet kan worden toegekend?
met vriendelijke groeten
Michiel
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo! Ik zit sinds begin mei in de fase “vooronderzoek” , de schatter is vorige week donderdag langsgekomen, hiervan heb ik niets meer gehoord .. natuurlijk veel feestdagen in mei .. hoe verloopt het nu verder? Hoelang duurt het tussen de fase waarin ik me nu bevindt “vooronderzoek” en voor de beslissing valt of beter nog voor de akte kan worden getekend? Er is helemaal geen verloop van diensten/tijd dat je officieel kan terugvinden bij het vlaams woningfonds zelf .. heel onduidelijk allemaal, je kan enkel hopen dat alles goed vooruit gaat .. enige ervaringen mogen worden gedeeld aub, alvast bedankt!!!
Als je aan de voorwaarden voldoet, zie ik niet in dat de lening niet zou worden goedgekeurd.
De voorwaarden kan je wel op hun site terugvinden..
De voorwaarden kan je wel op hun site terugvinden..
-
- Full Member
- Contacteer:
Goeie ervaringen mee! Er is altijd een wachttijd maar meestal als je alles goed volgt komt het vrij snel inorde. Voor okt. 2022 heb je nog een mooie procent gekregen ik zat okt 2020 aan 2 procent.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je inkomen en al je aangaf juist is zit het snor. Ik zie geen reden waarom hoofdzetel dan kan weigeren. Tenzij je geen vast werk hebt en het interim inkomen is of iets dergelijks.michielvanhees schreef: ↑13 april 2023, 16:40 Bedankt
met vriendelijke groeten
Michiel
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kijken ze enkel naar inkomen? Of ook naar vermogen?
Hallo!Bennmarg123 schreef: ↑19 mei 2023, 17:24 Hallo! Ik zit sinds begin mei in de fase “vooronderzoek” , de schatter is vorige week donderdag langsgekomen, hiervan heb ik niets meer gehoord .. natuurlijk veel feestdagen in mei .. hoe verloopt het nu verder? Hoelang duurt het tussen de fase waarin ik me nu bevindt “vooronderzoek” en voor de beslissing valt of beter nog voor de akte kan worden getekend? Er is helemaal geen verloop van diensten/tijd dat je officieel kan terugvinden bij het vlaams woningfonds zelf .. heel onduidelijk allemaal, je kan enkel hopen dat alles goed vooruit gaat .. enige ervaringen mogen worden gedeeld aub, alvast bedankt!!!
Wij hebben 17 mei een dossier ingediend, vandaag hebben ze pas het verslag van de schatter ontvangen en nu staat de status op ‘hoofdzetel’.
Zit het bij jou al verder?
Er werd mij vandaag gezegd dat het nog 8 weken zou duren, lijkt me wel heel erg lang..
Ze nemen hun tijd. Ik heb begin dit jaar een huis verkocht aan kopers die via het vlaams woningfonds geleend hebben. Het was net niet binnen de 4 maand afgerond. Ik heb er wel zelf achter gezeten (de notaris aangespoord om te informeren). Moest ik dat niet gedaan hebben, weet ik niet hoeveel te laat de akte ging zijn...