Capaciteitstarief
Re: Capaciteitstarief
Zoals ik (en anderen) wou aantonen, maar jij blijkbaar niet (wil) begrijpt: vele kleintjes maken 1 groot ...
... dit dus.
Ik had het kunnen weten:In ons geval is het 25 euro per jaar MINDER, als ik de simulatie mag geloven.
A government that robs J to pay Bae1 can always depend on the support of Bae1. (c)CarpeNoctem/George Bernard Shaw
Ochot ocheire toch...
Ja, waar klagen die mensen in Oekraine toch over he?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
+- 250 euro goedkoper in simulatie van Vreg.m-peeters schreef: ↑5 januari 2023, 08:26Het gemiddelde piekvermogen is 3,5 tot 4 kW. Voor huishoudens die hier onder blijven zal de eindfactuur verminderen of gelijk blijven tegenover het systeem op basis van verbruik. Voor huishoudens met een piek onder 2,5 kW wordt een ondergrens ingesteld waardoor ze toch gefactureerd worden aan 2,5 kW.
6000 kwh verbruik met jaarpiek 5,8
Iemand met 2500 kwh verbruik en 5,8 kw jaar piek betaald in % meer netsvergoeding door capaciteitstarief dan iemand met 8000 kwh verbruik en 5,8 jaarpiek.
Is ook een beetje om warmtepompen te promoten door afschaffing terug draaiende meter.
Zonder daar iets voor te realiseren zijn WP zo goed als RIP.
Hoe meer je verbruikt met een redelijk piekvermogen is capaciteitstarief een voordeel in netsvergoeding.
Verdeel uw wegentaks door gereden km, dan zakt ook die kost per km.
Stel, 500000 auto's die elk jaar 1000 km rijden en nog eens 500000 die 20000 km per jaar rijden.
De wegen moeten onderhouden worden door alle auto's.
Zonder de wegen rijden de mensen met hun 1000 km per jaar ook niet.
En zonder die 20000 km rijden per jaar valt wegennet in puin.
Is ook een beetje om warmtepompen te promoten door afschaffing terug draaiende meter.
Zonder daar iets voor te realiseren zijn WP zo goed als RIP.
Hoe meer je verbruikt met een redelijk piekvermogen is capaciteitstarief een voordeel in netsvergoeding.
Verdeel uw wegentaks door gereden km, dan zakt ook die kost per km.
Stel, 500000 auto's die elk jaar 1000 km rijden en nog eens 500000 die 20000 km per jaar rijden.
De wegen moeten onderhouden worden door alle auto's.
Zonder de wegen rijden de mensen met hun 1000 km per jaar ook niet.
En zonder die 20000 km rijden per jaar valt wegennet in puin.
Laatst gewijzigd door odbc op 5 januari 2023, 10:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Bijzonder flauw.
In vergelijking met wat in Oekraïne gebeurt, valt zowat alles in het niet. We kunnen dan beter het forum sluiten want in vergelijking met Oekraïne zijn lage rentes, verlieslatende beleggingen, hoge kosten enz ... allemaal luxeproblemen.
Inderdaad. Daarom vind ik het zo raar dat je schrijft dat het capaciteitstarief een "zeer zware straf" is. Het is in mijn ogen een minor inconvenience.
Akkoord, maar dan vind ik bvb de onroerende voorheffing die in 2023 met 10% (!) stijgt veel erger dan dit capaciteitstarief grapje.
Niet echt Ik steun de maatregel totaal niet, maar het zou fijn zijn moest men zich hier tot de feiten houden. In plaats van fake news ballonnetjes te lanceren zoals €600 voor een digitale meter en €900 capaciteitstarief... En al dit drama, tot zelfs rechtzaken van Zuhalleke, is echt niet meer in proportie.A government that robs J to pay Bae1 can always depend on the support of Bae1.
Nagel op de kop.
De onroerende voorheffing blijft hetzelfde, het is het KI waarop de RV wordt berekend dat stijgt omdat het geïndexeerd wordt. De stijging bedraagt 9,6% trouwens.
De indexatie van het KI is trouwens maar één van de vele fiscale (grens)bedragen die geïndexeerd worden.
En ik volg J Lawieck in zijn argumentatie dat door het capaciteitstarief een zoveelste (weliswaar in absolute bedragen eerder kleine) meerkost op de gezinnen wordt afgewenteld. Vele kleintjes maken 1 groot ...
Ach ja, in vergelijking met de oorlog in Oekraïne is alles onbeduidend, nietwaar?Bae1 schreef: ↑5 januari 2023, 11:12 Niet echt Ik steun de maatregel totaal niet, maar het zou fijn zijn moest men zich hier tot de feiten houden. In plaats van fake news ballonnetjes te lanceren zoals €600 voor een digitale meter en €900 capaciteitstarief... En al dit drama, tot zelfs rechtzaken van Zuhalleke, is echt niet meer in proportie.
Nog meer dan aan het financiële aspect, erger ik mij aan het feit dat we voortaan 24/7 ons moeten bezig houden met wanneer we welk elektrisch apparaat gaan gebruiken.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 5 januari 2023, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt gelijk, dat was ik vergeten. Merci om mij er aan te herinneren.
Vreemd dat daar nog geen draadje over is. Schande!
Dat 'klein stuk' kost mij toch weer 40 euro per jaar extra.
https://simulatornieuwenettarieven.vreg.be/
Dat komt dan weer bij die 120 euro voor co2 taksen.
besparen-op-verwarming-poll-t31404-480.html#p567135
Dat komt dan weer bij die 30-36 euro extra voor leidingwater.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230104_92629491 (helaas achter betaalmuur)
Dat komt dan weer bij die 80 euro extra voor onroerende voorheffing.
Dat komt dan weer bij ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je dergelijke overdrijvingen poneert, moet je n.m.i. niet verschieten van reacties zoals van Gudrun.
En speel misschien op de bal ipv op de man.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt ludo.
Vervolgens op:Wat verandert er?
Vanaf 2023 hangen de nettarieven op uw elektriciteitsfactuur niet alleen af van de hoeveelheid elektriciteit die u verbruikt, ook van hoe zwaar u het elektriciteitsnet belast.
- Iedereen betaalt een deel van de nettarieven met het nieuwe capaciteitstarief en een deel op basis van verbruik.
- Iedereen betaalt een minimumbedrag voor het gebruik van het elektriciteitsnet.
- Iedereen betaalt op elk moment van de dag hetzelfde nettarief.
https://www.vreg.be/nl/wat-zijn-de-nieu ... e-berekend
Als iedereen hetzelfde nettarief betaalt en voor mensen met een analoge meter wordt 2,5 kW gehanteerd, hoe kan "U betaalt daarom een hoger nettarief per kWh dan iemand met een digitale meter." dan verklaard worden ?Hebt u een klassieke meter? Dan betaalt u het capaciteitstarief voorlopig als een vast bedrag, tot u een digitale meter krijgt.
... Dat vast bedrag komt overeen met de minimumbijdrage van 2,5 kW die ook iedereen met een digitale meter minstens betaalt.
Alle andere netkosten blijft u betalen op basis van uw verbruik (in kWh). U betaalt daarom een hoger nettarief per kWh dan iemand met een digitale meter.
Of op de vrouw?EarthNvstr1 schreef: ↑5 januari 2023, 12:12Als je dergelijke overdrijvingen poneert, moet je n.m.i. niet verschieten van reacties zoals van Gudrun.
En speel misschien op de bal ipv op de man.
Misschien moet diezelfde vrouw dan ook niet op de man spelen door zaken te ridiculiseren en zinloze vergelijkingen te maken met de oorlog in Oekraïne of het proces van de IS-terroristen?
Goed, ik zal het niet meer doen. Terug vrienden?