Holdings
TIP
Re: Holdings
Brederode is precies ook weer aan een mooie klim bezig
Geen idee waar dit nu plots vandaan komt gezien de Amerikaanse markt het wat minder goed doet dan Europa en Azië momenteel.
Geen idee waar dit nu plots vandaan komt gezien de Amerikaanse markt het wat minder goed doet dan Europa en Azië momenteel.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Interessante oefening over de zelfcontrole lussen van de Bolero melkweg, misschien de volgende dagen gevolgd door wat opmerkingen van anderen.
https://www.devenir-rentier.fr/p547568#p547568
( je zou moeten uitkomen bij post GrandDuc 22u25 ) - 9/1/23
have fun
https://www.devenir-rentier.fr/p547568#p547568
( je zou moeten uitkomen bij post GrandDuc 22u25 ) - 9/1/23
have fun
Gisteren (opnieuw) slecht Sofina-nieuws, wat heeft geleid tot een flinke koersdaling. De participatie Forma Brands heeft bescherming tegen haar schuldeisers gevraagd. Er is wel al een akkoord over een financiële herstructurering. Voor Sofina ging het gelukkig "slechts" over een investering van < €10M. Ik ben alleszins niet helemaal ongelukkig met deze koersdaling, want ik wil graag binnenkort nog een plukje bijkopen.
Bolero publiceerde vandaag ook een holdings-update. Hieronder staat voor verschillende holdings het advies, koersdoel, door KBC geschatte waarde (TEV), NAV, en discount. Ze geven ook mee dat D'ieteren, GBL en AvH de top picks zijn.
Bolero publiceerde vandaag ook een holdings-update. Hieronder staat voor verschillende holdings het advies, koersdoel, door KBC geschatte waarde (TEV), NAV, en discount. Ze geven ook mee dat D'ieteren, GBL en AvH de top picks zijn.
Bedoelde jij misschien Bolloré..? @doorwinterd
Sofina: blijven investeren in flitskoeriers, hoe is dat nu toch mogelijk. Het is mij een raadsel hoe zoiets rendabel kan worden. Hun beslissingscomité is precies toch iets té jong geworden. Renderen de deelsteps in Brussel al? Ik begin toch echt wat ontgoocheld te geraken.
Sofina: blijven investeren in flitskoeriers, hoe is dat nu toch mogelijk. Het is mij een raadsel hoe zoiets rendabel kan worden. Hun beslissingscomité is precies toch iets té jong geworden. Renderen de deelsteps in Brussel al? Ik begin toch echt wat ontgoocheld te geraken.
Laatst gewijzigd door Barryke op 20 januari 2023, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zou me ten zeerste verbazen indien wel.
Veel steps/fietsen van Dott in Brusselse gemeenten Schaarbeek, Evere en Haren op hoopjes zien liggen alsof het normaal is.
Ook was het verbazend om ze net langs spoorlijnen te zien liggen, duidelijk voor de "fun" vanop bruggen naar beneden gegooid.
Heb dezelfde mening ivm die flitskoeriers en deelsteps, positief is wel het feit dat ze al een tijdje in Tik-Tok investeren.Barryke schreef: ↑20 januari 2023, 02:48 Bedoelde jij misschien Bolloré..?
Ik heb de indruk dat we een beter zicht hadden op de intrinsieke waarde van de schone slaapster dan van het huidige Sofina.
Aan de huidige intrestvoeten (en perspectieven) zie ik geen reden die een discount van minder dan 30% te verantwoorden.
Aan de huidige intrestvoeten (en perspectieven) zie ik geen reden die een discount van minder dan 30% te verantwoorden.
- koendesmet
- Newbie
- Contacteer:
Heb een positie gekocht in de Zweedse holdings Addtech en Lifco. Lijken mij een prima aanvulling op Brederode. Als ik het koersverloop van de laatste jaren zie en de powerpoints van hun laatste resultaten geeft mij dit wel vertrouwen. Wel niet goedkoop om aan te kopen merk ik. Iemand tips hieromtrent?
https://www.beleggersbelangen.nl/2023/0 ... o-brainer/
Sofina | Instappen in groei- en techholding lijkt nu een no-brainer
Kan het artikel helaas niet lezen
Sofina | Instappen in groei- en techholding lijkt nu een no-brainer
Kan het artikel helaas niet lezen
Bedankt om Addtech op mijn radar te zetten. Van waar heb je die?koendesmet schreef: ↑24 januari 2023, 14:09 Heb een positie gekocht in de Zweedse holdings Addtech en Lifco. Lijken mij een prima aanvulling op Brederode. Als ik het koersverloop van de laatste jaren zie en de powerpoints van hun laatste resultaten geeft mij dit wel vertrouwen. Wel niet goedkoop om aan te kopen merk ik. Iemand tips hieromtrent?
Lifco heb ik in juni gekocht. SEK is sindsdien zowat 10% gezakt tov euro dus misschien extra goed instapmoment nu. Al zakt de SEK op lange termijn zowat constant tov de euro…
Zeer duur om te kopen (bij Bolero). Lang bijhouden dus! Of snel nu kopen (januari). Dan kan je volgende maand een andere holding gratis kopen (februari). Die actie keert elk jaar terug.
Wat betreft SEK, evolutie van de valuta waaron het bedrijf is genoteerd is van ondergeschikt belang, hetgeen telt is de valuta van de landen waar ze hun business doen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
dank je wel voor om Addtech aan te halen, ik ga nu huiswerkje maken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Website VFB
Sofina-onterecht-hoge-korting-biedt-mooie-koopkans
Sofina-onterecht-hoge-korting-biedt-mooie-koopkans
Ondanks de talrijke voor-gek-verklaringen ben ik erg blij met de vele sterk afgestrafte scandinavische holdings die ik in de loop van 2022 heb (bij)gekocht. Allemaal in dubbelcijferig groen, sommigen boven 20% (Creades, Latour, Lifco en Lundberg). Duidelijk beter dan de index (die ik ook bijkocht uiteraard). Op rode beursdagen zie je diezelfde holdings natuurlijk ook sterker bergaf gaan, dus zeker niet iets voor mensen met een zwakke maag.huisjetuintjefiets schreef: ↑29 september 2022, 16:19Jouw filosofie blijft dus: als iets zakt, dan is het een koopje. Interessant. Anderen denken: never catch a falling knife. Desalniettemin wens ik je veel succes.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Kinnevik krijgt er vandaag 15% bij. Het gaat hard.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."