Lening voor nieuw huis
TIP
-
Medic100112
- Newbie

- Contacteer:
Lening voor nieuw huis
Hoi allen,
Ik zit in een scheiding. Om een lang verhaal kort te maken, om een woning aan te kopen dien ik 150.000 euro te lenen.
Het is mij niet allemaal duidelijk als je dergelijk bedrag gaat lenen, hoeveel je dat nu eigenlijk in zijn totaliteit gaat kosten. Dan bedoel ik niet enkel de kosten, maar ook interesten. Hoe bereken je dat concreet?
Voorbeeld: leenbedrag 150.000 euro, vaste rentevoet 3,495%, JKP 4,84%, maandelijks bedrag 1.067,95 euro.
Wat is nu de totale kost na 15 jaar alles inbegrepen? En hoe kan ik berekenen wat ik via de belastingen kan terugkrijgen?
Mijn ouders zijn namelijk ook bereid aan mij een deel renteloos te lenen ... maar dan wil ik echt wel een vergelijking maken voor hen.
Bedankt!!
Ik zit in een scheiding. Om een lang verhaal kort te maken, om een woning aan te kopen dien ik 150.000 euro te lenen.
Het is mij niet allemaal duidelijk als je dergelijk bedrag gaat lenen, hoeveel je dat nu eigenlijk in zijn totaliteit gaat kosten. Dan bedoel ik niet enkel de kosten, maar ook interesten. Hoe bereken je dat concreet?
Voorbeeld: leenbedrag 150.000 euro, vaste rentevoet 3,495%, JKP 4,84%, maandelijks bedrag 1.067,95 euro.
Wat is nu de totale kost na 15 jaar alles inbegrepen? En hoe kan ik berekenen wat ik via de belastingen kan terugkrijgen?
Mijn ouders zijn namelijk ook bereid aan mij een deel renteloos te lenen ... maar dan wil ik echt wel een vergelijking maken voor hen.
Bedankt!!
Re: Lening voor nieuw huis
https://www.spaargids.be/sparen/simulat ... ening.html
Hier kun je een persoonlijke berekening maken.
Hier kun je een persoonlijke berekening maken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Medic100112
- Newbie

- Contacteer:
Dank je wel Lindak, hiermee kom ik al een stuk verder.
-
Medic100112
- Newbie

- Contacteer:
Ben ik dan juist dat in bovenvermeld geval de totale kosten&interesten voor de lening van € 150.000 resulteren in:
- € 192.162,73 terug te betalen aan de bank
- € 5.156 kredietkost
- ca. € 9000 schuldsaldoverzekering (wat indien hoogrisico beroep?)
Totaal kost om € 150.000 te lenen over 15 jaar bedraagt dan iets meer ongeveer € 206.300
Kan ik als alleenstaande, in een lopende procedure scheiding (wettelijk stelsel gemeenschap goederen met in aankoopakte clausule afstand aankoop door partner) beroep doen op fiscale voordelen over die 15 jaar?
Bedankt!
- € 192.162,73 terug te betalen aan de bank
- € 5.156 kredietkost
- ca. € 9000 schuldsaldoverzekering (wat indien hoogrisico beroep?)
Totaal kost om € 150.000 te lenen over 15 jaar bedraagt dan iets meer ongeveer € 206.300
Kan ik als alleenstaande, in een lopende procedure scheiding (wettelijk stelsel gemeenschap goederen met in aankoopakte clausule afstand aankoop door partner) beroep doen op fiscale voordelen over die 15 jaar?
Bedankt!
Lindak? Waar komt die ineens vandaan? Heb ik een voorstelling gemist? 
Lindak is hier al 7 jaar administrator hoor. Heb je haar nog nooit in het rood in de lijst van aanwezige forumleden zien staan?
Nope, nog nooit gezien. Ik ga wel niet steeds piepen wie er online is. Het zal dus aan mij liggen.
Enfin, zoveel te minder ze in beeld komt ...
Enfin, zoveel te minder ze in beeld komt ...
Nog straffer, ik werd niet uitgenodigd! Schande.
De voorstelling van de nieuwe BMW i7 heb ik ook al gemist ( al was ik wel uitgenodigd). Als daar ook een vergadering aan vooraf ging, dan had ik daar weer wel voor gepast.