De Beurs vandaag
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Oh wat houd ik van de beurs! Op een dag alle winst sinds aankoop zo goed als wegDenfi schreef: ↑6 januari 2023, 18:31Dat dachten er ook veel,toen Bpost aan €10 stond.Sebastiaan1985 schreef: ↑6 januari 2023, 18:25
Mij lijkt het gewoon een koopje tegen de huidige koers…
Ik blijf er bij : het leek een veel te hard koopje voor mij. De toekomst zal uitwijzen of ik gelijk heb.
Voor mijn dividenden port heb ik mij een paar regels opgelegd om zoveel mogeliik emoties uit te schakelen. Eentje is dus om weg te blijven van bedrijven waar te overheid zich teveel ik kan moeien.
Inderdaad,als je het voor de lange termijn doet zullen we al eens zien waar de koers binnen 10 jaar staat.
Op korte termijn is er misschien wel een ritje mee te maken
Nu ja het is “maar“ een dikke 2000 euro en bij een halvering vliegt het buiten dus maximaal “maar” 1000 euro kwijt (min eventuele dividenden).
Maar ik heb de tips van hier begrepen en het zal het eerste en laatste semi overheid aandeel zijn dat ik aankoop!!
Heeft niks te maken met de overheid proximus is gewoonweg een ter dood veroordeeld bedrijf .Sebastiaan1985 schreef: ↑9 januari 2023, 18:01Oh wat houd ik van de beurs! Op een dag alle winst sinds aankoop zo goed als wegDenfi schreef: ↑6 januari 2023, 18:31
Dat dachten er ook veel,toen Bpost aan €10 stond.
Voor mijn dividenden port heb ik mij een paar regels opgelegd om zoveel mogeliik emoties uit te schakelen. Eentje is dus om weg te blijven van bedrijven waar te overheid zich teveel ik kan moeien.
Inderdaad,als je het voor de lange termijn doet zullen we al eens zien waar de koers binnen 10 jaar staat.
Nu ja het is “maar“ een dikke 2000 euro en bij een halvering vliegt het buiten dus maximaal “maar” 1000 euro kwijt (min eventuele dividenden).
Maar ik heb de tips van hier begrepen en het zal het eerste en laatste semi overheid aandeel zijn dat ik aankoop!!
Er bestaan wel degelijk bedrijven die overheid gerelateerd zijn die schitterende resultaten neerzetten al ga je ze niet in Belgie vinden .
Waar zal de groei van komen ? De kosten zijn enorm . Denk eens logisch na
Je leeft in Mickey mouse land en je koopt Mickey aandelen
Komt goed als je leert uit je ervaringSebastiaan1985 schreef: ↑9 januari 2023, 18:01Oh wat houd ik van de beurs! Op een dag alle winst sinds aankoop zo goed als wegDenfi schreef: ↑6 januari 2023, 18:31
Laat je wel niet beïnvloeden door een slechte dag.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik begrijp het niet zo goed, sebastiaan. 1 slechte dag en je stelt je keuzes al in vraag? Dan denk ik dat je best niet op de beurs belegt.Sebastiaan1985 schreef: ↑9 januari 2023, 18:01Oh wat houd ik van de beurs! Op een dag alle winst sinds aankoop zo goed als wegDenfi schreef: ↑6 januari 2023, 18:31
Fair value is voor mij toch iets hoger dan 100$. Een koersdoel van 130-150$ is zeker binnen de verwachtingen.
Iemand aan het gokken op bbby trouwens?
Iemand aan het gokken op bbby trouwens?
P/E ratio van 17 is het gemiddelde over de laatste 10 jaar van DIS stond verleden jaar nog aan 29 .
Dus nee vandaag koop je juist aan de fair value .
En zit je met een gemiddelde verwachte groei van 6% .
En 0 aan dividend .
D/E ratio is verdubbeld bij 10 jaar terug
Iemand die er een beetje van kent zou direct zien dat DIS niet aantrekkelijk is .
Het is momenteel een middelmatige tot licht slechte keuze als je vergelijkt met andere namen .
Een analist zou zeggen HOLD
De P/E van DIS zegt toch niets op dit moment? Herstellend van COVID + grote investeringen in Disney Plus..lop schreef: ↑13 januari 2023, 01:00P/E ratio van 17 is het gemiddelde over de laatste 10 jaar van DIS stond verleden jaar nog aan 29 .
En 0 aan dividend .
Iemand die er een beetje van kent zou direct zien dat DIS niet aantrekkelijk is .
Het is momenteel een middelmatige tot licht slechte keuze als je vergelijkt met andere namen .
Peltz denkt er alvast het zijne van!
https://www.cnbc.com/2023/01/12/disney- ... -iger.html
Ik ga niet echt akkoord. De omzet en de adjusted eps zijn mooi gestegen dit jaar en daarnaast groeit hun aantaal abonnees veel sterker dan bij vergelijkbare platformen. Ik vind Disney vandaag dus zeker geen slechte koop op de langere termijn. Rekening houdend met de zware investeringen die ze gedaan hebben, is het ook niet onlogisch dat de P/E niet geweldig is op dit moment. Maar met een stijgende eps, zie ik niet echt een issue.lop schreef: ↑13 januari 2023, 01:00 P/E ratio van 17 is het gemiddelde over de laatste 10 jaar van DIS stond verleden jaar nog aan 29 .
En 0 aan dividend .
Ik heb een week of twee drie geleden gekocht aan 90 dus voorlopig ben ik te tevreden met het koersverloop.
Er is 1 woord voor middelmatige belegging momenteel .NS2SN schreef: ↑13 januari 2023, 13:54Ik ga niet echt akkoord. De omzet en de adjusted eps zijn mooi gestegen dit jaar en daarnaast groeit hun aantaal abonnees veel sterker dan bij vergelijkbare platformen. Ik vind Disney vandaag dus zeker geen slechte koop op de langere termijn. Rekening houdend met de zware investeringen die ze gedaan hebben, is het ook niet onlogisch dat de P/E niet geweldig is op dit moment. Maar met een stijgende eps, zie ik niet echt een issue.lop schreef: ↑13 januari 2023, 01:00 P/E ratio van 17 is het gemiddelde over de laatste 10 jaar van DIS stond verleden jaar nog aan 29 .
En 0 aan dividend .
En dat in een markt waar er volop kansen zijn .
Is dit goed nee is dit slecht ook niet .
Iemand die zoals hierboven gekocht heeft aan 90$ zoals hierboven enkele weken geleden zal tevreden zijn met zijn 10 % winst vandaag aan de andere kant bijna alles is zoveel gestegen de voorbije weken .
Als je op de lange termijn mikt is DIS gewoonweg niet betrouwbaar genoeg en te volatiel voor een middelmatig rendement .
De streaming dienst zal altijd handen vol geld kosten en de inkomsten niet zeker van de content dat ze maken.
Dat is volgens mij toch redelijk duidelijk .
Iemand die dit wil kopen moet zich zelf eens afvragen wat de meerwaarde is van dit aandeel .
Dan zal ik die hebben overgekocht
Afgelopen week Alibaba, Prosus, Amazon, Microsoft, VGP aangekocht.
Positie Colruyt verdubbeld om gak te doen zakken.
Afgelopen week Alibaba, Prosus, Amazon, Microsoft, VGP aangekocht.
Positie Colruyt verdubbeld om gak te doen zakken.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
2023 is goed begonnen en ik vermoed ook wel dat we terug in een stierenmarkt zitten. Die correctie van 2022 ligt nu toch al even achter ons.
- Inflatie lijkt onder controle
- Energieprijzen staan weer op het niveau van voor de oorlog
- Covid lockdowns in China zijn opgeheven
- Toevoerketen van materialen draait terug op volle toeren
- Euro trekt weer aan
Bel20 staat tegen eind januari terug op 4000 punten
- Inflatie lijkt onder controle
- Energieprijzen staan weer op het niveau van voor de oorlog
- Covid lockdowns in China zijn opgeheven
- Toevoerketen van materialen draait terug op volle toeren
- Euro trekt weer aan
Bel20 staat tegen eind januari terug op 4000 punten