Klant bij Deutsche Bank? Een overschrijving tussen eigen rekeningen duurt één dag!
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klant bij Deutsche Bank? Een overschrijving tussen eigen rekeningen duurt één dag!
Heeft iemand ervaring met Deutsche Bank? Waarom zijn de overschrijvingen zo traag bij hun? Minstens 24u voor een overschrijving tussen eigen rekeningen (bv. van spaar- naar zichtrekening)! Wettelijk dient de Bank de overschrijving onmiddelijk te verwerken. Om dit te vermijden hoef ik elke keer hen ten bellen, are you serious? Wat betreft de dure beheerkosten (75€/kwartaal), hoe komt het dat men nooit op voorhand weet wanneer zij zullen afgetrokken van de zichtrekenning? Als iemand een idee heeft...
Re: Klant bij Deutsche Bank? Een overschrijving tussen eigen rekeningen duurt één dag!
Deutsche bank is een van de slechtste banken dat je maar kunt hebben .Barakaboma schreef: ↑10 januari 2023, 17:27 Heeft iemand ervaring met Deutsche Bank? Waarom zijn de overschrijvingen zo traag bij hun? Minstens 24u voor een overschrijving tussen eigen rekeningen (bv. van spaar- naar zichtrekening)! Wettelijk dient de Bank de overschrijving onmiddelijk te verwerken. Om dit te vermijden hoef ik elke keer hen ten bellen, are you serious? Wat betreft de dure beheerkosten (75€/kwartaal), hoe komt het dat men nooit op voorhand weet wanneer zij zullen afgetrokken van de zichtrekenning? Als iemand een idee heeft...
Overschrijvingen naar een andere rekening duurt soms 1 week .
Kosten zijn enorm .
Ik heb alles daar stopgezet en dan nog proberen ze tijd te rekken om nogmaals kosten te kunnen aanrekenen .
Nog niet te spreken dat ze je veel lastigvallen om producten aan te smeren .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Klant bij Deutsche Bank? Een overschrijving tussen eigen rekeningen duurt één dag!
Mij vallen ze niet veel lastig. Ik heb ooit eens met nieuw kapitaal , 100.000 euro ,ingeschreven op enkele van hun fondsen , hiervoor een premie ontvangen van 2.000 euro , en een half jaar alles verkocht en overgebracht naar een andere bank. Sindsdien laten ze me gerust en heb ik er enkel een beperkt bedrag op een termijnrekening staan.
Was daar ooit klant maar ben vertrokken verleden jaar. Kosten zijn enorm geworden, diensten zijn altijd zeer zwak geweest en hun online diensten trekken op niets. Er zijn betere banken.....
-
- Jr. Member
- Contacteer:
lop, bedankt voor je reactie, ik ben klant van DB sinds 2020 want ze zijn één van de weinigste banken in Belgie die een lombardkrediet voorstelt (hypothecaire lening op basis van je beleggingen). Toen was het 1,27% voor een lening, en de rendement van mijn beleggingen was boven, het was dus toen een goede zaak. Nu is het verandert. De Beurs is omlaag en de rente voor een lening omhoog (4,1%). Ik had de covid, oorlog en inflatie niet voorzien. Jammer, maar wat betreft de traagheid van de overschrijvingen, ik vind het niet normaal vooral met de nieuwe technologien, en DB moet zich aanpassen aan de belgische wetten.lop schreef: ↑10 januari 2023, 18:28Deutsche bank is een van de slechtste banken dat je maar kunt hebben .Barakaboma schreef: ↑10 januari 2023, 17:27 Heeft iemand ervaring met Deutsche Bank? Waarom zijn de overschrijvingen zo traag bij hun? Minstens 24u voor een overschrijving tussen eigen rekeningen (bv. van spaar- naar zichtrekening)! Wettelijk dient de Bank de overschrijving onmiddelijk te verwerken. Om dit te vermijden hoef ik elke keer hen ten bellen, are you serious? Wat betreft de dure beheerkosten (75€/kwartaal), hoe komt het dat men nooit op voorhand weet wanneer zij zullen afgetrokken van de zichtrekenning? Als iemand een idee heeft...
Kosten zijn enorm .
Ik heb alles daar stopgezet en dan nog proberen ze tijd te rekken om nogmaals kosten te kunnen aanrekenen .
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bedankt Brembos voor je aantwoord, ik ben bij DB vooral voor hun lombardkrediet (lening op basis van je beleggingen). Toen was het een goede zaak, nu is het anders.Brembos schreef: ↑10 januari 2023, 18:52 Mij vallen ze niet veel lastig. Ik heb ooit eens met nieuw kapitaal , 100.000 euro ,ingeschreven op enkele van hun fondsen , hiervoor een premie ontvangen van 2.000 euro , en een half jaar alles verkocht en overgebracht naar een andere bank. Sindsdien laten ze me gerust en heb ik er enkel een beperkt bedrag op een termijnrekening staan.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bedankt voor je feedback Ayhrual, ik ben bij DB voor hun lombardkrediet, dat was toen (2020) interessant, nu is het een ander verhaal na de covid, oorlog, inflatie.
Mijn kredietlijnen zijn nog altijd 2 % , dat is de helft van wat jij betaald .Barakaboma schreef: ↑11 januari 2023, 10:16lop, bedankt voor je reactie, ik ben klant van DB sinds 2020 want ze zijn één van de weinigste banken in Belgie die een lombardkrediet voorstelt (hypothecaire lening op basis van je beleggingen). Toen was het 1,27% voor een lening, en de rendement van mijn beleggingen was boven, het was dus toen een goede zaak. Nu is het verandert. De Beurs is omlaag en de rente voor een lening omhoog (4,1%). Ik had de covid, oorlog en inflatie niet voorzien. Jammer, maar wat betreft de traagheid van de overschrijvingen, ik vind het niet normaal vooral met de nieuwe technologien, en DB moet zich aanpassen aan de belgische wetten.lop schreef: ↑10 januari 2023, 18:28
Deutsche bank is een van de slechtste banken dat je maar kunt hebben .
Kosten zijn enorm .
En was 1,25 % .
Dus nee is geen goede deal dat je hebt .
En ik heb geen voorwaarden .
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Lop, begrijp me niet verkeerd, ik heb geen woonkrediet bij DB, ik was van plan om toen een woonkrediet te vragen maar had onvoldoende beleggingen op dat moment in garantie bij hun.lop schreef: ↑11 januari 2023, 11:39Mijn kredietlijnen zijn nog altijd 2 % , dat is de helft van wat jij betaald .Barakaboma schreef: ↑11 januari 2023, 10:16
lop, bedankt voor je reactie, ik ben klant van DB sinds 2020 want ze zijn één van de weinigste banken in Belgie die een lombardkrediet voorstelt (hypothecaire lening op basis van je beleggingen). Toen was het 1,27% voor een lening, en de rendement van mijn beleggingen was boven, het was dus toen een goede zaak. Nu is het verandert. De Beurs is omlaag en de rente voor een lening omhoog (4,1%). Ik had de covid, oorlog en inflatie niet voorzien. Jammer, maar wat betreft de traagheid van de overschrijvingen, ik vind het niet normaal vooral met de nieuwe technologien, en DB moet zich aanpassen aan de belgische wetten.
En was 1,25 % .
Dus nee is geen goede deal dat je hebt .
En ik heb geen voorwaarden .
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Slechts 75 euro per kwartaal?Barakaboma schreef: ↑10 januari 2023, 17:27 Heeft iemand ervaring met Deutsche Bank? Waarom zijn de overschrijvingen zo traag bij hun? Minstens 24u voor een overschrijving tussen eigen rekeningen (bv. van spaar- naar zichtrekening)! Wettelijk dient de Bank de overschrijving onmiddelijk te verwerken. Om dit te vermijden hoef ik elke keer hen ten bellen, are you serious? Wat betreft de dure beheerkosten (75€/kwartaal), hoe komt het dat men nooit op voorhand weet wanneer zij zullen afgetrokken van de zichtrekenning? Als iemand een idee heeft...
Dat is maar 300 euro op een jaar.
Wat een deal!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
For sure, zeker voor een lombardkredietKomaanBeurs schreef: ↑11 januari 2023, 12:12Slechts 75 euro per kwartaal?Barakaboma schreef: ↑10 januari 2023, 17:27 Heeft iemand ervaring met Deutsche Bank? Waarom zijn de overschrijvingen zo traag bij hun? Minstens 24u voor een overschrijving tussen eigen rekeningen (bv. van spaar- naar zichtrekening)! Wettelijk dient de Bank de overschrijving onmiddelijk te verwerken. Om dit te vermijden hoef ik elke keer hen ten bellen, are you serious? Wat betreft de dure beheerkosten (75€/kwartaal), hoe komt het dat men nooit op voorhand weet wanneer zij zullen afgetrokken van de zichtrekenning? Als iemand een idee heeft...
Wat een deal!

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zalig product. Als de klant minder geld heeft, betaalt hij meer rente. Is bij afsluiten lening toch altijd zo?Barakaboma schreef: ↑11 januari 2023, 12:28For sure, zeker voor een lombardkredietKomaanBeurs schreef: ↑11 januari 2023, 12:12
Slechts 75 euro per kwartaal?
Wat een deal!![]()
Bij elke broker kun je effectenkrediet krijgen , als je dit geld wil aanwenden om een huis te kopen is dit geen enkel probleem je doet hiermee wat je wil .Barakaboma schreef: ↑11 januari 2023, 10:16lop, bedankt voor je reactie, ik ben klant van DB sinds 2020 want ze zijn één van de weinigste banken in Belgie die een lombardkrediet voorstelt (hypothecaire lening op basis van je beleggingen). Toen was het 1,27% voor een lening, en de rendement van mijn beleggingen was boven, het was dus toen een goede zaak. Nu is het verandert. De Beurs is omlaag en de rente voor een lening omhoog (4,1%). Ik had de covid, oorlog en inflatie niet voorzien. Jammer, maar wat betreft de traagheid van de overschrijvingen, ik vind het niet normaal vooral met de nieuwe technologien, en DB moet zich aanpassen aan de belgische wetten.lop schreef: ↑10 januari 2023, 18:28
Deutsche bank is een van de slechtste banken dat je maar kunt hebben .
Kosten zijn enorm .
Maar de rentevoeten die jij betaald is meer dan het dubbele dan wat ik heb voor mijn kredietlijnen .
Daarbovenop ben ik 6 maanden zeker van het tarief van 2% dat ik momenteel betaal .
Deutsche bank is in geen enkel opzicht interessant .
Zeg er wel bij dat ik veel lagere tarieven betaal dan jan met de pet door de omvang van mijn portfolio .
Is nu zelfs lager dan wat de Belgische staat betaald

Hangt af van hoe groot je portfolio is .
Bij Europabank ook een dag voor een overschrijving tussen eigen rekeningen.
Misschien als je er een instant overschrijving van maakt (kost niks) maar ik weet niet of dat werkt voor een overschrijving van de spaarrekening.
Misschien als je er een instant overschrijving van maakt (kost niks) maar ik weet niet of dat werkt voor een overschrijving van de spaarrekening.