Zichtrekening voor kind
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Zichtrekening voor kind
Hallo,
Mijn zoon wordt 11 jaar en ik ben aan het uitkijken naar zijn 1e zicht- en spaarrekening en bijhorende bankkaart.
Nu vraag ik me af: neem ik beter een rekening op zijn naam, of neem ik een rekening op mijn naam waarbij ik hem volmacht geef?
Alvast bedankt voor jullie input!
Mijn zoon wordt 11 jaar en ik ben aan het uitkijken naar zijn 1e zicht- en spaarrekening en bijhorende bankkaart.
Nu vraag ik me af: neem ik beter een rekening op zijn naam, of neem ik een rekening op mijn naam waarbij ik hem volmacht geef?
Alvast bedankt voor jullie input!
Re: Zichtrekening voor kind
Er is nog een variante : alles op jouw naam en geef hem de kaart om te gebruiken.
Daar zijn nadelen aan : bv bij webbankieren zal hij de andere rekeningen ook zien en kunnen beheren. Dus dan toch best op zijn naam ?
Minimumleeftijd : soms 10, soms 12. Daar kijk je ook best eens naar bij je bank.
Daar zijn nadelen aan : bv bij webbankieren zal hij de andere rekeningen ook zien en kunnen beheren. Dus dan toch best op zijn naam ?
Minimumleeftijd : soms 10, soms 12. Daar kijk je ook best eens naar bij je bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een kind van 11 jaar heeft géén zichtrekening met bankkaart echt nodig.
Ze beseffen de draagkracht er nog niet ten volle van..
Zie er trouwens totaal het nut niet van in, kan alleen maar tot problemen lijden.( muilezel - gokken - geld uitlenen enz; enz. )
Een spaarrekening daarentegen kan wel, oplossing is dat als hij "" al "" kontant geld zou ontvangen hij dit ofwel aan zijn ouders geeft en die vervolgens het op zijn spaarrekening zet of via de geldautomaat zelf kan storten.
Wil hij geld van zijn spaarrekening afhalen kan dit door de ouders gebeuren die het hem dan kontant geven en of de overschrijving uitvoert.. Op die manier is er ook een controle..
Iedereen kan geld storten op zijn spaarrekening.
Ze beseffen de draagkracht er nog niet ten volle van..
Zie er trouwens totaal het nut niet van in, kan alleen maar tot problemen lijden.( muilezel - gokken - geld uitlenen enz; enz. )
Een spaarrekening daarentegen kan wel, oplossing is dat als hij "" al "" kontant geld zou ontvangen hij dit ofwel aan zijn ouders geeft en die vervolgens het op zijn spaarrekening zet of via de geldautomaat zelf kan storten.
Wil hij geld van zijn spaarrekening afhalen kan dit door de ouders gebeuren die het hem dan kontant geven en of de overschrijving uitvoert.. Op die manier is er ook een controle..
Iedereen kan geld storten op zijn spaarrekening.
Daar gaan we weer met de visie van de jaren stillekes
Als de ouders vinden dat het kind klaar is voor een bankkaart, is daar niks mis mee. Ik had er zelf ook één sinds mijn 12de (KBC).
Ik denk dat het destijds op mijn naam stond, maar dat er wekelijkse limieten dat ik kon uitgeven. Mijn ouders hadden uiteraard wel volmacht en konden alles in de gaten houden.
Als de ouders vinden dat het kind klaar is voor een bankkaart, is daar niks mis mee. Ik had er zelf ook één sinds mijn 12de (KBC).
Ik denk dat het destijds op mijn naam stond, maar dat er wekelijkse limieten dat ik kon uitgeven. Mijn ouders hadden uiteraard wel volmacht en konden alles in de gaten houden.
Ik ben voor de vooruitgang maar nu ben ik het met ludo eens: waarom een bankkaart voor een elfjarige? Geef hem cash, daarmee kan hij ook snoep kopen, een cola, een ticket voor de cinema, ... Ik had mijn eerste bankkaart pas toen ik begon te werken.
Wat is het voordeel van dat cash dan? Om uiteindelijk samen te proppen in het spaarvarken totdat een inbreker het komt stelen?
Er is toch niks zo gemakkelijk als met de bankkaart betalen en het zakgeld erop storten.
Er is toch niks zo gemakkelijk als met de bankkaart betalen en het zakgeld erop storten.
-
- Verbannen Gebruiker
Het is vandaag weer Yarisbashdag precies. Mag van mij hoor.
huisjetuintjefiets schreef: ↑16 januari 2023, 15:40 Ik zit in hetzelfde geval. Ik blijf momenteel bij Saxo omdat ik mijn beleggingen zoveel mogelijk wil spreiden. Saxo is volgens mij veilig en heeft volgens mij heel veel te bieden: zeer brede waaier aan beleggingen en instrumenten, concurrentiele tarieven, veel informatie. Voordelen van een grote (internationale) bank maar tarieven van een kleine bank.
Maar ze hebben een puinhoop op te ruimen. Ik erger me enorm aan feit dat obligaties nog steeds niet gekocht kunnen worden, maar dat is persoonlijk: ik ben vorig jaar begonnen cash weer om te zetten in obligaties en termijnrekeningen en ik wil ook die spreiden. Voorlopig te behelpen met DB (duur), Keytrade (duur), Bolero (beter) voor obligaties en DB voor termijnrekeningen.
Ik blijf voorlopig omdat ik op termijn mogelijkheden zie bij Saxo. Ik heb wel al cash EUR en USD overgezet naar Bolero om obligaties te kunnen kopen.
PS: ik heb geen aandelen bij Saxo. Ik heb dus de rampen niet meegemaakt die anderen wel meegemaakt hebben.
-
- Verbannen Gebruiker
Persoonlijke ERVARINGEN delen bij een bank (wat wij aan het doen waren) is iets anders dan je eigen normen en waarden OPDRINGEN aan anderen (wat jij de hele tijd doet)
Verder heb ik geen idee waarom jij vindt dat het WEER yarisbashdag is. Blijkbaar maak je het dikwijls mee.
Ik dring niets op. Ik deel gewoon mijn mening en ervaringen, net zoals jij. Ga ergens anders zeveren.
ik, ik, jij, jij
Mss. Samen eens op weekend gaan?
Dan kom je nadien beter overeen.
Samen met het zakgeld van vroeger.
Moet lukken, ons eigen dochter stelde de vraag voor ons kleinkind.
Wij hadden vroeger voor haar een jongerenrekening met kaart.
Nu stellen wij voor van elke week zakgeld te geven.
Laatst gewijzigd door odbc op 17 januari 2023, 13:22, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Echt geld in handen of bankkaart is toch een verschil heb ik gemerkt bij kleinkind als je ze 10 euro geeft en ze mag het op kopen in winkel.
Nu leert ze meer om onder de 10 euro te houden en later is het van och, ik kan onder nul.
Slechte leerregel voor later.
Nu leert ze meer om onder de 10 euro te houden en later is het van och, ik kan onder nul.
Slechte leerregel voor later.