nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Je hebt ook “zachte dwang”: de taksen en accijnzen op benzine en diesel stelselmatig verhogen, verbod op benzinewagens en dieselwagens in LEZ (steden zoals Gent en Antwerpen) enz …
Gewoon nieuwe taksen en heffingen onder mom van het milieu.
Opwekken van electriciteit met bruinkool om de wagen te kunnen opladen is gewoon belachelijk.
Opwekken van electriciteit met bruinkool om de wagen te kunnen opladen is gewoon belachelijk.
[/quote]
Het enige onbetaalbare dat ik momenteel zie is die elektrische brol. Mijn volgende auto zal weer netjes een benzine zijn. Daarmee kan ik tenminste zonder calvarietocht naar het buitenland rijden.
[/quote]
Onbetaalbaar ? Een Tesla model 3 of Y RWD kost momenteel volledig uitgerust 44.000 / 46.000 euro. Een vergelijkbare Bmw 3 , Audi A4 etc met + 300 pk op benzine/diesel en een ellenlange optielijst kost nog een pak meer.Afgelopen zomer met 2 auto’s (A4 benzine en Tesla model 3 LR) naar zuid frankrijk gereden en de Ev kwam welgeteld een half uur later aan.
Het enige onbetaalbare dat ik momenteel zie is die elektrische brol. Mijn volgende auto zal weer netjes een benzine zijn. Daarmee kan ik tenminste zonder calvarietocht naar het buitenland rijden.
[/quote]
Onbetaalbaar ? Een Tesla model 3 of Y RWD kost momenteel volledig uitgerust 44.000 / 46.000 euro. Een vergelijkbare Bmw 3 , Audi A4 etc met + 300 pk op benzine/diesel en een ellenlange optielijst kost nog een pak meer.Afgelopen zomer met 2 auto’s (A4 benzine en Tesla model 3 LR) naar zuid frankrijk gereden en de Ev kwam welgeteld een half uur later aan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
[/quote]
[/quote]
Mijn octavia heeft 15k gekost. Vind daar maar eens een vergelijkbare EV voor. Alsof iedereen 46k over heeft voor een onnozele auto.
van de Opel site:
https://www.opel.be/nl/personenwagens/c ... zicht.html
Opel Corsa E, vanaf 33K, inderdaad echt een koopje!

En je mag met die kleine bev'kes (battery electric vehicle) zelfs geen aanhangwagen(tje) meer trekkenPredah schreef: ↑17 januari 2023, 09:25 van de Opel site:

https://www.autoweek.nl/auto/100186/ope ... w-edition/
Iets wat ik zelfs nog mocht met mijn R4tje 850cc 21kW(29pk) ...
Dat klopt niet helemaal. Het rendement van een energiecentrale die met steenkool gestookt wordt is nog altijd hoger dan die van een benzine-auto.

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Iedereen is voorstander van windenergie.
Totdat die windmolen in de achtertuin staat
Totdat die windmolen in de achtertuin staat

"Iedereen" is voorstander van kernenergie totdat... 

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Akkoord, elk heeft zijn voor- en nadelen.
Maar we zullen in de nabije toekomst toch zowel wind-,zon-,kern-,...energie nodig hebben. Met je windmolens alleen zitten we in het donker, die discussie is al een paar keer gevoerd.
Maar we zullen in de nabije toekomst toch zowel wind-,zon-,kern-,...energie nodig hebben. Met je windmolens alleen zitten we in het donker, die discussie is al een paar keer gevoerd.
Inderdaad en de conclusie is dat kernenergie niet nodig is tenzij om veel geld te verdienen op de rug van de consument. Cheers!
Onze noorderburen hebben gelukkig de tegenovergestelde conclusie