Zichtrekening voor kind
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Zichtrekening voor kind
Wat is het kind ermee gebaat of wat leert het als jij zelf en alléén grendels op rekenngen gaat zetten.. Just niks, het kind is alleen beperkt in zijn eventuele betalingen, maar leert er niets door. uitzondering misschien dat hij alle dagen op zijn rekening gaat kijken hoeveel erop staat.. Met cash geld weet je precies en op voorhand hoeveel je hebt..
Voor de banken is een jongerenrekening goed ja, Laat ze maar experimenteren met op de beurs te gaan, kassa kassa voor de bank..
Weeral onzin, een jongerenrekening is doorgaans gratis van 10jaar t.e.m 24jaar.
Jullie spartelen tegen als een duivel in wijwatervat, zonder concrete feiten.
Ze willen jongeren nu al als klant, gratis of niet, in de hoop dat ze later klant zullen blijven en eraan zullen verdienen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je zit ook vast aan de huidige rentevoet. Daalt de rente, dan daalt die op jouw kindrekening. Stijgt de rente, dan creëren ze een nieuwe kindrekening, en zit jouw kind nog met de oude rentevoet opgescheept.
De spaarpot heeft helemaal geen rente.Orakel van Brakel schreef: ↑18 januari 2023, 12:26 Je zit ook vast aan de huidige rentevoet. Daalt de rente, dan daalt die op jouw kindrekening. Stijgt de rente, dan creëren ze een nieuwe kindrekening, en zit jouw kind nog met de oude rentevoet opgescheept.
Wat een kromme redeneringen en tenenkrullende argumenten in dit draadje.
Ja, je moet met geld kunnen omgaan en volgens mij kunnen beide manieren perfect werken. Betrek vooral het kind zelf erbij en peil naar wat de voorkeur heeft. Als je enkel maar dingen gaat opleggen ga je nergens komen.
Maar het is in deze samenleving (en zeker de toekomstige) ook belangrijk om digitaal mee te zijn. Met het elektronisch bankieren kan je twee vliegen in één klap slaan dus mij lijkt het zeker een plaats te hebben in de opvoeding van een kind.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Niet voor een kind van elf jaar. Als ze 16 jaar zijn misschien??borgie schreef: ↑18 januari 2023, 13:26De spaarpot heeft helemaal geen rente.Orakel van Brakel schreef: ↑18 januari 2023, 12:26 Je zit ook vast aan de huidige rentevoet. Daalt de rente, dan daalt die op jouw kindrekening. Stijgt de rente, dan creëren ze een nieuwe kindrekening, en zit jouw kind nog met de oude rentevoet opgescheept.
Wat een kromme redeneringen en tenenkrullende argumenten in dit draadje.
Ja, je moet met geld kunnen omgaan en volgens mij kunnen beide manieren perfect werken. Betrek vooral het kind zelf erbij en peil naar wat de voorkeur heeft. Als je enkel maar dingen gaat opleggen ga je nergens komen.
Maar het is in deze samenleving (en zeker de toekomstige) ook belangrijk om digitaal mee te zijn. Met het elektronisch bankieren kan je twee vliegen in één klap slaan dus mij lijkt het zeker een plaats te hebben in de opvoeding van een kind.
Kinderen leren super snel met de digitale evolutie, zelf als ze eraan beginnen als ze pas van school komen en werk hebben.; Dus nog tijd genoeg....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vind ik ook. De mijne is bijna 11. Ik zou niet weten wat die nu al met een zichtrekening zou kunnen doen. Die gaat niet eens alleen de straat op. Laat staan dat hij ff naar de winkel zou gaan om iets voor zichzelf te kopen.
Ik ben eerder pro bankkaart en ook cash heeft zijn charme, maar topic starter heeft al een beslissing voor zichzelf gemaakt. Bijna niemand antwoordt op zijn vraag (waar ik trouwens ook het antwoordt niet op weet)
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Als je hem dan toch een zichtrekening geeft zou ik opteren voor een rekening op zijn naam. Hij kan niet meer uitgeven dan wat er op staat en het is niet aangenaam wanneer iemand meekijkt naar iedere uitgave die je doet. Leer hem verantwoord met zijn geld om te gaan.
mijn kinderen hadden hun eigen zichtrekening met bankkaart (zou nu met app zijn) vanaf de middelbare school. Die overgang naar de 'grote' school is betekenisvol voor ze. Leraars handelen anders en laten ze wat losser en wijzen op hun verantwoordelijkheid om zelfstandig te handelen. Gedurende vrije uren blijven ze niet meer thuis spelen maar gaan ze meer en meer op zoek naar leeftijdsgenoten en liefst niet thuis. In dat kader vonden we een zichtrekening voor hun zakgeld zinvol.
In het begin werd de kaart gebruikt enkel voor een drankje en wat snoep. (dat veronderstel ik
) Gsm-kaart betaalden wij nog, zo hadden we er controle over, later kwam dat bij in hun zakgeld. Idem voor kleren, later als ze al 17 waren gingen ze al eens zelf kleren kopen of gewoon wat boodschappen doen voor de keuken.
op die manier werd het gebruik van de bankkaart stelselmatig meer uitgebreid.
Maar voor hun 12de hadden ze reeds een spaarrekening en beleggingen op hun naam bij een e-bank. Ik had de login, later was dat in samenspraak. Die rekeningen werden gebruikt voor grotere bedragen. Als ze iets speciaals wensten te kopen zoals een smartphone of later een nieuw laptop dan gebruikten we die rekeningen. Op hun 18de werd afgesproken om die regeling nog enkele jaren zo te laten.
Het voordeel is dat dit geld echt van hun was. De ouders mogen er wettelijk niet meer over beschikken. En dit geld blijft buiten het erfdeel als mij iets zou overkomen.
In het begin werd de kaart gebruikt enkel voor een drankje en wat snoep. (dat veronderstel ik
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
op die manier werd het gebruik van de bankkaart stelselmatig meer uitgebreid.
Maar voor hun 12de hadden ze reeds een spaarrekening en beleggingen op hun naam bij een e-bank. Ik had de login, later was dat in samenspraak. Die rekeningen werden gebruikt voor grotere bedragen. Als ze iets speciaals wensten te kopen zoals een smartphone of later een nieuw laptop dan gebruikten we die rekeningen. Op hun 18de werd afgesproken om die regeling nog enkele jaren zo te laten.
Het voordeel is dat dit geld echt van hun was. De ouders mogen er wettelijk niet meer over beschikken. En dit geld blijft buiten het erfdeel als mij iets zou overkomen.