De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Kan een normaal koppel zonder sponsoring van thuis vandaag nog een huis kopen met de energiescore die de overheid verwacht ?KomaanBeurs schreef: ↑16 januari 2023, 22:29 Niets kortzichtig aan. Alleenstaande kan zelfs geen huis meer kopen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goede vraag.karine schreef: ↑16 januari 2023, 23:22Kan een normaal koppel zonder sponsoring van thuis vandaag nog een huis kopen met de energiescore die de overheid verwacht ?KomaanBeurs schreef: ↑16 januari 2023, 22:29 Niets kortzichtig aan. Alleenstaande kan zelfs geen huis meer kopen.
Misschien op 25-30j met 2 inkomens?
Neenkarine schreef: ↑16 januari 2023, 23:22Kan een normaal koppel zonder sponsoring van thuis vandaag nog een huis kopen met de energiescore die de overheid verwacht ?KomaanBeurs schreef: ↑16 januari 2023, 22:29 Niets kortzichtig aan. Alleenstaande kan zelfs geen huis meer kopen.
-
- Verbannen Gebruiker
De rentevoeten blijven zakken.
Belgische staatsobligaties op 10 jaar slechts 2,62% waar top 3,2% was.
Amerikaanse 3,48% waar top 4,2% was.
Zoals gezegd tarieven voor iedereen hetzelfde. Kom eens met iets concreet dan.KomaanBeurs schreef: ↑16 januari 2023, 22:29Niets kortzichtig aan. Alleenstaande kan zelfs geen huis meer kopen.
Proportioneel tov beschikbaar gezinsinkomen betaalt alleenstaande meer belasting bij zelfde bruto-inkomens.
Dat Proximus verlies is minste van zijn zorgen.
En genoeg huizen te vinden voor 150k, perfect haalbaar voor een alleenstaande. Lening 125k op 25 jaar , 3% Op basis van uw ingave betaalt u: € 590,14 per maand. Ik heb 3 broers die alle 3 alleenstaande zijn, en die hebben alle 3 recent een eigen huis gekocht (27,29 en 31 jaar). Die hebben niets mee gekregen en enkele jaren gehuurd.
Dat is vermoedelijk een tijdelijke daling, zou best nog hoger kunnen, zeker als oa kerninflatie niet gaat beginnen dalen, en de rentes hoger gehouden zouden worden door centrale banken.huisjetuintjefiets schreef: ↑18 januari 2023, 07:34 De rentevoeten blijven zakken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Huizen voor 150k die niet gerenoveerd moeten worden veronderstel ik dan? In welke regio is dat?Galactic schreef: ↑18 januari 2023, 08:52Zoals gezegd tarieven voor iedereen hetzelfde. Kom eens met iets concreet dan.KomaanBeurs schreef: ↑16 januari 2023, 22:29
Niets kortzichtig aan. Alleenstaande kan zelfs geen huis meer kopen.
Proportioneel tov beschikbaar gezinsinkomen betaalt alleenstaande meer belasting bij zelfde bruto-inkomens.
En genoeg huizen te vinden voor 150k, perfect haalbaar voor een alleenstaande. Lening 125k op 25 jaar , 3% Op basis van uw ingave betaalt u: € 590,14 per maand. Ik heb 3 broers die alle 3 alleenstaande zijn, en die hebben alle 3 recent een eigen huis gekocht (27,29 en 31 jaar). Die hebben niets mee gekregen en enkele jaren gehuurd.
Dat is vermoedelijk een tijdelijke daling, zou best nog hoger kunnen, zeker als oa kerninflatie niet gaat beginnen dalen, en de rentes hoger gehouden zouden worden door centrale banken.huisjetuintjefiets schreef: ↑18 januari 2023, 07:34 De rentevoeten blijven zakken.
En in welk jaartal?Aristobuddha schreef: ↑18 januari 2023, 10:12 Huizen voor 150k die niet gerenoveerd moeten worden veronderstel ik dan? In welke regio is dat?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Kunnen we het hier over de beurs hebben en niet over 'vastgoed'.
Die 150.000 euro zal wel voor een tiny house (tuinhuis) zijn.
Die 150.000 euro zal wel voor een tiny house (tuinhuis) zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mocht je al een huis vinden voor 150000 (waar ? Op Pluto ?) dan zal je er nog 150000 extra kosten aan hebben om het op een aanvaardbaar, leefbaar niveau te krijgen. Mocht die 590 per maand de enige kost zijn dan zou het haalbaar zijn voor een alleenstaande, helaas zijn er nog zaken die er maandelijks bijkomen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kevva wil veranderen van onderwerp. Aandacht afleiden van het feit dat Vlaamse overheid kopen onmogelijk maakte.
Waarom denk je dat wij gokken op de beurs?
Met te gokken is er tenminste nog een waterkans.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zou renovatieverplichting eens opzoeken.Galactic schreef: ↑18 januari 2023, 08:52Zoals gezegd tarieven voor iedereen hetzelfde. Kom eens met iets concreet dan.KomaanBeurs schreef: ↑16 januari 2023, 22:29
Niets kortzichtig aan. Alleenstaande kan zelfs geen huis meer kopen.
Ik probeerde een onderwerp erover op te zetten, maar vermoed dat het geweigerd zal worden aangezien het forum een vrij uitgesproken politieke voorkeur heeft. Mocht ik weer geband worden, weet je waarom. Tot daar vrijheid van meningsuiting.
Ze gaan nog wel anders piepen ,onze idiote politici !Zou renovatieverplichting eens opzoeken.
Ik probeerde een onderwerp erover op te zetten, maar vermoed dat het geweigerd zal worden aangezien het forum een vrij uitgesproken politieke voorkeur heeft. Mocht ik weer geband worden, weet je waarom. Tot daar vrijheid van meningsuiting.
Er rolt nu al een eerste faillissementsgolf door de bouwsector. En velen klagen dat hun orderboekje niet gevuld raakt.
Hoe zou dat komen ?? Als je iets onbetaalbaar maakt...
En tegen 2050 zou iedere woning energie-neutraal moeten zijn !Hoe kom je op zo een waanidee?
En geen enkele klojo die zich de vraag stelt,of de bevolking dit financieel kan dragen...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Oh, die vraag stelden ze zich wel degelijk.Divi schreef: ↑18 januari 2023, 13:59Ze gaan nog wel anders piepen ,onze idiote politici !Zou renovatieverplichting eens opzoeken.
Er rolt nu al een eerste faillissementsgolf door de bouwsector. En velen klagen dat hun orderboekje niet gevuld raakt.
Hoe zou dat komen ?? Als je iets onbetaalbaar maakt...
En tegen 2050 zou iedere woning energie-neutraal moeten zijn !Hoe kom je op zo een waanidee?
En geen enkele klojo die zich de vraag stelt,of de bevolking dit financieel kan dragen...
Ik zette het onderwerp Nieuwe Vlaamse regering op om on topic te blijven.
Is uiteindelijk Vlaamse regering die ons dit lapt.
-
- Verbannen Gebruiker
Ze blijven in elk geval zakken:Galactic schreef: ↑18 januari 2023, 08:52Dat is vermoedelijk een tijdelijke daling, zou best nog hoger kunnen, zeker als oa kerninflatie niet gaat beginnen dalen, en de rentes hoger gehouden zouden worden door centrale banken.huisjetuintjefiets schreef: ↑18 januari 2023, 07:34 De rentevoeten blijven zakken.
- Belgische 2,57%
- Amerikaanse 3,47%