nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Nee natuurlijk niet, de kost per kWh is veel groter geworden. Oude wijn in dure nieuwe zakken.

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Het is en blijft een windmolen, gebaseerd op dezelfde eeuwenoude principes als middeleeuwse windmolens en met alle voor- en nadelen vandien. De afhankelijkheid van wind bijvoorbeeld.
Trouwens, ook de kernenergietechnologie blijft niet stilstaan en maakt vooruitgang. Denk maar aan de mini SMR-kerncentrales. En op termijn is kernfusie mogelijk de toekomst. Of we kunnen ook gewoon 6 miljoen van die windmoletjes voor eigen huishoudelijk gebruik neerpoten in België …

m-peeters schreef: ↑19 januari 2023, 00:07Het is en blijft een windmolen, gebaseerd op dezelfde eeuwenoude principes als middeleeuwse windmolens en met alle voor- en nadelen vandien. De afhankelijkheid van wind bijvoorbeeld.
Trouwens, ook de kernenergietechnologie blijft niet stilstaan en maakt vooruitgang. Denk maar aan de mini SMR-kerncentrales. En op termijn is kernfusie mogelijk de toekomst. Of we kunnen ook gewoon 6 miljoen van die windmoletjes voor eigen huishoudelijk gebruik neerpoten in België …![]()
Mochten die mini's al beschikbaar zijn, jij mag ze in je hof plaatsen van mij. Zal ik wel voor ZP, windmolen en batterij gaan. "6 miljoen" kerncentraletjes, zal veel volk naar komen kijken...

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
LOLSpaarplan schreef: ↑19 januari 2023, 02:38m-peeters schreef: ↑19 januari 2023, 00:07
Het is en blijft een windmolen, gebaseerd op dezelfde eeuwenoude principes als middeleeuwse windmolens en met alle voor- en nadelen vandien. De afhankelijkheid van wind bijvoorbeeld.
Trouwens, ook de kernenergietechnologie blijft niet stilstaan en maakt vooruitgang. Denk maar aan de mini SMR-kerncentrales. En op termijn is kernfusie mogelijk de toekomst. Of we kunnen ook gewoon 6 miljoen van die windmoletjes voor eigen huishoudelijk gebruik neerpoten in België …![]()
Mochten die mini's al beschikbaar zijn, jij mag ze in je hof plaatsen van mij. Zal ik wel voor ZP, windmolen en batterij gaan. "6 miljoen" kerncentraletjes, zal veel volk naar komen kijken...![]()

Een minikerncentrale kan tot 300 MW leveren (ter vergelijking: traditionele kerncentrales zoals Doel 4 of Tihange 3 hebben een capaciteit van 1000 MW). 3 tot 4 mini’s vervangen dus 1 grote kerncentrale …
Veel succes nog met je 6 miljoen windmoletjes in België. Zeker op de windstille dagen zonder zon (“dunkelflaute”). Op die dagen leggen we dan de ganse economie en ons ganse leven eventjes plat. Of we moeten dan de gascentrales gebruiken of elektriciteit uit Duits bruinkoolcentrales importeren … Tiens, je doet me denken aan Tinne …

Hoeveel decennia denk je nodig te hebben om die 6 miljoen windmolens te produceren en in te planten? En wie gaat die allemaal produceren en installeren? Technisch is jouw droom gewoon niet realiseerbaar. Of toch niet voor iedereen.

Ook financieel niet. Je mag beweren dat het “gratis” (een duur woord in rode en groene kringen) energie is, maar dat klopt niet. Een windmolen onder de 100 kilowatt kost je ongeveer 2.500 tot 7.000 euro per kilowatt. Voor een kleine windmolen van 10 kilowatt betaal je tussen de 40.000 en 70.000 euro. Daarmee genereer je zo'n 10 kW in een uur.
Vertel dat maar eens aan de modale burger, dat hij naast zijn ZP ook nog eens een duur molentje moet plaatsen en financieren, omwille van een groene politiek en politica
We hebben in de nabije toekomst 30GW nodig, dan ga jij minstens 100 mini dingetjes betalen en plaatsen in België?! Ik wens je veel succes. Ik stel voor dat we ze allemaal in West Vlaanderen plaatsen, Antwerpen heeft zijn deel reeds gedaan.

Daarnet waren het er nog 6 miljoen, nu nog "amper" 100

En waar gaan we al die windmolentjes neerpoten??? De Belgische kust is te klein voor zoveel spulletjes ...

Neen serieus nu, we zullen sowieso een mix van verschillende energiebronnen nodig hebben in de toekomst, zeker als we alles willen elektrificeren (auto's, verwarming ...) ...
Dat betekent dat we hernieuwbare energiebronnen nodig hebben (en meer en meer zal dat het geval zijn) maar ook kernenergie. Of toch zeker nog voor een tijdje (2050??).
Dat is de realiteit waarmee ook Tinne en jij zullen moeten leren leven.
Vivaldi lijkt er uiteindelijk toch nog in te slagen om iets gezamenlijk te realiseren ... het rijbewijs met punten.
Al doen ook hier de Waalse partijen moeilijk.
“Rijbewijs met punten wellicht in 2024 in België”: hoe werkt het? En zal het de verkeersveiligheid verhogen?
Na lang palaveren, en zowat als laatste in Europa, lijkt het rijbewijs met punten er ook bij ons te komen.
Wat ligt er bij ons op tafel?
32 jaar nadat het voor het eerst ter sprake kwam, worden de grote lijnen bekendgemaakt. Kleine overtredingen zouden 2 punten kosten, grote 4. Na 12 strafpunten krijg je een rijverbod voor een bepaalde periode en een eventuele boete. Voor je je rijbewijs terugkrijgt, kunnen er nog alternatieve straffen opgelegd worden, zoals het volgen van een cursus. Strafpunten worden na twee jaar kwijtgescholden in geval van kleine overtredingen en na drie jaar bij grote overtredingen. Parkeerovertredingen zullen geen strafpunten kosten, maar volgens Stef Willems is er nog wel een debat nodig over wat een ‘kleine’ overtreding precies is. “50 km/u rijden in een Zone 30 vind ik al geen kleine overtreding meer, en toch krijg je daar momenteel nog een onmiddellijke inning voor.”
Komen de punten in de plaats van boetes?
Ze komen er bovenop. Nu kan je een verkeersovertreding die niet voor de rechter komt, afkopen met een onmiddellijke inning.
Wanneer komt het er in ons land?
Mogelijk in 2024. Al blijft de weerstand in Wallonië groot.
Al doen ook hier de Waalse partijen moeilijk.
“Rijbewijs met punten wellicht in 2024 in België”: hoe werkt het? En zal het de verkeersveiligheid verhogen?
Na lang palaveren, en zowat als laatste in Europa, lijkt het rijbewijs met punten er ook bij ons te komen.
Wat ligt er bij ons op tafel?
32 jaar nadat het voor het eerst ter sprake kwam, worden de grote lijnen bekendgemaakt. Kleine overtredingen zouden 2 punten kosten, grote 4. Na 12 strafpunten krijg je een rijverbod voor een bepaalde periode en een eventuele boete. Voor je je rijbewijs terugkrijgt, kunnen er nog alternatieve straffen opgelegd worden, zoals het volgen van een cursus. Strafpunten worden na twee jaar kwijtgescholden in geval van kleine overtredingen en na drie jaar bij grote overtredingen. Parkeerovertredingen zullen geen strafpunten kosten, maar volgens Stef Willems is er nog wel een debat nodig over wat een ‘kleine’ overtreding precies is. “50 km/u rijden in een Zone 30 vind ik al geen kleine overtreding meer, en toch krijg je daar momenteel nog een onmiddellijke inning voor.”
Komen de punten in de plaats van boetes?
Ze komen er bovenop. Nu kan je een verkeersovertreding die niet voor de rechter komt, afkopen met een onmiddellijke inning.
Wanneer komt het er in ons land?
Mogelijk in 2024. Al blijft de weerstand in Wallonië groot.
De grote held van Brembos professor doctor geldverbrander blijft ons maar geld kosten.
https://www.hln.be/binnenland/bijna-11- ... ~a20a7414/
Ik heb meer vertrouwen in de aimabele heer professor minister Vdb dan in een N-va parlementslid.
100 kerncentrales in West Vlaanderen (kleintjes van 300MW

Je moet politicus (bij Groen, naast Tine en Anuna ??) worden: je kan alvast liegen en bedriegen als de beste, en je bent er niet vies van om de waarheid geweld aan te doen:
- 100 minicentrales? Dat heb jij berekend en geopperd. Een berekening op basis van jouw toekomstige inschatting van ons elektriciteitsverbruik en uitgaande van de hypothese dat we enkel minicentrales gaan gebruiken voor elektriciteitsproductie. Ikzelf pleit voor een mix van verschillende energiebronnen, waaronder hernieuwbare bronnen en ook kernenergie. Lijkt me een pak realistischer ...
- in West-Vlaanderen? Ook dat heb jij om één of andere reden (ikzelf ben niet van West-Vlaanderen trouwens) geopperd, niet ik.
Soit, je ondergraaft je eigen boodschap via dat systematische "liegen en bedriegen". Maar er wacht jou nog een mooie toekomst als politicus ...

Bijna 11 miljoen euro aan geneesmiddelen moet in vuilnisbak: “Minister Vandenbroucke wist dit vorig jaar al”
Corona blijft de federale overheid geld kosten. Na een verlies van 10,7 miljoen euro aan testmateriaal blijkt nu ook bijna 11 miljoen euro aan geneesmiddelen rijp voor de vuilnisbak. “Een deel van dat bedrag heeft de FOD Volksgezondheid proberen wegmoffelen”, zegt oppositiepartij N-VA. Om wat voor soort medicijnen gaat het? En waarom ‘zweeg’ zowel de FOD Volksgezondheid als minister Frank Vandenbroucke (Vooruit) hierover?
Ik bij groen... Dat ga ik mijn vrienden vertellen, die gaan nogal lachen.m-peeters schreef: ↑19 januari 2023, 12:30Je moet politicus (bij Groen, naast Tine en Anuna ??) worden: je kan alvast liegen en bedriegen als de beste, en je bent er niet vies van om de waarheid geweld aan te doen:
- 100 minicentrales? Dat heb jij berekend en geopperd. Een berekening op basis van jouw toekomstige inschatting van ons elektriciteitsverbruik en uitgaande van de hypothese dat we enkel minicentrales gaan gebruiken voor elektriciteitsproductie. Ikzelf pleit voor een mix van verschillende energiebronnen, waaronder hernieuwbare bronnen en ook kernenergie. Lijkt me een pak realistischer ...
- in West-Vlaanderen? Ook dat heb jij om één of andere reden (ikzelf ben niet van West-Vlaanderen trouwens) geopperd, niet ik.
Soit, je ondergraaft je eigen boodschap via dat systematische "liegen en bedriegen". Maar er wacht jou nog een mooie toekomst als politicus ...![]()

Jij bent toch een grote voorstander van kernenergie, waarom zou je dan niet voluit gaan en waarom trek je nu plots je staart in? Jij bent begonnen over 6 miljoen windmolens niet ik (trouwens, er zijn misschien 6 miljoen vlamingen maar geen zes miljoen gezinnen noch 6 miljoen woningen in vlaanderen).
30GW is nog een voorzichtige schatting, de behoefte aan stroom zal sterk toenemen, dat zijn 30 kerncentrales zoals doel 3 of bijna honderd kleine van 300MW. Oude, onveilige en dure technologie.
Nogmaals, ik ga voluit voor gratis kernfusie hier veilig 150 miljoen km vandaan.