Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Bedoel je dan dat nu links meer niet-blanken wil en overbevolking erbij neemt …Spaarplan schreef: ↑25 december 2022, 09:31Kweken zou ik het niet noemen... Maar je hebt wel gelijk, het is een belangrijke oorzaak. Vroeger mocht je daar niet over spreken van rechts, we hadden immers meer (witte) mensen nodig voor meer economische groei (Ponzi), en nu is het blijkbaar aan de linkerkant een taboe.
Ik weet het niet, ik kan geen gedachten lezen, maar ik heb wel een vermoeden dat...m-peeters schreef: ↑25 december 2022, 17:45Bedoel je dan dat nu links meer niet-blanken wil en overbevolking erbij neemt …Spaarplan schreef: ↑25 december 2022, 09:31
Kweken zou ik het niet noemen... Maar je hebt wel gelijk, het is een belangrijke oorzaak. Vroeger mocht je daar niet over spreken van rechts, we hadden immers meer (witte) mensen nodig voor meer economische groei (Ponzi), en nu is het blijkbaar aan de linkerkant een taboe.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De 'experten' spreken je tegen:
Niet dat er na de doortocht van MVR nog veel waarde wordt gehecht aan het epitheton 'expert'
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen is in Davos de jaarlijkse hoogmis der hypocrisie van bil start gegaan:
Ze krijgen de prostituees met moeite in voldoende voorraden aangesleept:
Prostitutes gather in Davos for annual meeting of global elite - where demand for sexual services rockets during economic summit
Of zoals Yaris zo prozaïsch stelde:
Ze krijgen de prostituees met moeite in voldoende voorraden aangesleept:
Prostitutes gather in Davos for annual meeting of global elite - where demand for sexual services rockets during economic summit
Of zoals Yaris zo prozaïsch stelde:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Gelukkig zijn er anderen die wel nog begaan zijn met het klimaat:
"Personeelsleden van de Universiteit Antwerpen zullen voortaan het vliegtuig niet meer mogen nemen als hun bestemming te bereiken is met een treinreis van minder dan 8 uur. Daarmee wil de universiteit meer aandacht besteden aan het klimaat en de ecologische voetafdruk."
"Personeelsleden van de Universiteit Antwerpen zullen voortaan het vliegtuig niet meer mogen nemen als hun bestemming te bereiken is met een treinreis van minder dan 8 uur. Daarmee wil de universiteit meer aandacht besteden aan het klimaat en de ecologische voetafdruk."
Nt
Ik heb het altijd gezegd: Antwerpen redt het klimaat! Niet meer maar ook niet minder. (Dit is ironie). Wat een sufbollen verspreiden hier zulke onzin? Het is een ramp om zulke non-weters te moeten tolereren. Wij gaan eventjes "het klimaat" redden. Tjonge, tjonge, tjonge toch.
Ik vind dat een heel goede maatregel. Er wordt voor reizen binnen Europa al te veel het vliegtuig genomen waar de trein een goed alternatief zou zijn.
Hangt er van af. Van de afstand en reistijd in eerste instantie. Voor Amsterdam of Parijs als bestemming geen enkel probleem. Maar met de trein naar pakweg Lissabon of Athene is toch iets te veel van het goede gevraagd.
"Zou" is hier wel belangrijk. Zodra je de grens over moet, met de trein, beginnen de problemen. Het doet me denken aan de slogan van Delijn enkele jaren geleden: trammetje rijden is zorgen vermijden... Iedereen die de tram echt gebruikt weet dat dit niet altijd waar is (meestal niet).
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik zou graag veel liever met de trein reizen. Ze zijn ermee bezig maar de weg is nog heel lang voor de trein een waardig alternatief zal worden voor korte vliegreizen.
Ik heb al verschillende keren geprobeerd een treinrit in elkaar te steken maar het is telkens zodanige calvarietocht dat de goesting rap over is en dan hebben we het nog niet over de prijs.
Ik heb al verschillende keren geprobeerd een treinrit in elkaar te steken maar het is telkens zodanige calvarietocht dat de goesting rap over is en dan hebben we het nog niet over de prijs.
In België moet de NMBS volle belasting betalen op elektriciteitsverbruik én belasting op gebruik van de spoorinfrastructuur omdat België zo slim is geweest de NMBS en Infrabel op te splitsen in twee bedrijven terwijl Europa dat niet eens gevraagd heeft.Trivium schreef: ↑18 januari 2023, 07:23 Ik zou graag veel liever met de trein reizen. Ze zijn ermee bezig maar de weg is nog heel lang voor de trein een waardig alternatief zal worden voor korte vliegreizen.
Plus vliegverkeer is gewoon te goedkoop en dit is een kunstmatige ingreep. Men zou beter meer investeren in het treinverkeer en, inderdaad, de verschillende netten beter op elkaar afstemmen zodat reizigers niet ontmoedigd geraken.
De nieuwe nachttreinen die eraan komen zijn alvast een pluspunt.
Dat klimaatextremisme vind ik echt zo jammer. Het breekt de geloofwaardigheid van het serieuze debat omtrent klimaatverandering grandioos af. Het klimaat 'redden' zal niet meer lukken, we kunnen wel streven naar leefbaarheid door de totale opwarming zoveel mogelijk te beperken. En dat zal enkel lukken door innovatie en wetenschap. En, helaas, dat gaat ook niet van vandaag op morgen.CarpeNoctem schreef: ↑26 oktober 2022, 20:09 Duitsland loopt altijd een beetje voor wat extreme nutcases betreft. Hier lijmen ze zich vast na een Monet beklad te hebben.
Ik heb meegelopen in de eerste grote klimaatbetoging en in de laatste. Telkens een vreedzame mars waarbij op een vredevolle en fijne manier de bezorgdheid voor de planeet werd geuit. Ik wens mij dan ook ten stelligste te distantiëren van zij die het nodig achten cultureel erfgoed van de mensheid te bedreigen (gelukkig zat er glas voor die schilderijen!) in ruil voor aandacht.
Sommigen laten zich zelfs met plezier oppakken voor de camera, voor meer aandacht
https://www.reuters.com/world/europe/ge ... 023-01-17/
De wet overtreden voor het klimaat mag nooit goedgekeurd worden, wij zijn momenteel VEEL te tolerant voor die mensen.
https://www.reuters.com/world/europe/ge ... 023-01-17/
De wet overtreden voor het klimaat mag nooit goedgekeurd worden, wij zijn momenteel VEEL te tolerant voor die mensen.
https://www.hln.be/geld/mijn-stroomfact ... ~adc571ec/
Hear, hear! Wie haalt hier de voorpagina van deze online-kwaliteitskrant?
Odbc???pukkie007 schreef: ↑19 januari 2023, 18:25 https://www.hln.be/geld/mijn-stroomfact ... ~adc571ec/