De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik deel dezelfde mening. Hier ook woonachtig in een ouder huis met grote oppervlakte grond. Ook is er een teveel aan luxe tegenwoordig vind ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik zet ook gewoon de ramen open om te verluchten. Als ik ooit verbouw dan zal het ook zonder verlichtingsysteem, domotica, weet ik wat nog allemaal zijn. Iets wat simpel is kan ook niet snel stukgaan, of zit ik dan verkeerd . Akkoord, het is allemaal mooi om te zien op een ander.koenvhaver schreef: ↑19 januari 2023, 23:33 Voor mij mogen ze die nieuwbouwhuizen ook hebben. Jaarfactuur elektriciteit:350 euro. Geen zonnepanelen maar gewoon zuinig leven. Verplichting in nieuwbouw voor ventilatie die je constant elektriciteit kost. Mij niet gezien.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je zult verplicht zijn verluchtingsysteem, domotica aan te leggen. Het huis zal aan de Vlaamse normen moeten voldoen maw mega geïsoleerd = verluchtingsysteem nodig. De VREG voerde systeem in waarbij energiepieken veel geld kosten = domotica nodig om dat te vermijden.Jacky_ schreef: ↑20 januari 2023, 12:32Ik deel dezelfde mening. Hier ook woonachtig in een ouder huis met grote oppervlakte grond. Ook is er een teveel aan luxe tegenwoordig vind ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik zet ook gewoon de ramen open om te verluchten. Als ik ooit verbouw dan zal het ook zonder verlichtingsysteem, domotica, weet ik wat nog allemaal zijn. Iets wat simpel is kan ook niet snel stukgaan, of zit ik dan verkeerd . Akkoord, het is allemaal mooi om te zien op een ander.koenvhaver schreef: ↑19 januari 2023, 23:33 Voor mij mogen ze die nieuwbouwhuizen ook hebben. Jaarfactuur elektriciteit:350 euro. Geen zonnepanelen maar gewoon zuinig leven. Verplichting in nieuwbouw voor ventilatie die je constant elektriciteit kost. Mij niet gezien.
Iemand schreef hierboven dat dit gevolg is van lobbywerk vastgoedsector. Ik herinner mij nog dat BDW beticht werd heftige banden te hebben met de vastgoedsector. Zou waar kunnen zijn.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Markt is een beurs, dus misschien toch wat on topic.
Meeste forumleden hebben grootste deel van hun kapitaal zitten in vastgoed.
Dat ouder vastgoed daalt nu aanzienlijk in waarde door de Vlaamse regering.
Meeste forumleden hebben grootste deel van hun kapitaal zitten in vastgoed.
Dat ouder vastgoed daalt nu aanzienlijk in waarde door de Vlaamse regering.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De jeugd hebben ze opgezadeld met denkbeeldige vijanden.Trivium schreef: ↑19 januari 2023, 22:08 Ze zijn nog jong he pukkie. Ze geloven nog blindelings wat hen voorgekauwd wordt. Het verstand komt (bij de meeste toch) wel met de jaren.
Zoals woz zegt blijven wij lekker zitten in onze niet gerenoveerde woning. En wanneer ik het loodje zal leggen zal het me een zorg wezen wat er met dat huis en de grond gebeurd. Voor mijn part planten ze er patatten in.
Ze schreeuwen op die vijanden maar zien niet meer dat de politiek keuzes maakt in hun nadeel.
Ze krijgen een habbekrats maar worden dezelfde dag meer afgepakt.
Zullen nog veel traantjes rollen.
Je kan ook aan de kringwinkel vragen dat ze alles komen ophalen. Dan doen zij alles voor jou.Orakel van Brakel schreef: ↑19 januari 2023, 12:19Ik ben mijn kot aan het leegmaken voor de verhuis. Mijn ex heeft amper iets meegenomen. Ik zit met een hoop brol nu. Al 10x naar het containerpark gereden en de stapel rommel zakt amper. Ik had me voorgenomen vanaf nu kleiner en cleaner te leven. Geen materiële rommel meer. Maar hoe meer ik weg smijt, hoe meer brol mijn nieuw lief binnen brengt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kringwinkel is selectief naar wat ik hoorde.annetje schreef: ↑20 januari 2023, 13:21Je kan ook aan de kringwinkel vragen dat ze alles komen ophalen. Dan doen zij alles voor jou.Orakel van Brakel schreef: ↑19 januari 2023, 12:19
Ik ben mijn kot aan het leegmaken voor de verhuis. Mijn ex heeft amper iets meegenomen. Ik zit met een hoop brol nu. Al 10x naar het containerpark gereden en de stapel rommel zakt amper. Ik had me voorgenomen vanaf nu kleiner en cleaner te leven. Geen materiële rommel meer. Maar hoe meer ik weg smijt, hoe meer brol mijn nieuw lief binnen brengt.
Voor de ophaling door een kringwinkel moet er hier een lijst en foto's van de goederen doorgestuurd worden. Ze zijn zeer kieskeurig in wat ze komen halen. Ik versta niet dat mensen zoveel rommel kunnen verzamelen. Als er ergens een garagepoort open staat, moet je maar eens binnen kijken ... Geen plaats voor een wagen want het staat vol met spul. Dat moet ooit toch allemaal geld gekost hebben? Soit, ik maak er een sport van: onderweg binnen gluren bij openstaande garagepoorten en dan Djeezes, weer zo'n rommelaars.
Hier kan je gewoon zeggen dat alles leeggehaald moet worden, bv. nav een overlijden, of rommel die achtergebleven is na een verkoop. Ze nemen alles mee, zelfs flessen drank heb ik van mijn bovenbuurvrouw zien meenemen. Geen idee of je ervoor moet betalen, maar zij schiften wat nog bruikbaar is of niet.
Onlangs ben ik daar op hun depot ook een deel gaan dumpen, en dat was echt niet meer bruikbaar.
Onlangs ben ik daar op hun depot ook een deel gaan dumpen, en dat was echt niet meer bruikbaar.
Bij nieuwbouw zal je inderdaad tot veel verplicht worden, daarom een ouder huis, persoonlijk vind ik het er wat over gaan. Ik wil wel eens zien wanneer ze me gaan verplichten om in mijn bestaand huis een verluchtingsysteem aan te leggen, dat gaat niet gebeuren.KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 13:01Je zult verplicht zijn verluchtingsysteem, domotica aan te leggen. Het huis zal aan de Vlaamse normen moeten voldoen maw mega geïsoleerd = verluchtingsysteem nodig. De VREG voerde systeem in waarbij energiepieken veel geld kosten = domotica nodig om dat te vermijden.Jacky_ schreef: ↑20 januari 2023, 12:32
Ik deel dezelfde mening. Hier ook woonachtig in een ouder huis met grote oppervlakte grond. Ook is er een teveel aan luxe tegenwoordig vind ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik zet ook gewoon de ramen open om te verluchten. Als ik ooit verbouw dan zal het ook zonder verlichtingsysteem, domotica, weet ik wat nog allemaal zijn. Iets wat simpel is kan ook niet snel stukgaan, of zit ik dan verkeerd . Akkoord, het is allemaal mooi om te zien op een ander.
Iemand schreef hierboven dat dit gevolg is van lobbywerk vastgoedsector. Ik herinner mij nog dat BDW beticht werd heftige banden te hebben met de vastgoedsector. Zou waar kunnen zijn.
Iedereen heeft een verluchtingssysteem ! Je opent uw deur of raam en dat is het !Jacky_ schreef: ↑21 januari 2023, 23:46Bij nieuwbouw zal je inderdaad tot veel verplicht worden, daarom een ouder huis, persoonlijk vind ik het er wat over gaan. Ik wil wel eens zien wanneer ze me gaan verplichten om in mijn bestaand huis een verluchtingsysteem aan te leggen, dat gaat niet gebeuren.KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 13:01
Je zult verplicht zijn verluchtingsysteem, domotica aan te leggen. Het huis zal aan de Vlaamse normen moeten voldoen maw mega geïsoleerd = verluchtingsysteem nodig. De VREG voerde systeem in waarbij energiepieken veel geld kosten = domotica nodig om dat te vermijden.
Ik vraag me eigenlijk af , al deze paniekzaaiers hier kennen niet eens het verschil tussen een ventilatie systeem en een verluchtingssysteem zou je dan je hierover moeten druk maken ?
Ze hebben geen enkel benul over wat ze spreken .
Dominica verplicht
Een WC met gas afzuiging
Enkele roosters is trouwens al voldoende voor een ventilatie systeem .
Ze hangen in nieuwbouw nu deuren die 1 cm korter zijn voor ventilatie is inderdaad een enorme kost namelijk 0 ,0000 €
Zou nu zeggen stop met dit topic vol te pennen met zaken waar je niks van kent .
Lop,je loopt precies wat achter,hoor !
ik ga er niet veel woorden meer aan vuil maken,want inderdaad het hoort hier niet thuis.
Maar weet dat het allemaal wetgeving is,en als je het niet doet,serieuze geldboetes tot gevolg aan het Vlaams Energiecentrum te betalen !
ik ga er niet veel woorden meer aan vuil maken,want inderdaad het hoort hier niet thuis.
Maar weet dat het allemaal wetgeving is,en als je het niet doet,serieuze geldboetes tot gevolg aan het Vlaams Energiecentrum te betalen !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die domotica zal nodig zijn om energiepieken te vermijden.lop schreef: ↑22 januari 2023, 01:52Iedereen heeft een verluchtingssysteem ! Je opent uw deur of raam en dat is het !Jacky_ schreef: ↑21 januari 2023, 23:46
Bij nieuwbouw zal je inderdaad tot veel verplicht worden, daarom een ouder huis, persoonlijk vind ik het er wat over gaan. Ik wil wel eens zien wanneer ze me gaan verplichten om in mijn bestaand huis een verluchtingsysteem aan te leggen, dat gaat niet gebeuren.
Ik vraag me eigenlijk af , al deze paniekzaaiers hier kennen niet eens het verschil tussen een ventilatie systeem en een verluchtingssysteem zou je dan je hierover moeten druk maken ?
Ze hebben geen enkel benul over wat ze spreken .
Dominica verplicht
Een WC met gas afzuiging
Enkele roosters is trouwens al voldoende voor een ventilatie systeem .
Ze hangen in nieuwbouw nu deuren die 1 cm korter zijn voor ventilatie is inderdaad een enorme kost namelijk 0 ,0000 €
Zou nu zeggen stop met dit topic vol te pennen met zaken waar je niks van kent .
Kortere deur
De overdreven isolatie zorgt ervoor dat dure energiezuipende verluchtingssystemen nodig zijn.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Rechtstreeks de Vlaamse schatkist in.Divi schreef: ↑22 januari 2023, 11:17 Lop,je loopt precies wat achter,hoor !
Bestaat er nog een kans dat de beurzen gaan crashen? Meer dan 20% er af?