Nieuwe Vlaamse regering
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Dan nog naar God verwijzen erbij.Kevva schreef: ↑20 januari 2023, 10:36Iedereen loopt te roepen dat we met teveel zijn. Iedereen weet dat overpopulatie nefast is.BeireBierblik schreef: ↑20 januari 2023, 06:45
Benieuwd of je ook zo stoer zou zijn als je kinderen een dodelijk virus zouden oplopen. Zou je het dan ook als een godsgeschenk zien om de wereldpopulatie terug te dringen?
Maar als er dan eens een virus rond gaat (die ochot 1% van de bevolking dodelijk treft, want dat was het hé 1%). Dan moet alles op slot en moeten we er voor zorgen dat er geen doden vallen...
Mijn zoon heeft 2x corona gehad. So be it! Uitzieken en verder gaan!
Tja, ik denk er het mijne over.
Nu betalen we het gelach en vooral de factuur!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Laat die misschien maar weg.BeireBierblik schreef: ↑20 januari 2023, 10:50En wist je dat op voorhand, dat maar 1% van de bevolking dodelijk getroffen zou worden? Wat hadden de politici volgens jou dan moeten zeggen? "Volgens mijn buikgevoel zal er ochot maar 1 % van de bevolking dodelijk getroffen worden. Weet je wat, we nemen geen enkele maatregel. Dat is nog goed voor de overbevolking van de planeet ook."Kevva schreef: ↑20 januari 2023, 10:36 Iedereen loopt te roepen dat we met teveel zijn. Iedereen weet dat overpopulatie nefast is.
Maar als er dan eens een virus rond gaat (die ochot 1% van de bevolking dodelijk treft, want dat was het hé 1%). Dan moet alles op slot en moeten we er voor zorgen dat er geen doden vallen...
Mijn zoon heeft 2x corona gehad. So be it! Uitzieken en verder gaan!
Tja, ik denk er het mijne over.
Nu betalen we het gelach en vooral de factuur!
Als dan je zoon alsnog dodelijk was getroffen, dan zou je hier nu misschien woedend fulmineren dat het schandalig is dat geen maatregelen zijn genomen. Achteraf is het altijd makkelijk praten...
(ik haat opmerkingen van de taalpolitie, dus over dat "betalen van het gelach" zal ik het verder niet hebben)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Yaris schreef: ↑20 januari 2023, 12:20Mensen die naar een optreden van een komiek gaan kijken betalen het gelach.BeireBierblik schreef: ↑20 januari 2023, 10:50 (ik haat opmerkingen van de taalpolitie, dus over dat "betalen van het gelach" zal ik het verder niet hebben)
Los van voor of tegen, relevante en minder relevante opmerkingen heb ik nu nog altijd niet zien passeren hoe ze het gaan controleren/handhaven en wat het gevolg is als je binnen de 5 jaar er niet geraakt.
Want om duidelijk te zijn: Je moet niet binnen de 5 jaar naar A he mensen, dat is tegen 2050.
Je moet naar D binnen de 5 jaar na een aankoop. Als je iet of wat verbouwing van plan bent dan geraak je daar gemakkelijk. Plus als je niets aankoopt en goed zit waar je zit, ok wacht dan nog 27 jaar. Ofdat de regering dat nu aanzwengelt of niet, de energievraag van een woning gaat sowieso meer en meer meespelen in de prijs. Nu heb je gewoon een stok om mee te slaan op dat fenomeen omdat je denkt dat het door de regering is dat je huis in waarde daalt, fine deels waar omdat het zo gemediatiseerd wordt nu.
En idd als je lang genoeg wacht zal de waarde van je huis in extreme gevallen nog de waarde zijn van je grond omdat er een conforme nieuwbouw zal moeten op komen. Maar dan heb je wel 27 jaar stilgezeten. Versta mij niet verkeerd, ik zou ook graag in een comfortzone zitten, willen dat de wereld nooit veranderd en dat niemand mij ooit iets op legt, maar het is niet zo en in hoeverre je er slachtoffer van wordt, heb je nog altijd deels zelf in de hand. Opnieuw begrip voor alle situaties die anders zijn dan de mijne. Het zal zeker pijn doen bij sommigen maar dat doet het vandaag ook al.
Want om duidelijk te zijn: Je moet niet binnen de 5 jaar naar A he mensen, dat is tegen 2050.
Je moet naar D binnen de 5 jaar na een aankoop. Als je iet of wat verbouwing van plan bent dan geraak je daar gemakkelijk. Plus als je niets aankoopt en goed zit waar je zit, ok wacht dan nog 27 jaar. Ofdat de regering dat nu aanzwengelt of niet, de energievraag van een woning gaat sowieso meer en meer meespelen in de prijs. Nu heb je gewoon een stok om mee te slaan op dat fenomeen omdat je denkt dat het door de regering is dat je huis in waarde daalt, fine deels waar omdat het zo gemediatiseerd wordt nu.
En idd als je lang genoeg wacht zal de waarde van je huis in extreme gevallen nog de waarde zijn van je grond omdat er een conforme nieuwbouw zal moeten op komen. Maar dan heb je wel 27 jaar stilgezeten. Versta mij niet verkeerd, ik zou ook graag in een comfortzone zitten, willen dat de wereld nooit veranderd en dat niemand mij ooit iets op legt, maar het is niet zo en in hoeverre je er slachtoffer van wordt, heb je nog altijd deels zelf in de hand. Opnieuw begrip voor alle situaties die anders zijn dan de mijne. Het zal zeker pijn doen bij sommigen maar dat doet het vandaag ook al.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De Vlaamse regering voerde de stok in.DriesLe schreef: ↑20 januari 2023, 17:29 Los van voor of tegen, relevante en minder relevante opmerkingen heb ik nu nog altijd niet zien passeren hoe ze het gaan controleren/handhaven en wat het gevolg is als je binnen de 5 jaar er niet geraakt.
"Als je het vooropgestelde label niet tijdig behaalt, kun je een administratieve geldboete van 500 tot 200.000 euro krijgen. Er wordt dan een nieuwe termijn opgelegd om het label te behalen."
Hoe controleren? Drones worden nu ingezet om te zoeken naar zonnepanelen. Rust ze uit met hittesensoren en kassa.
En de renovatieverplichting deed de waarde zakken. Puur economische realiteit.
Vroeger werd er gerenoveerd bv een nieuwe keuken, leuk laminaat. Nu moet dat geld naar het uitbreken van muren. Of redelijke dakisolatie laten vervangen door een nieuwe versie. Die oude keuken blijft wegens geldgebrek. De renovatiekosten zullen zo oplopen dat de sloophamer interessant wordt. Vroeger gingen huizen honderden jaren mee.
De Vlaamse regering klopte het schaarse geld uit onze zakken en gaf het aan de bouwlobby. Over 30 jaar is de huurmarkt een veelvoud van nu. Veel kleinkinderen zullen levenslang huren.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je valt in herhaling. Zet die ploat af, VLblokpate!KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 17:48 De Vlaamse regering klopte het schaarse geld uit onze zakken en gaf het aan de aan de bouwlocatie.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik schreef bouwlobby, niet bouwlocatie. Zelfs tijdens het citeren worden woorden verdraaid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mensen verdienen te weten dat hun levenskapitaal afgenomen werd.
Dat maak je niet goed met 100 euro netto extra.
Dat maak je niet goed met 100 euro netto extra.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vraag is ook of die renovatieplicht tot label A tegen 2050 nog wel bestaat in 2050. De politiek verandert zo vaak van gedacht.
Het huis dat ik net verkocht heb, moet binnen de 5j van E naar D. Dakisolatie en zonnepanelen zouden al voldoende zijn om aan de regels te voldoen. Dus dat lukt de kopers wel. Al is de kost daarvan alleen al hoog genoeg om het er nooit uit te halen. Maar soit, het huis zou dan op zijn minst al in regel zijn.
Maar tot label A gaan, is gewoon onmogelijk. Heeft het dan wel nut om nu nog tot D te gaan? Als je het binnen x aantal jaar toch moet strippen of platsmijten om verkocht te krijgen?
Het huis dat ik net verkocht heb, moet binnen de 5j van E naar D. Dakisolatie en zonnepanelen zouden al voldoende zijn om aan de regels te voldoen. Dus dat lukt de kopers wel. Al is de kost daarvan alleen al hoog genoeg om het er nooit uit te halen. Maar soit, het huis zou dan op zijn minst al in regel zijn.
Maar tot label A gaan, is gewoon onmogelijk. Heeft het dan wel nut om nu nog tot D te gaan? Als je het binnen x aantal jaar toch moet strippen of platsmijten om verkocht te krijgen?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zin heeft het niet. Je haalt het er niet uit en mettertijd is het waardeloos.
Maar je moet na overdracht.
Is cadeau aan de bouwlobby. Goed gevonden ook. Duurbetaalde huizen zullen aan spotprijzen verkocht worden aan machtige coöperaties.
Huurmarkt explodeert en de huren stijgen tot niveau waarmee je vroeger huis afloste.
Cirkel is rond.
Maar je moet na overdracht.
Is cadeau aan de bouwlobby. Goed gevonden ook. Duurbetaalde huizen zullen aan spotprijzen verkocht worden aan machtige coöperaties.
Huurmarkt explodeert en de huren stijgen tot niveau waarmee je vroeger huis afloste.
Cirkel is rond.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Slim dat je het verkocht. Meesten hebben nog niet door wat er hen te wachten staat.Orakel van Brakel schreef: ↑20 januari 2023, 18:44 Vraag is ook of die renovatieplicht tot label A tegen 2050 nog wel bestaat in 2050. De politiek verandert zo vaak van gedacht.
Lintbebouwing wordt zeker waardeloos.
Is het Earth niet?VincentVega schreef: ↑20 januari 2023, 18:05Je valt in herhaling. Zet die ploat af, VLblokpate!KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 17:48 De Vlaamse regering klopte het schaarse geld uit onze zakken en gaf het aan de aan de bouwlocatie.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Neen, ik ben zeker van niet. Het is 100% zeker VLblokpaté (alias Weverke/NTO/amturingas ...)
De anti-Vlaamse toon (zijn nicknames Vlblokpaté en Weverke doen het tegenovergestelde vermoeden maar dat is slechts "window dressing"), de soms ietwat krakkemikkige schrijfstijl en vooral: de paniekerige, niet onderbouwde en sterk overdreven "boodschap" (zie hieronder) wijzen op VLblokpaté.
KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 18:57 Slim dat je het verkocht. Meesten hebben nog niet door wat er hen te wachten staat.
Lintbebouwing wordt zeker waardeloos.
KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 18:51 Is cadeau aan de bouwlobby. Goed gevonden ook. Duurbetaalde huizen zullen aan spotprijzen verkocht worden aan machtige coöperaties.
... alsof huizen in de toekomst niets meer waard zullen zijn ...KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 13:29 Ik zie het somber in. Vlaanderen kan ten onder gaan in een burgeroorlog. Alle welvaart weg.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 21 januari 2023, 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Schitterend. Geen enkel argument behalve anti-Vlaams.VincentVega schreef: ↑21 januari 2023, 09:50Neen, ik ben zeker van niet. Het is 100% zeker VLblokpaté (alias Weverke/NTO/amturingas ...)
De anti-Vlaamse toon (zijn nicknames Vlblokpaté en Weverke doen het tegenovergestelde vermoeden maar dat is slechts "window dressing"), de soms ietwat krakkemikkige schrijfstijl en vooral: de paniekerige, niet onderbouwde en sterk overdreven "boodschap" (zie hieronder) wijzen op VLblokpaté.
KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 18:57 Slim dat je het verkocht. Meesten hebben nog niet door wat er hen te wachten staat.
Lintbebouwing wordt zeker waardeloos.KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 18:51 Is cadeau aan de bouwlobby. Goed gevonden ook. Duurbetaalde huizen zullen aan spotprijzen verkocht worden aan machtige coöperaties.... alsof huizen in de toekomst niets meer waard zullen zijn ...KomaanBeurs schreef: ↑20 januari 2023, 13:29 Ik zie het somber in. Vlaanderen kan ten onder gaan in een burgeroorlog. Alle welvaart weg.
Ik zal je eens iets uitleggen.
Had België die roof gedaan, had ik België bekritiseerd.
Ik ben niet ideologisch blind. Ik denk aan mijn vermogen en de toekomst van de kleinkinderen.
Schieten op de boodschapper waar je beter naar de boodschap zou luisteren.
Herinner je de hypothecaire aftrek nog? Werd verminderd tot Vlaamse woonbonus om erna afgeschaft te worden.
Wie rondloopt met oogkleppen, ziet bitter weinig.