Nieuwe Vlaamse regering
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Tellen kan je ook al niet, Pateeke.KomaanBeurs schreef: ↑21 januari 2023, 13:08Schitterend. Geen enkel argument behalve anti-Vlaams.VincentVega schreef: ↑21 januari 2023, 09:50
Neen, ik ben zeker van niet. Het is 100% zeker VLblokpaté (alias Weverke/NTO/amturingas ...)
De anti-Vlaamse toon (zijn nicknames Vlblokpaté en Weverke doen het tegenovergestelde vermoeden maar dat is slechts "window dressing"), de soms ietwat krakkemikkige schrijfstijl en vooral: de paniekerige, niet onderbouwde en sterk overdreven "boodschap" (zie hieronder) wijzen op VLblokpaté.
... alsof huizen in de toekomst niets meer waard zullen zijn ...
Ik zal je eens iets uitleggen.
Had België die roof gedaan, had ik België bekritiseerd.
Ik ben niet ideologisch blind. Ik denk aan mijn vermogen en de toekomst van de kleinkinderen.
Schieten op de boodschapper waar je beter naar de boodschap zou luisteren.
Herinner je de hypothecaire aftrek nog? Werd verminderd tot Vlaamse woonbonus om erna afgeschaft te worden.
Wie rondloopt met oogkleppen, ziet bitter weinig.
Het waren 3 argumenten. En ik zal je een beetje helpen:
1° de anti-Vlaamse toon (zijn nicknames Vlblokpaté en Weverke doen het tegenovergestelde vermoeden maar dat is slechts "window dressing"),
2° de soms ietwat krakkemikkige schrijfstijl,
3° de paniekerige, niet onderbouwde en sterk overdreven "boodschap".
Een huis is en blijft een goede investering. En de eisen die Vlaanderen oplegt, zijn helemaal niet zo streng en dragen bij tot een lagere energiefactuur en een hogere herverkoopwaarde. Don’t be such a drama queen !
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Geen enkel van de drie heeft betrekking op het onderwerp.VincentVega schreef: ↑21 januari 2023, 14:08Tellen kan je ook al niet, Pateeke.KomaanBeurs schreef: ↑21 januari 2023, 13:08
Schitterend. Geen enkel argument behalve anti-Vlaams.
Ik zal je eens iets uitleggen.
Had België die roof gedaan, had ik België bekritiseerd.
Ik ben niet ideologisch blind. Ik denk aan mijn vermogen en de toekomst van de kleinkinderen.
Schieten op de boodschapper waar je beter naar de boodschap zou luisteren.
Herinner je de hypothecaire aftrek nog? Werd verminderd tot Vlaamse woonbonus om erna afgeschaft te worden.
Wie rondloopt met oogkleppen, ziet bitter weinig.
1° de anti-Vlaamse toon (zijn nicknames Vlblokpaté en Weverke doen het tegenovergestelde vermoeden maar dat is slechts "window dressing"),
Een huis is en blijft een goede investering. En de eisen die Vlaanderen oplegt, zijn helemaal niet zo streng en dragen bij tot een lagere energiefactuur en een hogere herverkoopwaarde. Don’t be such a drama queen !
Neen, de herverkoopwaarde in 2050 zal bij werken nu fenomenaal lager zijn.
Als je dat niet gelooft, moet je eens kijken hoe ze de dieselwagen behandelden. Ook waardeloos.
De eisen kosten veel geld, effect op factuur is in normale omstandigheden verwaarloosbaar.
En stop met die beledigende woorden.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Alledrie de argumenten hebben betrekking op jou, beste Pateeke, en dus ook op de geloofwaardigheid van jouw uitspraken over dit onderwerp. Daarom zijn ze wel relevant.KomaanBeurs schreef: ↑21 januari 2023, 18:17Geen enkel van de drie heeft betrekking op het onderwerp.VincentVega schreef: ↑21 januari 2023, 14:08
Tellen kan je ook al niet, Pateeke.
Als je dat niet gelooft, moet je eens kijken hoe ze de dieselwagen behandelden. Ook waardeloos.
De eisen kosten veel geld, effect op factuur is in normale omstandigheden verwaarloosbaar.
Kan jij de waarde van mijn woning in 2050 nu al voorspellen? Neen, ik dacht het niet … Stop dan ook met al die negatieve en onheilspellende uitspraken alsof je de toekomst kan voorspellen. Trouwens, wat Vlaanderen eist is niet meer of niet minder dan wat andere regio’s of landen in Europa eisen. De ene al wat sneller dan de andere …
Wie de eisen volgt, zal een energiezuinige woning hebben. Goed voor de energiefactuur, goed voor het milieu en goed voor de verkoopwaarde van de woning. En je hebt tijd tot 2050 …
Welke beledigende woorden?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kijk naar de dieselwagen en je kent de toekomst van de lintbebouwing.VincentVega schreef: ↑21 januari 2023, 19:12Alledrie de argumenten hebben betrekking op jou, beste Pateeke, en dus ook op de geloofwaardigheid van jouw uitspraken over dit onderwerp. Daarom zijn ze wel relevant.KomaanBeurs schreef: ↑21 januari 2023, 18:17
Geen enkel van de drie heeft betrekking op het onderwerp.
Kan jij de waarde van mijn woning in 2050 nu al voorspellen? Neen, ik dacht het niet … Stop dan ook met al die negatieve en onheilspellende uitspraken alsof je de toekomst kan voorspellen. Trouwens, wat Vlaanderen eist is niet meer of niet minder dan wat andere regio’s of landen in Europa eisen. De ene al wat sneller dan de andere …
Wie de eisen volgt, zal een energiezuinige woning hebben. Goed voor de energiefactuur, goed voor het milieu en goed voor de verkoopwaarde van de woning. En je hebt tijd tot 2050 …
Die normen worden strenger tot boel waardeloos wordt.
Volgens mij is het niet alleen de diesel, ook benzine, LPG...KomaanBeurs schreef: ↑21 januari 2023, 20:02Kijk naar de dieselwagen en je kent de toekomst van de lintbebouwing.VincentVega schreef: ↑21 januari 2023, 19:12
Alledrie de argumenten hebben betrekking op jou, beste Pateeke, en dus ook op de geloofwaardigheid van jouw uitspraken over dit onderwerp. Daarom zijn ze wel relevant.
Het bezit/van een voertuig wordt afgestraft of ontraden . Evenzo het bezit van een woning. Maar niet voor iedereen. Enkel voor de grote kudde. De elite blijft gespaard; het schaap kiest zijn eigen slager. En de karavaan trekt voort.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Lintbebouwing vergelijken met dieselwagens, een rare en nietszeggende vergelijking. Wat met de niet-lintbebouwing? Zijn die dan “safe”? Ik heb een dieselwagen maar woon in een woning die geen lintbebouwing is. Moet ik mij zorgen maken?KomaanBeurs schreef: ↑21 januari 2023, 20:02
Kijk naar de dieselwagen en je kent de toekomst van de lintbebouwing.
Heb je al eens goed gelezen welke normen de Vlaams overheid tegen 2050 - dus over ruim 27 jaar - wil opleggen? Ik vrees van niet. Daarom een beetje info:
————
Om aan de energiedoelstelling 2050 te voldoen, zijn er twee mogelijke pistes.
Het volstaat om aan 1 van de 2 pistes te voldoen. Uw woning kan dus voldoen aan piste 1, zonder dat de woning een energielabel A haalt (piste 2). Dit is geen probleem: van zodra de woning aan één van beide pistes voldoet, is uw woning in orde met de energiedoelstelling.
Piste 1: elk onderdeel van de woning voldoet aan aparte eisen
Dak, vloer en muren: U = 0,24 W/(m²K)
Beglazing: Ug = 1,0 W/(m²K)
Vensters (= beglazing en raamprofielen samen): Uw = 1,5 W/(m²K)
Energie-efficiënte verwarmingsinstallatie
warmtepomp, condenserende ketel, micro-WKK, warmtenet of decentrale toestellen met een totaal maximaal vermogen van 15 W/m².
Piste 2: uw woning of appartement haalt het label A of A+.
Bij een EPC- of EPB-berekening wordt berekend hoeveel energie de woning verbruikt. Hierbij wordt rekening gehouden met de isolatiegraad, de verwarmingsinstallatie, de ventilatie, de zonne-energie of andere hernieuwbare energie, …
Een energielabel A voor uw woning of appartement staat voor een EPC-score van maximaal 100 kWh/m² (via EPC bestaande bouw) of een E-peil van maximaal E60 (via EPB-aangifte nieuwbouw of ingrijpende energetische renovatie).
———
Mijn huidige woning voldoet hier nu al aan (woning is ongeveer 15 jaar oud), dus wat is het probleem? Oudere woningen dan de mijne zullen sowieso tegen 2050 wel een of andere vorm van renovatie nodig hebben. En die normen zijn dus helemaal niet zo streng om als een echte “drama queen” te gaan reageren …
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Normen worden strenger.VincentVega schreef: ↑21 januari 2023, 21:46Lintbebouwing vergelijken met dieselwagens, een rare en nietszeggende vergelijking. Wat met de niet-lintbebouwing? Zijn die dan “safe”? Ik heb een dieselwagen maar woon in een woning die geen lintbebouwing is. Moet ik mij zorgen maken?KomaanBeurs schreef: ↑21 januari 2023, 20:02
Heb je al eens goed gelezen welke normen de Vlaams overheid tegen 2050 - dus over ruim 27 jaar - wil opleggen? Ik vrees van niet. Daarom een beetje info:
————
Het volstaat om aan 1 van de 2 pistes te voldoen. Uw woning kan dus voldoen aan piste 1, zonder dat de woning een energielabel A haalt (piste 2). Dit is geen probleem: van zodra de woning aan één van beide pistes voldoet, is uw woning in orde met de energiedoelstelling.
warmtepomp, condenserende ketel, micro-WKK, warmtenet of decentrale toestellen met een totaal maximaal vermogen van 15 W/m².
Bij een EPC- of EPB-berekening wordt berekend hoeveel energie de woning verbruikt. Hierbij wordt rekening gehouden met de isolatiegraad, de verwarmingsinstallatie, de ventilatie, de zonne-energie of andere hernieuwbare energie, …
Een energielabel A voor uw woning of appartement staat voor een EPC-score van maximaal 100 kWh/m² (via EPC bestaande bouw) of een E-peil van maximaal E60 (via EPB-aangifte nieuwbouw of ingrijpende energetische renovatie).
———
Mijn huidige woning voldoet hier nu al aan (woning is ongeveer 15 jaar oud), dus wat is het probleem? Oudere woningen dan de mijne zullen sowieso tegen 2050 wel een of andere vorm van renovatie nodig hebben. En die normen zijn dus helemaal niet zo streng om als een echte “drama queen” te gaan reageren …
De eerste dieselnormen waren ook lakser.
Spoedig is er een dieselverbod.
De eerste reeks die je vermeldt, is zeker onvoldoende. Tegen 2050 moet het A zijn.
"Daarom moeten alle woningen in Vlaanderen tegen 2050 een EPC-label A hebben. Die evolutie naar A zal stap voor stap doorgevoerd worden."
De hardnekkigheid waarmee dat jij het zonlicht ontkent, doet mij vermoeden dat je financiële belangen hebt hierin.
Het alternatief is een verregaande indoctrinatie die elk redelijk gesprek onmogelijk maakt.
Laatst gewijzigd door KomaanBeurs op 21 januari 2023, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je bent een wijs man. De toekomst is een verregaande verarming.Sammy2 schreef: ↑21 januari 2023, 20:52Volgens mij is het niet alleen de diesel, ook benzine, LPG...KomaanBeurs schreef: ↑21 januari 2023, 20:02
Het bezit/van een voertuig wordt afgestraft of ontraden . Evenzo het bezit van een woning. Maar niet voor iedereen. Enkel voor de grote kudde. De elite blijft gespaard; het schaap kiest zijn eigen slager. En de karavaan trekt voort.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
KomaanBeurs schreef: ↑21 januari 2023, 22:51Normen worden strenger.VincentVega schreef: ↑21 januari 2023, 21:46
Lintbebouwing vergelijken met dieselwagens, een rare en nietszeggende vergelijking. Wat met de niet-lintbebouwing? Zijn die dan “safe”? Ik heb een dieselwagen maar woon in een woning die geen lintbebouwing is. Moet ik mij zorgen maken?
————
———
De eerste dieselnormen waren ook lakser.
Spoedig is er een dieselverbod.
De eerste reeks die je vermeldt, is zeker onvoldoende. Tegen 2050 moet het A zijn.
"Daarom moeten alle woningen in Vlaanderen tegen 2050 een EPC-label A hebben. Die evolutie naar A zal stap voor stap doorgevoerd worden."
De hardnekkigheid waarmee dat jij het zonlicht ontkent, doet mij vermoeden dat je financiële belangen hebt hierin.
Het alternatief is een verregaande indoctrinatie die elk redelijk gesprek onmogelijk maakt.
LOL Ikke financiële belangen bij de Vlaamse energienormen ??!!! LOL
Veel gekker moet het niet worden … alhoewel “verregaande indoctrinatie” is al even lachwekkend
Het bewijst nog maar eens dat jij VLblokpateeke bent en wel om volgende reden:
3° paniekerige, niet onderbouwde en sterk overdreven "boodschap".
Trouwens, de tekst die ik citeer is letterlijk afkomstig van de Vlaamse overheid. De normen en de beide opties om aan de eisen te voldoen, zijn wel degelijk diegene die gelden tegen 2050. Zoniet, bewijs mij het tegendeel (met bronvermelding).
Als we de cijfers mogen geloven gaat het over een investering van circa 500 euro per jaar per inwoner. Een behoorlijk bedrag maar we krijgen er ook veel voor terug. Hoe dan ook, we hebben geen keuze. Energiearmoede en alle andere problemen kunnen we missen als kiespijn. Beter laat dan nooit.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Juist ja, als we de cijfers mogen geloven.... Dat ze hier dan maar voor die 500 euro per jaar mijn muren en vloer komen isoleren en nieuwe ramen, een ventilatie systeem, warmtepompen, zonnepanelen en een thuis batterij komen plaatsen. Vrees dat het eerder tussen €100.000 en €150.000 zal kosten om heel misschien 500 euro per jaar te besparen op de energie kost. En dat zal zo voor het gros van de open en halfopen Vlaamse lintbebouwing het geval zijn.Spaarplan schreef: ↑22 januari 2023, 02:24 Als we de cijfers mogen geloven gaat het over een investering van circa 500 euro per jaar per inwoner. Een behoorlijk bedrag maar we krijgen er ook veel voor terug. Hoe dan ook, we hebben geen keuze. Energiearmoede en alle andere problemen kunnen we missen als kiespijn. Beter laat dan nooit.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie nu een huis heeft dat al een aantal jaren oud is (dat van mij is ongeveer 15 jaar oud) die zal sowieso toch moeten renoveren tegen 2050, ongeacht of de overheid bepaalde criteria oplegt of niet.Spaarplan schreef: ↑22 januari 2023, 02:24 Als we de cijfers mogen geloven gaat het over een investering van circa 500 euro per jaar per inwoner. Een behoorlijk bedrag maar we krijgen er ook veel voor terug. Hoe dan ook, we hebben geen keuze. Energiearmoede en alle andere problemen kunnen we missen als kiespijn. Beter laat dan nooit.
En het zijn minimumvereisten op het vlak van energiezuinig wonen. Zo streng zijn de eisen niet, mijn 15 jaar oude woning voldoet aan de eisen ...
Veel paniekzaaierij voor niks ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe zit het eigenlijk met appartmenten? Daar kan je toch niet veel aan veranderen, behalve nieuwe cv en ramen? Gaan ze dan de ganse blok isoleren en elke eigenaar verplichten mee te betalen? Zonnepanelen delen? De ganse blok platsmijten?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wijze woorden.vortex schreef: ↑22 januari 2023, 08:34Juist ja, als we de cijfers mogen geloven.... Dat ze hier dan maar voor die 500 euro per jaar mijn muren en vloer komen isoleren en nieuwe ramen, een ventilatie systeem, warmtepompen, zonnepanelen en een thuis batterij komen plaatsen. Vrees dat het eerder tussen €100.000 en €150.000 zal kosten om heel misschien 500 euro per jaar te besparen op de energie kost. En dat zal zo voor het gros van de open en halfopen Vlaamse lintbebouwing het geval zijn.
Natuurlijk is het één van de vele nicks van Weverke. Maar dat neemt niet weg dat hij hier zeker een punt heeft. De bemoeizucht van de Vlaamse regering moet hier niet onderdoen voor die van de federale.VincentVega schreef: ↑21 januari 2023, 23:34Het bewijst nog maar eens dat jij VLblokpateeke bent en wel om volgende reden:
Wel ging hij die bemoeizucht bewierookt hebben indien die van het Vivaldicircus gekomen had ...
Maar ja, de politiekers steken zich weer weg achter de aloude dooddoener: het moet van Europa.
Ceterum censeo Consilium Europaeum esse delendam.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Niet alle situaties zijn hetzelfde natuurlijk. Jij met je woning van 15 jaar oud >< iemand met een hoevestijl met begin jaren '80. Die laatste leeft in een comfortabele woning, maar deze is totaal niet conform aan de huidige normen. De bewoner leeft beter zijn woning helemaal op ( tenzij je er straks op militaire wijze wordt uitgezet of enkele megaboetes in de digitale brievenbus ontvangt), dan er nu 120.000 euro in te steken. Die 120.000 is dan ook nog geen garantie naar de toekomst want de overheid is nu niet de meest te vertrouwen partij als het gaat om regels te behouden.VincentVega schreef: ↑22 januari 2023, 09:58Wie nu een huis heeft dat al een aantal jaren oud is (dat van mij is ongeveer 15 jaar oud) die zal sowieso toch moeten renoveren tegen 2050, ongeacht of de overheid bepaalde criteria oplegt of niet.Spaarplan schreef: ↑22 januari 2023, 02:24 Als we de cijfers mogen geloven gaat het over een investering van circa 500 euro per jaar per inwoner. Een behoorlijk bedrag maar we krijgen er ook veel voor terug. Hoe dan ook, we hebben geen keuze. Energiearmoede en alle andere problemen kunnen we missen als kiespijn. Beter laat dan nooit.
En het zijn minimumvereisten op het vlak van energiezuinig wonen. Zo streng zijn de eisen niet, mijn 15 jaar oude woning voldoet aan de eisen ...
Veel paniekzaaierij voor niks ...