Regeling met vriendin
Re: Regeling met vriendin
Waarom zou het de vrouw zijn die uitbetaald krijgt voor haar diensten in bed?Natal schreef: ↑23 januari 2023, 16:40 Dit laatste vind ik een fijn compromis. In een liefdesrelatie gaat het over meer dan financieel 50/50 te rekenen. Ook hier is er een aanzienlijk verschil tussen onze inkomens, deden wij alles 50/50 dan was 1 van ons beiden failliet.
Misschien moet de vriendin ook maar is een prijslijst ophangen in de slaapkamer als ze bij de TS intrekt. Als alles om geld draait in de relatie vind ik dat ze daar ook haar deel mag opvorderen.
Diegenen die voor een evenwichtige, niet-betuttelende relatie kiezen in plaats van een onevenwichtige relatie met sterke afhankelijkheid van de andere partner?
Ze mag toch wat bijverdienen als ze elke maand haar huur moet betalenbose schreef: ↑23 januari 2023, 16:56Waarom zou het de vrouw zijn die uitbetaald krijgt voor haar diensten in bed?Natal schreef: ↑23 januari 2023, 16:40 Dit laatste vind ik een fijn compromis. In een liefdesrelatie gaat het over meer dan financieel 50/50 te rekenen. Ook hier is er een aanzienlijk verschil tussen onze inkomens, deden wij alles 50/50 dan was 1 van ons beiden failliet.
Misschien moet de vriendin ook maar is een prijslijst ophangen in de slaapkamer als ze bij de TS intrekt. Als alles om geld draait in de relatie vind ik dat ze daar ook haar deel mag opvorderen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
U riep?
Het vlees is zwak ...
Gouden raad van Tante Kaat:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Cartoons met God? Dan heb ik er ook een:
Ik heb nooit huur gevraagd. Als je alle kosten al deelt, is het toch cava? Voor beiden goedkoper en je hoeft ook niet alles alleen in het huishouden te doen. Als ik 350 euro huur zou moeten betalen en dan nog alle kosten delen, kan ik even goed zelf iets kopen.
Het is toch ook logisch dat ze iets terugvraagt indien ze 350 euro per maand zou moeten betalen. Als jij later jouw woning verkoopt zit daar een meerwaarde op waar zij ook 350 euro per maand aan heeft bijgedragen.
Het is toch ook logisch dat ze iets terugvraagt indien ze 350 euro per maand zou moeten betalen. Als jij later jouw woning verkoopt zit daar een meerwaarde op waar zij ook 350 euro per maand aan heeft bijgedragen.
Denk dat je moet oppassen als je huur vraagt aan je vriendin en dit op het rekening uittreksel vermeld is..
Er zouden wel eens rechten aan verbonden kunnen zijn... zoals delen in de meerwaarde bij verkoop.
Jij bent volle 100% eigenaar en betaald de lening volledig zelf.
Uw inwonende partner betaald een maandelijkse vaste kost voor eten - water - energie enz.
Als het samenwonen na verloop van tijd goed vlot, kan je nog iets overeenkomen.
Er zouden wel eens rechten aan verbonden kunnen zijn... zoals delen in de meerwaarde bij verkoop.
Uw inwonende partner betaald een maandelijkse vaste kost voor eten - water - energie enz.
Alvast een fijne t-shirt voor de vriendin …. Kwestie van sommige zaken duidelijk te stellen bij de onderhandelingen over de huur.
Zijn er eigendomsrechten verbonden aan het betalen van huur? Dat is nieuw voor mij.ludo schreef: ↑23 januari 2023, 21:12 Denk dat je moet oppassen als je huur vraagt aan je vriendin en dit op het rekening uittreksel vermeld is..
Ik moet toch echt eens gaan babbelen met mijn vroegere huisbaas.
Veel succes als je meent iets te kunnen huren voor 350 euro ...NS2SN schreef: ↑23 januari 2023, 20:37 Ik heb nooit huur gevraagd. Als je alle kosten al deelt, is het toch cava? Voor beiden goedkoper en je hoeft ook niet alles alleen in het huishouden te doen. Als ik 350 euro huur zou moeten betalen en dan nog alle kosten delen, kan ik even goed zelf iets kopen.
En ik heb ook jarenlang bijgedragen op de meerwaarde van het appartement van mijn vroegere huisbaas. Kan ik dan nu nog mijn deel van de meerwaarde opeisen?
Lastige situatie.
Maar hoe de topicstarter het voorstelt, heeft die vriendin gewoon ALLE voordelen. Goedkoop huren en achteraf alle geld terug!
Maar hoe de topicstarter het voorstelt, heeft die vriendin gewoon ALLE voordelen. Goedkoop huren en achteraf alle geld terug!
Laatst gewijzigd door Kevva op 23 januari 2023, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zei toch 350 euro per maand en daar bovenop nog alle kosten delen. Dan draag je toch al aanzienlijk bij...
En sommige mensen vergeten hier blijkbaar dat het toch om hun partner gaat en geen wereldvreemde. Als je iemand graag ziet, ga je toch niet het onderste uit de kan gaan halen. Ik zou me eerlijk gezegd schamen, moest ik huur vragen.
En sommige mensen vergeten hier blijkbaar dat het toch om hun partner gaat en geen wereldvreemde. Als je iemand graag ziet, ga je toch niet het onderste uit de kan gaan halen. Ik zou me eerlijk gezegd schamen, moest ik huur vragen.
Andere optie. Ze betaald geen huur maar draagt wel bij voor eventuele herstellingen. Uiteindelijk zorgt ze ook voor slijtage aan het huis. En ook bijdragen wanneer grotere toestellen kapot gaan, zoals wasmachine.
Hoeveel huur betaalde ze toen ze alleen woonde?
Hoeveel huur betaalde ze toen ze alleen woonde?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou ook geen huur vragen maar ze wel laten delen in alle kosten van levensonderhoud. Ze heeft nooit aanspraak op het huis.
En ook vind ik niet dat ze dan profiteert.
En ook vind ik niet dat ze dan profiteert.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%