depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Ter informatie: op basis van de rentedata van de NBB zal de DCK-rente in februari 2023 2,80 % zijn.
Ik had een storting aangemaakt van meer dan €25.000, en dit bedrag moet in 1 keer op die rekening komen blijkbaar.
Nu merk ik dat bij Argenta op overschrijvingen een limiet staat van €25.000.
Iemand een idee hoe ik dit oplos ?
Het bedrag van de depositorekening aanpassen gaat blijkbaar niet.
Kan ik vanaf Saxo, Keytrade grotere bedragen (+€50.000) overschrijven ?
bellen naar argenta kantoor en vragen of ze uw limiet van overschrijven tijdelijk willen vergroten naar het bedrag dat u wiltkarine schreef: ↑25 januari 2023, 11:22 Ik had een storting aangemaakt van meer dan €25.000, en dit bedrag moet in 1 keer op die rekening komen blijkbaar.
Contakteer je bank om tijdelijk je limiet te verhogen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Iemand hier ervaring mee? Als jullie bijstorten na de teststorting...is de referentie dan dezelfde? Alvast bedankt.
Dat klopt.
Kun je überhaupt bijstorten in een lopend contract? Is het niet beter om een nieuw dossier te openen?
Voor elke nieuwe storting open ik een nieuw dossier, dat maakt het overzichtelijker mijn inziens.
Ik heb ook een dossier geopend waarop ik exact € 100 heb gestort met de bedoeling om dat na 13 maanden terug af te sluiten zodat ik makkelijk kan uitrekenen hoe het nu werkelijk zit met die rente voor alle zekerheid voordat ik in de toekomst grotere bedragen zou opnemen.
Ik heb ook een dossier geopend waarop ik exact € 100 heb gestort met de bedoeling om dat na 13 maanden terug af te sluiten zodat ik makkelijk kan uitrekenen hoe het nu werkelijk zit met die rente voor alle zekerheid voordat ik in de toekomst grotere bedragen zou opnemen.
EEN BIJKOMENDE STORTING DOEN
In tegenstelling tot een traditionele bankrekening beschikt u bij de DCK niet over een geen eigen IBAN. Uw
betalingen komen binnen op de algemene rekening van de DCK. Om de ontvangen middelen aan de juiste
rekening te kunnen toewijzen, moeten wij van tevoren verwittigd worden.
Ga hiervoor naar e-DEPO en open de rekening waarvoor u een nieuwe storting wenst te doen. Bovenaan het
scherm kunt u de lijst van beschikbare acties openen
Voer eenvoudigweg het bedrag in dat u ons wenst over te maken en klik op “Goedkeuren”.
U krijgt nu een nieuw overschrijvingsformulier te zien waarmee u ons het geld kunt overmaken.
U hoeft enkel de overschrijving uit te voeren. Zodra wij het geld ontvangen hebben, sturen wij u een nieuwe
bevestigingsmail.
In tegenstelling tot een traditionele bankrekening beschikt u bij de DCK niet over een geen eigen IBAN. Uw
betalingen komen binnen op de algemene rekening van de DCK. Om de ontvangen middelen aan de juiste
rekening te kunnen toewijzen, moeten wij van tevoren verwittigd worden.
Ga hiervoor naar e-DEPO en open de rekening waarvoor u een nieuwe storting wenst te doen. Bovenaan het
scherm kunt u de lijst van beschikbare acties openen
Voer eenvoudigweg het bedrag in dat u ons wenst over te maken en klik op “Goedkeuren”.
U krijgt nu een nieuw overschrijvingsformulier te zien waarmee u ons het geld kunt overmaken.
U hoeft enkel de overschrijving uit te voeren. Zodra wij het geld ontvangen hebben, sturen wij u een nieuwe
bevestigingsmail.
Waarom zou je dat zo doen? Je kunt toch met elk bedrag rekenen in Excel?Sonja57 schreef: ↑25 januari 2023, 18:13 Voor elke nieuwe storting open ik een nieuw dossier, dat maakt het overzichtelijker mijn inziens.
Stel dat je gestart zou zijn in januari 2022.
Dan bekom je gewoon onderstaand resultaat. Daarnaast heb ik wat andere getallen toegevoegd.
De rente ligt laag omdat je de eerste 6 maanden niets kreeg. Dat ligt nu wel anders.
Althans, ik neem aan dat ze de rente per maand verrekenen en dat ze geen gemiddelde nemen van alle maanden dat je dossier liep.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ge moet de berekende rente van elke maand nog door 12 delen he.
Rentes worden uitgedrukt in % op jaarbasis en niet op maandbasis.
Het komt op hetzelfde neer als je de som deelt door 12, dus 100 euro gaat na 12 maand geen 6,51€ opgebracht hebben maar slechts 0,54 € (vanwege de vele maanden dat het 0% was, het wordt wel veel beter natuurlijk).
Rentes worden uitgedrukt in % op jaarbasis en niet op maandbasis.
Het komt op hetzelfde neer als je de som deelt door 12, dus 100 euro gaat na 12 maand geen 6,51€ opgebracht hebben maar slechts 0,54 € (vanwege de vele maanden dat het 0% was, het wordt wel veel beter natuurlijk).
Ik denk dat er maar weinig waren die daar geld hadden tijdens de eerste maanden van 2022. De meeste particuleren kende dit toen zelfs niet.
Ooh, dan valt het wel tegen. Rentevoet van het afgelopen jaar was 0,54% netto.
De Tijd, 19 november 2022:
Op 16 november waren er 820 depositorekeningen, 422 van particulieren en 398 van ondernemingen. Op de rekeningen stond 899 miljoen euro, waarvan 880 miljoen van ondernemingen en 19 miljoen euro van particulieren.