levensverzekering in rook opgegaan?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
levensverzekering in rook opgegaan?
In 1983 sloten mijn vrouw en ik ieder en levensverzekering contract bij Hamburg- Mannheimer
in de jaren 1983-84 en 85 hebben we daar ook telkens de premie 's voor gestort.
maar sinds 1986 zijn ze we daar mee gestopt omdat we ,na een meningsverschil over een langere werkonbekwaamheid , geen vertrouwen meer in hun had.
Nu kwam ik onlangs die polissen tegen, en contacteerde ik ERGO , die blijkbaar van HM alles zouden overgenomen hebben.
daar beweren ze niets van beide polissen terug te vinden .
Hoe kan ik het geld ( al is het niet veel ) ooit ergens gaan opeisen ?
of is alles zomaar ergens verdwenen?
goede tips zijn erg welkom
maar sinds 1986 zijn ze we daar mee gestopt omdat we ,na een meningsverschil over een langere werkonbekwaamheid , geen vertrouwen meer in hun had.
Nu kwam ik onlangs die polissen tegen, en contacteerde ik ERGO , die blijkbaar van HM alles zouden overgenomen hebben.
Re: levensverzekering in rook opgegaan?
Je zal toch zelf wel de polis hebben vermoedt ik
Hamburg Mannheimer Consulting
Verzekeringsagentschap in Schaarbeek
Adres: Milcampslaan 52,
1030 Brussel
Telefoon: 02 733 75 98
Hamburg Mannheimer Consulting
Verzekeringsagentschap in Schaarbeek
Adres: Milcampslaan 52,
1030 Brussel
Telefoon: 02 733 75 98
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je polisnummers eens doormailen naar hen en vragen om uitleg. Als ze niet kunnen antwoorden, de ombudsman inschakelen!
Vermoedelijk zijn de betaalde premies op gegaan in jaarlijkse kosten.sus1009 schreef: ↑24 januari 2023, 17:46 In 1983 sloten mijn vrouw en ik ieder en levensverzekering contract bij Hamburg- Mannheimer
O-oow, hier loopt het al mis. Hamburg-Mannheim is de georganiseerde misdaad.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
1983, dat is 40 jaar geleden. Heb je er al die tijd niets meer van gehoord of geen uittreksels gekregen?
Slapende tegoeden al nagekeken?
Wat Burgundy hier zei klopt inderdaad.
Als je je niet houdt aan het spaarplan dat werd uitgestippeld, worden er kosten aangerekend.
Daarboven komt nog dat er dikwijls premies voor werkonbekwaamheid, ziekte en invaliditeit in die polis werden aangerekend.
Kans is dus meer dan 99.99% dat het geld opgesoupeerd werd door kosten en verzekeringspremies.
Maar navragen wat er in die polissen gebeurd is, kan uiteraard nooit kwaad.
Als je je niet houdt aan het spaarplan dat werd uitgestippeld, worden er kosten aangerekend.
Daarboven komt nog dat er dikwijls premies voor werkonbekwaamheid, ziekte en invaliditeit in die polis werden aangerekend.
Kans is dus meer dan 99.99% dat het geld opgesoupeerd werd door kosten en verzekeringspremies.
Maar navragen wat er in die polissen gebeurd is, kan uiteraard nooit kwaad.
Zelfs als de premies opgesoupeerd zijn door de kosten zou de maatschappij:
- een spoor van het contract moeten terugvinden;
- jaarlijks een stand van de rekening opgestuurd moeten hebben.
We spreken hier natuurlijk van de pre-digitale tijd, dus zo iets terugvinden zal wel wat opzoekwerk kunnen vragen bij HM
Polis nummers heb ik hier wel ja,
alsook bewijzen van stortingen in de jaren 83-84-85
er werd nooit een rekening stand meegedeeld en die " goede vriend" is al jaren dood.
slapende tegoeden keek ik ook al , staat nergens iets van in .
bij welke ombudsman moet ik precies zijn om dit te laten onderzoeken?
alsook bewijzen van stortingen in de jaren 83-84-85
er werd nooit een rekening stand meegedeeld en die " goede vriend" is al jaren dood.
slapende tegoeden keek ik ook al , staat nergens iets van in .
bij welke ombudsman moet ik precies zijn om dit te laten onderzoeken?
Stuur die polisnummers en een scan van die 3 jaartallen eens door naar hun klantendienst en vraag om verduidelijking. Met een polisnummer kunnen ze quasi alles opzoeken.
Als zij niets vinden, richt je dan tot een ombudsman bij FOD Economie en zet Ergo in cc zodat er wat druk komt (en ze nog eens een effort kunnen doen).
Ik weet dat Ergo niet de beste partner is om mee samen te werken, maar daar heb je natuurlijk niets aan. Het kwaad is al geschied.
Probleem is dat het een bedrijf is die vertegenwoordigers ronselt en die dan reisjes, uurwerken, tickets voor een evenement, etc. krijgen. Maar de mensen die vervolgens die verzekeringen aan de man brengen kennen er bijna niets van maar aangezien je die producten vaak bij vrienden en familie gaat slijten, hebben ze daar het voordeel dat zo'n contracten aansmeren heel vaak gewoon werkt.
Dat contact die het contract destijds aansmeerde is er mee gestopt en daar sta je dan, moederziel alleen en begin maar verhaal te halen of uitleg te vragen.
Vroeger boden ze pensioenspaarfondsen aan, 3 vrienden kwamen in korte tijd vragen of ik via hen een contract wou ondertekenen. Alle 3 haalden ze een ander verhaal en andere resultaten boven terwijl ze eigenlijk alle 3 hetzelfde verkochten!
Als zij niets vinden, richt je dan tot een ombudsman bij FOD Economie en zet Ergo in cc zodat er wat druk komt (en ze nog eens een effort kunnen doen).
Ik weet dat Ergo niet de beste partner is om mee samen te werken, maar daar heb je natuurlijk niets aan. Het kwaad is al geschied.
Probleem is dat het een bedrijf is die vertegenwoordigers ronselt en die dan reisjes, uurwerken, tickets voor een evenement, etc. krijgen. Maar de mensen die vervolgens die verzekeringen aan de man brengen kennen er bijna niets van maar aangezien je die producten vaak bij vrienden en familie gaat slijten, hebben ze daar het voordeel dat zo'n contracten aansmeren heel vaak gewoon werkt.
Dat contact die het contract destijds aansmeerde is er mee gestopt en daar sta je dan, moederziel alleen en begin maar verhaal te halen of uitleg te vragen.
Vroeger boden ze pensioenspaarfondsen aan, 3 vrienden kwamen in korte tijd vragen of ik via hen een contract wou ondertekenen. Alle 3 haalden ze een ander verhaal en andere resultaten boven terwijl ze eigenlijk alle 3 hetzelfde verkochten!