Rentevoeten korte termijn termijnrekening BNP KBC BELFIUS ING DEUTSCHE BANK KEYTRADE
TIP
Rentevoeten korte termijn termijnrekening BNP KBC BELFIUS ING DEUTSCHE BANK KEYTRADE
Beste,
Ik ben op zoek naar rentevoeten voor kortlopende rekeningen 3-6-9-12 maanden bij deze 6 banken en ik kan niets vinden op hun website of zelfs in de applicatie voor internetbankieren. Ik kan wat informatie vinden over de belachelijke lange termijn rentevoeten, maar ik ben niet geïnteresseerd. Ik kan links vinden om een termijnrekening te openen, maar ik wil niet verder gaan zonder de tarieven te kennen.
1. Wie heeft ervaring met het internetbankieren van deze 6 banken en kent hun actuele rentevoeten op 6 maanden bijvoorbeeld?
2. Is er bij elke bank een maximum bedrag om te beleggen op een korte termijn rekening?
3. Zijn de rentevoeten afhankelijk van hoeveel men intekent en eventueel verhandelbaar per e-mail, telefoon of in het kantoor?
4. Schommelen deze tarieven momenteel dagelijks omhoog en is het beter nog even te wachten vanwege de agressieve uitspraken van de ECB?
5. Ik zie dat er een bronbelasting van 30% op de rente wordt geheven; is deze belasting aangifte-bevrijdend?
6. Wordt bij dit type kortetermijnrekening de rente aan het eind van de looptijd of aan het eind van het jaar betaald?
7. Is het mogelijk te kiezen voor een automatische verlenging aan het einde van de looptijd en met of zonder kapitalisatie van de rente?
Met dank op voorbaat voor inlichtingen.
Ik ben op zoek naar rentevoeten voor kortlopende rekeningen 3-6-9-12 maanden bij deze 6 banken en ik kan niets vinden op hun website of zelfs in de applicatie voor internetbankieren. Ik kan wat informatie vinden over de belachelijke lange termijn rentevoeten, maar ik ben niet geïnteresseerd. Ik kan links vinden om een termijnrekening te openen, maar ik wil niet verder gaan zonder de tarieven te kennen.
1. Wie heeft ervaring met het internetbankieren van deze 6 banken en kent hun actuele rentevoeten op 6 maanden bijvoorbeeld?
2. Is er bij elke bank een maximum bedrag om te beleggen op een korte termijn rekening?
3. Zijn de rentevoeten afhankelijk van hoeveel men intekent en eventueel verhandelbaar per e-mail, telefoon of in het kantoor?
4. Schommelen deze tarieven momenteel dagelijks omhoog en is het beter nog even te wachten vanwege de agressieve uitspraken van de ECB?
5. Ik zie dat er een bronbelasting van 30% op de rente wordt geheven; is deze belasting aangifte-bevrijdend?
6. Wordt bij dit type kortetermijnrekening de rente aan het eind van de looptijd of aan het eind van het jaar betaald?
7. Is het mogelijk te kiezen voor een automatische verlenging aan het einde van de looptijd en met of zonder kapitalisatie van de rente?
Met dank op voorbaat voor inlichtingen.
Re: Rentevoeten korte termijn termijnrekening BNP KBC BELFIUS ING DEUTSCHE BANK KEYTRADE
Hallo,
Hierbij enkele (beperkte) antwoorden :
1. Bij keytrade actueel geen termijnrekeningen (of tabel op hun site zou foutief zijn)
2. volgens mij zijn er enkel minimum bedragen :
bij Belfius voor termijnen < 1 jaar dient het bedrag minimaal 1.250Euro te zijn
maar actueel geen (enkele) termijnrekeningen beschikbaar in Euro
3. rentevoeten kunnen afhankelijk zijn van het bedrag (maar meestal niet)
rentevoeten zijn naar mijn weten onafhankelijk van plaats of methode van inschrijven
4. geen idee
5. Ja, de inhouding van 30% RV is aangifte bevrijdend
ter info : moest je hoogste belastingschijf lager zijn dan 30 %, dan kan je eventueel bij aangifte nog
totaal of deel van de RV terugkrijgen
6. Rente op termijnrekening worden altijd op de vervaldag betaald (en niet op einde van jaar)
7. Naar mijn weten bestaat dit niet meer
Hierbij enkele (beperkte) antwoorden :
1. Bij keytrade actueel geen termijnrekeningen (of tabel op hun site zou foutief zijn)
2. volgens mij zijn er enkel minimum bedragen :
bij Belfius voor termijnen < 1 jaar dient het bedrag minimaal 1.250Euro te zijn
maar actueel geen (enkele) termijnrekeningen beschikbaar in Euro
3. rentevoeten kunnen afhankelijk zijn van het bedrag (maar meestal niet)
rentevoeten zijn naar mijn weten onafhankelijk van plaats of methode van inschrijven
4. geen idee
5. Ja, de inhouding van 30% RV is aangifte bevrijdend
ter info : moest je hoogste belastingschijf lager zijn dan 30 %, dan kan je eventueel bij aangifte nog
totaal of deel van de RV terugkrijgen
6. Rente op termijnrekening worden altijd op de vervaldag betaald (en niet op einde van jaar)
7. Naar mijn weten bestaat dit niet meer
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Rentevoeten korte termijn termijnrekening BNP KBC BELFIUS ING DEUTSCHE BANK KEYTRADE
Bij Belfius;
1. Rentevoet op 6 maanden staat op dit moment op 2,1710% bruto. Belfius heeft termijnbeleggingen van 14 dagen tot 1 jaar. Deze zijn in EURO.
2. Durf niet zeggen over een maximum bedrag is, je moet eerst een simulatie doen, en daarna kan je de aankoop uitvoeren.
3. Deze rentevoeten zijn online en staan los van het bedrag.
4. De tarieven schommelen regelmatig, kan iedere dag anders zijn. Gisteren of eergisteren was het tarief op 6 maanden 2,21%. Begin januari was dit 2,07%
5. Je betaalt altijd 30% en kan volgens mij niet teruggevraagd worden via de belastingbrief (als u dit bedoelt...) Dit is toch enkel voor dividenden of ben ik mis?
6+7. Je kan kiezen uit 3 formules; herbelegging van kapitaal, herbelegging van kapitaal+intrest of geen automatische herbelegging.
1. Rentevoet op 6 maanden staat op dit moment op 2,1710% bruto. Belfius heeft termijnbeleggingen van 14 dagen tot 1 jaar. Deze zijn in EURO.
2. Durf niet zeggen over een maximum bedrag is, je moet eerst een simulatie doen, en daarna kan je de aankoop uitvoeren.
3. Deze rentevoeten zijn online en staan los van het bedrag.
4. De tarieven schommelen regelmatig, kan iedere dag anders zijn. Gisteren of eergisteren was het tarief op 6 maanden 2,21%. Begin januari was dit 2,07%
5. Je betaalt altijd 30% en kan volgens mij niet teruggevraagd worden via de belastingbrief (als u dit bedoelt...) Dit is toch enkel voor dividenden of ben ik mis?
6+7. Je kan kiezen uit 3 formules; herbelegging van kapitaal, herbelegging van kapitaal+intrest of geen automatische herbelegging.
Ik ben zelf nog maar pas klant bij Belfius voor Re=Bel.
Zijn die termijnrekeningen ook via Re=Bel te krijgen ? Of alleen via het Belfius-platform ? In dat geval, waar kan ik die dan vinden, want ik ben nog niet zo vertrouwd met hun site.
Betaal je dan ook nog bewaarkosten ?
Je vindt ze onder beleggingen, maar er is geen effectenrekening voor nodig, eens je ze aanmaakt wordt het echt als termijnrekening beschreven, zoals je ook zicht- en spaarrekeningen hebt. Daarom denk ik dat je geen bewaarkosten betaalt, al durf ik dit niet met 100% zekerheid te zeggen...annetje schreef: ↑20 januari 2023, 13:03Ik ben zelf nog maar pas klant bij Belfius voor Re=Bel.
Zijn die termijnrekeningen ook via Re=Bel te krijgen ? Of alleen via het Belfius-platform ? In dat geval, waar kan ik die dan vinden, want ik ben nog niet zo vertrouwd met hun site.
Federal Reserve is sneller begonnen met renteverhogingen dan de ECB.
Bedankt, ga het eens bekijken. Voor de korte termijn kan dat idd interessant zijn.Picaro schreef: ↑20 januari 2023, 15:04Je vindt ze onder beleggingen, maar er is geen effectenrekening voor nodig, eens je ze aanmaakt wordt het echt als termijnrekening beschreven, zoals je ook zicht- en spaarrekeningen hebt. Daarom denk ik dat je geen bewaarkosten betaalt, al durf ik dit niet met 100% zekerheid te zeggen...annetje schreef: ↑20 januari 2023, 13:03
Ik ben zelf nog maar pas klant bij Belfius voor Re=Bel.
Gisteren telefoon gekregen van Deutsche bank dat de minimum investering voor een termijnrekening is opgetrokken naar 100000 EURO.
-
- Full Member
- Contacteer:
De netto opbrengst kan komende weken nog wel stijgen naar minstens 2% netto voor 1 jaar denk ik. Ik heb wel interesse maar ga het nog even aankijken. 100000€ is al wel een stevig bedrag.