Nieuwe Vlaamse regering
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Ze hebben dat in meerdere keren gedaan, ja.
Met een laag chape erover en dan de onderlaag parket en parket zelf kunnen evt gassen toch niet vrijkomen ?
Sowieso ventileren we wel vrij goed.
Met een laag chape erover en dan de onderlaag parket en parket zelf kunnen evt gassen toch niet vrijkomen ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Oei Charles, het is echt uwen dag niet. Tuurlijk komen die gassen vrij. Maar of uw gezondheid er onder lijdt, dat valt moeilijk te bewijzen. Laten we zeggen dat de kans klein is. Ik zie een toekomstige regering nog wel beslissen dat alle PUR uit woningen gehaald moet worden. Ergens in 2035 ...
Ik zou me geen zorgen maken. Zit er op de pur een laag van minstens 7cm chape (en vezels of andere wapening) al zeker niet. Meestal zit er ook nog een dikke plastiek folie tussen pur en chape. Ik zou me van die gassen niet te veel aantrekken, regelmatig verluchten zou ik wel blijven doen (dat moet je trouwens altijd doen).Charlesvdw schreef: ↑27 januari 2023, 19:20 Ze hebben dat in meerdere keren gedaan, ja.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Is dit een bouw- en verbouw thread?
Inderdaad ja, geen zorgen maken, chape is even gasdicht als een nylonkous en als het parket gelegd is zoals het hoort zit daar een dampdichte onderlaag onder die eventuele gassen netjes afvoeren tot tegen de muren. Misschien kan Charles als eerste een Belgisch meldpunt voor PURslachtoffers oprichten of een samenwerken met https://www.meldpuntpurslachtoffers.nl/Spaarplan schreef: ↑28 januari 2023, 02:46Ik zou me geen zorgen maken. Zit er op de pur een laag van minstens 7cm chape (en vezels of andere wapening) al zeker niet. Meestal zit er ook nog een dikke plastiek folie tussen pur en chape. Ik zou me van die gassen niet te veel aantrekken, regelmatig verluchten zou ik wel blijven doen (dat moet je trouwens altijd doen).Charlesvdw schreef: ↑27 januari 2023, 19:20 Ze hebben dat in meerdere keren gedaan, ja.
Gespoten pur zou om meerdere redenen beter verboden worden, maar om nu vloeren te gaan uitbreken lijkt me overdreven. Niet zo fijnstof lijkt mij een veel groter probleem, 4200 doden per jaar in vlaanderen alleen al.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Nog zo een probleem dat dankzij een doorgeslagen anti kernenergie en anti fossiel alleen maar groter wordt. En toegegeven, sinds ik mee doe (om economische redenen) aan de uitfasering van fossiel en met hout stook wat als CO2 neutraal en duurzaam omschreven en dus goed voor het klimaat is, heb ik daar net als zoveel hout stokende Vlamingen een stevig aandeel in
"Anti fossiel" en hernieuwbaar lijkt mij de juiste weg. Nieuwe kernenergiecentrales zullen de overgang naar hernieuwbaar alleen maar moeilijker en duurder maken.
Ik blijf het herhalen: DIY en spaar ook nog veel geld. Wacht niet op de overheid...
Mij moet je niet meer overtuigen, did it myself, over geschakeld van fossiel aardgas met zuivere verbranding naar CO2 neutrale en 100% hernieuwbaar maar stinkend en massa's fijn stof producerende hout stook. Zal ook nog overschakelen naar een groene stroom contract, dan ben ik net als de zware industrie geheel CO2 neutraal ge-greenwashed wat betreft huishoudelijk energie verbruik. En dat zonder enige investering in zonnepanelen, thuisbatterijen, windmolens, isolatie, warmtepompen, enz...
Ik zou die groene vortex voor je naam toch maar van kleur veranderen als ik jou was.
Kernenergie zal alleen maar helpen om onze verslaving aan fossiele brandstoffen af te bouwen …
Past toch perfect bij mijn inspanningen voor het klimaat, niet? Door hout stook stoot ik nu jaarlijks +/- 2000kg fossiele CO2 minder uit, overschakelen naar groene stroom levert nog eens 250kg CO2 equivalenten op. Rest enkel nog wat gas voor warm water bereiding en benzine voor mobiliteit. Rekening houdend met de doelstelling klimaat neutraal tegen 2050, loop ik dus al ver voorop in de energie transitie. Hier is de grootste stap reeds gezet, geen hoogdringendheid om de rest klimaat neutraal te maken. Gewoon wachten tot de oude gasketel het begeeft (is nog zo een onverwoestbare met waakvlam) om over te schakelen op een elektrische boiler (op groene stroom uiteraard). Tegen dan zullen de kerncentrales wel al vervangen zijn door gascentrales die door aanplanten van bomen ook CO2 neutraal ge-greenwashed zijn. Dankzij mijn bijdrage aan de ontbossing komt er ruimte vrij voor die CO2 compenserende boomaanplantingen. Tegen 2050, als ik in het onwaarschijnlijke geval nog leef, auto weg om volledig klimaat neutraal te zijn. Misschien zijn de crematoria tegen dan aangesloten op een warmtenet zodat ik zelf ook nog CO2 equivalenten opbreng voor de gemeenschap
Misschien maken ze dan wel soylent green cookies van je.